bestanden weg

Jetje

bestanden weg
Even gedacht of ik bij het topic "afbeeldingen weg" van sylviadekruif zou
inhaken, maar toch maar een apart onderwerpje aangemaakt.
Een tijdje geleden heeft een collega van mij "hetzelfde" meegemaakt (maar
dan anders). Op een netwerkshare waren een map en alle submappen daarvan
plotseling leeg. Merkwaardig is dat de mappen zelf er nog wel waren.
Met een of andere foutje zou je nog wel een bestand kunnen wissen, of een
hele map wissen, missichien zelfs een hele mappen met hun submappen
verwijderen, maar je moet toch wel erg veel foutjes maken om de mappen te
laten staan, maar de bestanden te verwijderen!
Het lijkt bij sylviadekruyf ongeveer hetzelfde te zijn: haar mappen zijn er
ook nog, maar de inhoud is weg.
Heeft iemand een mogelijke verklaring?
Groeten en bedankt,
Antoon
karelV [MS MVP]

Re: bestanden weg
Jetje schreef op 5-10-2009 10:00:
> [...]
> laten staan, maar de bestanden te verwijderen!
> Het lijkt bij sylviadekruyf ongeveer hetzelfde te zijn: haar mappen zijn er

Ach, als je uitvoert 'del /F /S /Q <pad>\*.* >nul' krijg je dat. Kijk
voor die opties in een cmd-venster met: del /?
En wie weet is er malware dat dat commando initieert :-(

Jetje

Re: bestanden weg

"karelV [MS MVP]" wrote:

> Ach, als je uitvoert 'del /F /S /Q <pad>\*.* >nul' krijg je dat. Kijk
> voor die opties in een cmd-venster met: del /?
> En wie weet is er malware dat dat commando initieert :-(

Natuurlijk ook wel aan malware gedacht, maar
a- niets gevonden
b- heeft zich niet herhaald.
Verder is die opdracht ook niet iets dat "per ongeluk" ingevoerd wordt
(tenzij er iemand gaat zitten experimenteren met de opdracht del. Ik zocht
iets als: (wat wel eens gebeurt) iemand probeert te dubbelklikken, maar door
een beweging wordt een map versleept naar een andere map. Of iemand drukt
control shift en het toetsenbord gaat raar doen.

Hoe dan ook, bedankt voor het antwoord.