Windows 7 non-supported hardware

Nicolas

Windows 7 non-supported hardware
Hallo,

Blijkbaar zijn er met de komst van Windows7 weer een aantal
hardware-apparaten die uit de boot vallen. Zoals mijn 8 of 9 jaar oude maar
absoluut perfect werkende HP Officejet G55. Bij XP en Vista nog vanuit het
OS ondersteund, bij Windows 7 alweer helemaal vergeten.

Is er al ergens een complete lijst van hardware die met Win7 wordt
afgeschreven?

Grtz, N.

karelV [MS MVP]

Re: Windows 7 non-supported hardware
Nicolas schreef op 6-10-2009 10:11:
> [...]
> absoluut perfect werkende HP Officejet G55. Bij XP en Vista nog vanuit het
> OS ondersteund, bij Windows 7 alweer helemaal vergeten.

Er lijkt nog hoop te zijn:
http://h41112.www4.hp.com/promo/win7...officejet.html

Hans Schuts

Re: Windows 7 non-supported hardware
Op Tue, 6 Oct 2009 10:11:42 +0200, "Nicolas"
<nicolaswvl_doeweg@hotmail.com> schreef:

> [...]
>absoluut perfect werkende HP Officejet G55. Bij XP en Vista nog vanuit het
>OS ondersteund, bij Windows 7 alweer helemaal vergeten.

even voor de duidelijkheid, die klacht moet je bij HP deponeren, _zij_
horen voor die ondersteuning te zorgen, niet MS. H heeft tijd genoeg
gehad om voor die ondersteuning te zorgen en blijft blijkbaar in
gebreke. Overigens is HP niet de enige hardwareleverancier die dat
doet. Creative heeft daar ook een handje van.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Cnut

Re: Windows 7 non-supported hardware
"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]
> gebreke. Overigens is HP niet de enige hardwareleverancier die dat
> doet. Creative heeft daar ook een handje van.

Kletskoek, M$ heeft er ook alle belang bij dat apparaten werken onder
Windows 7.
"From Microsoft Windows Update ** Requires opt-in to Microsoft Windows
Update and internet connection."

Hans Schuts

Op Tue, 6 Oct 2009 16:33:45 +0200, "Cnut" <cnut@flap.org> schreef:

>Kletskoek, M$ heeft er ook alle belang bij dat apparaten werken onder
>Windows 7.

Waar schrijf ik dat MS dat belang niet heef? Ik heb het niet over
belang, ik heb het over verantwoordelijkheid.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
~PCfreak ©~

Re: Windows 7 non-supported hardware
Op Tue, 6 Oct 2009 16:33:45 +0200, schreef "Cnut" <cnut@flap.org> het
volgende.

>Kletskoek, M$ heeft er ook alle belang bij dat apparaten werken onder
>Windows 7.

Is geen kletskoek, natuurlijk heeft MS er belang bij dat zoveel mogelijk
hardware werkt, maar is daarbij afhankelijk van de diverse fabrikanten.
Als zij vanwege bijv de leeftijd van een apparaat geen zin meer hebben
om 'alweer' een nieuwe driver te gaan schrijven, dan gaat die niet
werken onder in dit geval W7. Dat is niet de schuld van MS zoals jij en
vele anderen helaas denken.
MS is volledig afhankelijk van hardwarefabrikanten.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Cnut

>>> doet. Creative heeft daar ook een handje van.

> Waar schrijf ik dat MS dat belang niet heef? Ik heb het niet over
> belang, ik heb het over verantwoordelijkheid.

Waar gebruik jij het woord "verantwoordelijkheid"?
Maar jij je zin:
Het blijft kletskoek Hans, M$ voelt zich er blijkbaar *verantwoordelijk*
voor, dat ook de HP apparaten werken onder Windows 7.
<knipwerk hersteld>
"From Microsoft Windows Update ** Requires opt-in to Microsoft Windows
Update and internet connection"
http://h41112.www4.hp.com/promo/win7...officejet.html
M$ zal er zelfs alles aan doen om niet opnieuw al die gefrustreerde Vista
gebruikers op hun dak te krijgen omdat bepaalde apparaten in XP wel werkten
en in Vista niet.
Ergo, de verantwoordelijkheid en het belang van Microsoft om zoveel mogelijk
apparaten, default te gaan ondersteunen.
1 van de belangrijke misluk factoren van Vista was de gebrekkige apparaat
ondersteuning.

