Windows kan geen enkele executable meer vinden??

karelV [MS MVP]

Re: Windows kan geen enkele executable meer vinden??
Edmund schreef op 4-10-2009 14:52:
> Heren
> Wanneer ik een exe file klik krijg ik de melding dat windows de file
> ( die ik net aangeklikt heb ) niet kan vinden.
> Er is vast eoa dynamic link stuk maar hoe fix ik dat nu?

Zie suggesties in
http://blog.jtbworld.com/2007/03/hav...extension.html
en
http://www.winhelponline.com/article...ows-Vista.html

Cnut

Re: Windows kan geen enkele executable meer vinden??
"Edmund" <nomail@hotmail.com> schreef in bericht
> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Hartelijk dank.
> Helaas loop het hier niet omdat ik ook die files niet kan runnen.
> Zelfde melding kan de XX.reg exe niet vinden.
> Verder kan ik niet administrator inloggen, alle opdrachten lopen vast met
> kan XXX niet vinden.
>

> Edmund

Heb je dan exefix_vista.reg via "samenvoegen" niet geprobeert of gaat de
exefix_vista.zip ook niet open?

Edmund

Edmund schreef op 4-10-2009 22:03:
> [...]

> Zelfde melding kan de XX.reg exe niet vinden.
> Verder kan ik niet administrator inloggen, alle opdrachten lopen vast met

Eens kijken of en hoe we uit deze loop komen:
Start - typ in het 'zoekvak' deze opdrachten. Die lossen nog niets op,
maar de vraag is: welke doen het wél, welke niet.

regedit.exe
c:\windows\regedit.exe

cmd.exe
c:\windows\system32\cmd.exe

command.com
c:\windows\system32\command.com

Als 1 van deze command.com het doet, dan ben ik benieuw wat je te zien
krijgt als je in dat zwarte scherm opgeeft: Path<enter>
Dat path hoort te beginnen met
PATH=C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\Sys tem32\Wbem
is dat bij jou ook zo?

karelV [MS MVP]

Re: Windows kan geen enkele executable meer vinden??
Edmund schreef op 4-10-2009 22:03:
[knip]
Je tijd staat trouwens 1 uur verkeerd (vooruit).

Flash

Re: Windows kan geen enkele executable meer vinden??
karelV [MS MVP] heeft ons zojuist aangekondigd :
> Edmund schreef op 4-10-2009 22:03:
> [knip]
> Je tijd staat trouwens 1 uur verkeerd (vooruit).

2 uur.........bijna :')

Edmund

Re: Windows kan geen enkele executable meer vinden??
"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht
> "Edmund" <nomail@hotmail.com> schreef in bericht

>>> en

> Heb je dan exefix_vista.reg via "samenvoegen" niet geprobeert

Jawel en dan krijg ik kan xxxx.exe niet vinden.

of gaat de
> exefix_vista.zip ook niet open?

Die unzipper werkt nog wel.

Edmund

Edmund

> [...]

> Start - typ in het 'zoekvak' deze opdrachten. Die lossen nog niets op,
> maar de vraag is: welke doen het wél, welke niet.

Ik weet niet of ik je goed begrijp maar als ik zoek naar regedit dan vind ik
er
een paar onder directories waar ze niks te zoeken hebben en NIET onder
c:\windows\regedit.exe

> cmd.exe
> c:\windows\system32\cmd.exe

Niks gevonden

> command.com
> c:\windows\system32\command.com

command.com zie ik wel staan maar zonder locatie erbij.
Als ik eigenschappen chck dan zie ik
c:\Users\ed\DOS\DrDOS70107\dr70107b\COMMAND.COM
Dus dat is eveneens een verkeerde locatie lijkt me.

> [...]
> Dat path hoort te beginnen met
> PATH=C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\Sys tem32\Wbem

Ik zie bij cmd.exe
c:\Users\ed\path
PATH=C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\Sys tem32\Wbem etc..

Bedankt voor je hulp!

Edmund schreef op 5-10-2009 1:38:

[knip]
> Ik zie bij cmd.exe
> c:\Users\ed\path
> PATH=C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\Sys tem32\Wbem etc..

Blijkbaar doet cmd.exe het toch wel en is ook de omgevingsvariabele PATH
in orde. Maar verder vrees ik dat we een beetje langs elkaar heen zitten
te praten :-(

1. Wat bedoel je precies met het onderwerp "Windows kan geen enkele
executable meer vinden??" en met "Wanneer ik een exe file klik". Hoe,
waar enz. klik je. Klik je op die exe-file in verkenner of op een
snelkoppeling naar een exe-file?

2. Als je typt in het zoekvak ('Zoekopdracht starten' staat daarin)
cmd.exe <enter> , opent dan een cmd-venster?
iexplore.exe <enter> , opent dan Internet Explorer?
explorer.exe <enter>, opent dan Windows verkenner?