Vista backup

Fritz Deneken

Vista backup
Hallo,
Ik ben op zoek naar een *goed* programma waarmee ik, liefst op een
simpele manier, een partitie-backup van mijn Vista-systeemparttie kan
maken.
Heeft iemand een suggestie?
Bij voorbaat dank!
Fritz Deneken

~PCfreak ©~

Re: Vista backup
Op Tue, 6 Oct 2009 10:15:35 +0200, schreef "Fritz Deneken"
<jfdeneken@versatel.nl> het volgende.

Acronis*True*Image*Home 11.0

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
karelV [MS MVP]

Re: Vista backup
Fritz Deneken schreef op 6-10-2009 10:15:
> Hallo,
> Ik ben op zoek naar een *goed* programma waarmee ik, liefst op een
> simpele manier, een partitie-backup van mijn Vista-systeemparttie kan
> maken.

Vista Ultimate: heeft het al ingebakken
Freeware: Paragon Drive Backup 9.0 Express
http://www.computertotaal.nl/web/Art....0-Express.htm

Pierre Melser

Re: Vista backup
Fritz Deneken wrote:
> [...]
> Ik ben op zoek naar een *goed* programma waarmee ik, liefst op een
> simpele manier, een partitie-backup van mijn Vista-systeemparttie kan

Ik vind drive snapshot erg fijn omdat die klein is, zonder zoveel toeters en
bellen.

Pierre

Nicolas

Re: Vista backup

"~PCfreak ©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
newshvlc59o3l7l9v06ski30gm45co7ncb2kf@4ax.com...
> Op Tue, 6 Oct 2009 10:15:35 +0200, schreef "Fritz Deneken"
> <jfdeneken@versatel.nl> het volgende.

> Acronis True Image Home 11.0

Intussen hebben ze na 11.0 ook al versies 2009 en nu ook recentelijk 2010
van True Image Home uitgebracht. Werkt beter met nieuwe hardware. De restore
omgeving via boot van cd van 11.0 werkt niet op sommige nieuwere chipsets...

Huib

Re: Vista backup

"Fritz Deneken" <jfdeneken@versatel.nl> schreef in bericht
> [...]
> Ik ben op zoek naar een *goed* programma waarmee ik, liefst op een
> simpele manier, een partitie-backup van mijn Vista-systeemparttie kan

Hallo,
Ik gebruik die van Vista zelf, werkt prima en regelmatig doe ik een partiële
back-up.
Mijn stelling is en blijft waarom andere software gebruiken als iets het
goed doet.
mvg
Huib

Leen

Re: Vista backup

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> Mijn stelling is en blijft waarom andere software gebruiken als iets het
> goed doet.

Omdat ik het een probleem blijf vinden dat ik Vista moet starten om Vista
terug te kunnen zetten.
Met een bootable Acronis True Image Home cd gaat dat, voor mij althans, een
stuk eenvoudiger.

Maar een Windows Home Server doet ook aan dit soort wonderen :-)

Have a nice day!

> mvg
> Huib

Huib

Re: Vista backup

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> een stuk eenvoudiger.
>
> Maar een Windows Home Server doet ook aan dit soort wonderen :-)

Hallo,
Als je over een volledige back-up spreekt (SW + data ) dan kan ik hier in
komen.
Ik had het hier enkel ook data-back.
Ik heb Home Premium en daar zit de faciliteit van Image-back niet in en ik
heb hier ook geen third-party SW voor.
Tot op heden heb ik slechts éénmaal een nieuwe installatie gedaan, vraagt
wat werk doch heel leerzaam en alles is dan een opgekuist ook ...
Mvg
Huib

FredW

Re: Vista backup

Misschien deze eens proberen?
http://www.macrium.com/reflectfree.asp

--
Groeten van Fred W. te H.
Verander vastbesloten van mening.
Eirik

Re: Vista backup

"FredW" <fredw@ninmule.invalid> wrote in message

> Misschien deze eens proberen?
> [...]

Een nieuwe ster op dit firmament is de partitionwizzard,deze is ook voor
windows 7 en kent ook de opstart CD .zelfs voor nog lege harddisks.
Bovendien is het enorme voordeel dat het gratis is, iets wat ons Hollanders
enorm aanspreekt (Belgen ook ,maar die zeggen het niet zo direct).
Aardig is dat bij de back-ups in windows 7 een scan op virussen e.d via
Eset,Nod32 en MS one care free scan er niets uitkwam.
De beta van security essentials gaf ook niets, maar de final securiy
essentials gaf bij de lange scan echter twee infecties in mijn windows 7
back-ups.
Enfin terug naar het onderwerp :Partitionwizzard is voor mij nu de beste van
de gratis uitvoeringen :http://www.partitionwizard.com
Hopelijk kan iemand dit gebruiken.

Vr. Gr:
Eirik