~PCfreak ©~

Re: Windows 7 non-supported hardware
Op Tue, 6 Oct 2009 19:49:00 +0200, schreef "Cnut" <cnut@flap.org> het
volgende.

> [...]
>apparaten, default te gaan ondersteunen.
>1 van de belangrijke misluk factoren van Vista was de gebrekkige apparaat

Beste Cnut, zie op de 1e plaats mijn eerdere reply, en op de 2e plaats
heeft HS in dit geval echt gelijk al zeg ik dat niet graag ;-)
MS is wat drivers betreft volledig afhankelijk van de
hardwarefabrikanten. En van diezelfde hardwarefabrikanten kun je niet
verwachten dat ze tijd, en dus geld gaan besteden aan het ontwikkelen
van software voor producten die allang niet meer gemaakt worden.
Dat de grens voor fabrikanten als bijv HP voor velen vaak af&toe iets te
kort is, is bekend.

Daarnaast heb je iets niet goed begrepen;

>M$ zal er zelfs alles aan doen om niet opnieuw al die gefrustreerde Vista
>gebruikers op hun dak te krijgen omdat bepaalde apparaten in XP wel werkten
>en in Vista niet.

Daarin is gesteld dat 'nagenoeg' alles wat onder Vista werkte ook in W7
zal werken, en niet zoals jij denkt ook alles wat onder XP werkte.

Nogmaals, Microsoft treft totaal geen blaam in deze.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
FredW

On Tue, 6 Oct 2009 19:49:00 +0200, "Cnut" <cnut@flap.org> wrote:
>"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht
>news:ihomc55jpnd0a9umlh7npmvknpkpgi180o@4ax.com.. .

>Maar jij je zin:
>http://h41112.www4.hp.com/promo/win7...officejet.html

OP heeft dus gelijk dat HP geen drivers voor de Officejet G55 voor
Windows 7 levert.

> [...]
>Ergo, de verantwoordelijkheid en het belang van Microsoft om zoveel mogelijk
>apparaten, default te gaan ondersteunen.

Bedoel je nu te zeggen dat Microsoft alsnog zelf de ontbrekende drivers
voor Windows 7 gaat schrijven?

--
Groeten van Fred W. te H.
Verander vastbesloten van mening.
Cnut

Re: Windows 7 non-supported hardware
"~PCfreak ©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
newsv0nc55788sda7n7v2g5jpfq7s5v2df7f7@4ax.com...
> [...]

> Beste Cnut, zie op de 1e plaats mijn eerdere reply, en op de 2e plaats
> heeft HS in dit geval echt gelijk al zeg ik dat niet graag ;-)

^^^^^^^^^^^^
Het ligt nogal complexer dan jij stelt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Device_driver

> [...]
> kort is, is bekend.
>
> Daarnaast heb je iets niet goed begrepen;

M$ zal er alles aan doen om apparaten werkend te krijgen in Windows 7 i.s.m.
vendors (WDF) / voorwaarden scheppend (WDK) / eisen stellend (Hardware Logo)
aan de hardware vendors.
De Windows Driver Foundation (WDF) is er niet voor niks.
Dus M$ heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid en heeft belangen in
dezen.
Vandaar dat drivers beschikbaar komen voor sommige (probleem) apparaten via
Windows Update.
[q]
"Microsoft has attempted to reduce system instability due to poorly written
device drivers by creating a new framework for driver development, called
Windows Driver Foundation (WDF). This includes User-Mode Driver Framework
(UMDF) that encourages development of certain types of drivers - primarily
those that implement a message-based protocol for communicating with their
devices - as user mode drivers. If such drivers malfunction, they do not
cause system instability. The Kernel-Mode Driver Framework (KMDF) model
continues to allow development of kernel-mode device drivers, but attempts
to provide standard implementations of functions that are well known to
cause problems, including cancellation of I/O operations, power management,
and plug and play device support.
[/q]

> Daarin is gesteld dat 'nagenoeg' alles wat onder Vista werkte ook in W7
> zal werken, en niet zoals jij denkt ook alles wat onder XP werkte.
>
> Nogmaals, Microsoft treft totaal geen blaam in deze.

Het heeft niks met "blaam" te maken.