Windows Internet Explorer

Kamiel

Windows Internet Explorer
Ik geraak sedert een paar dagen niet meer op internet.
Wanneer ik IE wil openen krijg ik volgend bericht in een kader:
"Internet Explorer werkt niet meer.
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt.
Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing
beschikbaar is.
Programma afsluiten."
Tot hiertoe mocht ik nog geen melding ontvangen.
Weet iemand hoe ik opnieuw op Internet geraak?
Met dank
Kamiel

karelV [MS MVP]

Re: Windows Internet Explorer
Kamiel schreef op 3-10-2009 17:02:
> [...]
> Programma afsluiten."
> Tot hiertoe mocht ik nog geen melding ontvangen.
> Weet iemand hoe ik opnieuw op Internet geraak?

1. op een andere PC Firefox downloaden, met een Stick overbrengen en
installeren. Als Firefox wel wil werken:

2. De PC scannen met deze BEIDE programma's:

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)
en
- Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik "Download")

Jan V

Re: Windows Internet Explorer

"Kamiel" <lucien.monsecour@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> Programma afsluiten."
> Tot hiertoe mocht ik nog geen melding ontvangen.
> Weet iemand hoe ik opnieuw op Internet geraak?

Je zou Internet Explorer eens kunnen opstarten zonder zijn
invoegtoepassingen te activeren.
Zie bij Start > Alle programma's > Bureaublad-accessoires > Systeemwerkset
> IE zonder invoegtoepassingen

Of via Start > Zoekopdracht starten
en dan intypen: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff

--
Jan V

Jan V

Re: Windows Internet Explorer

"Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Systeemwerkset

> Of via Start > Zoekopdracht starten
> en dan intypen: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff

Foutje! In de intypregel moet een aanhalingsteken weg. Zo dus:

Of via Start > Zoekopdracht starten
en dan intypen: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe -extoff

--
Jan V

J.de Vriendt

> [...]

> Programma afsluiten."
> Tot hiertoe mocht ik nog geen melding ontvangen.
> Weet iemand hoe ik opnieuw op Internet geraak?

Indien alleen Internet Explorer weigert (email en skype functioneren
normaal):

iexplore.exe -extoff <enter> of: internet explorer <enter>klik huisje.

Voer dan een 'harde' reset uit om weer normaal te kunnen werken met Internet
Explorer:

Extra - internetopties - geavanceerd - knop 'Opnieuw instellen'.

Kamiel

> [...]

>Op advies van de heer Verheyen heb ik alle invoegtoepassingen
>"Uitgeschakeld" , de PC heropgestart en alles schijnt feilloos te verlopen.

Ik heb dus niets meer ingeszchakeld, en hoop dat dit nu niet nodig is.
Mocht dit een reden hebben om het toch te doen, dan graag een seintje
Van harte dank voor de prettige medewerking
Kamiel

Jan V

> "Kamiel" <lucien.monsecour@telenet.be> schreef in bericht

> Ik heb dus niets meer ingeszchakeld, en hoop dat dit nu niet nodig is.
> Mocht dit een reden hebben om het toch te doen, dan graag een seintje

Het is dus duidelijk dat één van je invoegtoepassingen het probleem
veroorzaakt.
Nu je alle invoegtoepassingen hebt uitgeschakeld (waaronder ook de
toepassing die het probleem veroorzaakt) werkt IE weer goed.
Als je geen van de uitgeschakelde toepassingen nodig hebt of wilt gebruiken,
kun je de situatie zo laten.
Je kunt ook bekijken of er invoegtoepassingen tussen zitten die je wel
ingeschakeld wilt hebben.
Is dat zo: schakel er dan steeds één tegelijk weer in, IE afsluiten en IE
weer opstarten. Werkt IE dan goed: dan is die invoegtoepassing niet
verdacht.

--
Jan V(erheijen)