Microsoft Security Essentials

FredW

Microsoft Security Essentials

http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=4091

September 28th, 2009
Posted by Mary Jo Foley @ 1:06 pm

Report: Final version of free Microsoft Security Essentials to ship
September 29

Just over a week after telling beta testers that the final version of
Microsoft’s free Security Essentials antimalware product would be
released soon, Microsoft is set to deliver the final bits to the public.

--
Groeten van Fred W. te H.
Ochtendhumeur, zet eens een theemuts op.
FredW

Re: Microsoft Security Essentials
On Tue, 29 Sep 2009 00:18:36 +0200, FredW <fredw@ninmule.invalid> wrote:

> [...]
>Microsoft’s free Security Essentials antimalware product would be
>released soon, Microsoft is set to deliver the final bits to the public.

En dit bericht ook in het Nederlands:

http://www.security.nl/artikel/31034...nload en.html
"Security Essentials zal vanavond om 18:00 te downloaden zijn en komt
uit in 19 landen waaronder Nederland. De virusscanner is daarnaast ook
in een Nederlandstalige versie verkrijgbaar."

http://webwereld.nl/nieuws/63821/gra...ml#source=head

"De gratis antimalware van Microsoft is vanaf vandaag te downloaden. De
software is bedoeld voor opkomende markten en voor landen waar Windows
Live OneCare is geschrapt, waaronder Nederland.

"De download is maar 7 of 8 megabyte, waarna bij de installatie nog de
meest recente signature-bestanden worden opgehaald", zegt
securityspe******t Ruud de Jonge van Microsoft Nederland tegen
Webwereld. De gratis Security Essentials-software (codenaam Morro) is
vanaf vandaag 18:00 Nederlandse tijd te downloaden."

--
Groeten van Fred W. te H.
Ochtendhumeur, zet eens een theemuts op.
Loesje - goud van oud
Frans

Re: Microsoft Security Essentials
Geachte Lezer,

Hoe gaat deze scanner om met, spyware, E-mail, Id protection, Link scanner,
Resident shield?

Beschermd voornoemde software je ook tegen deze gevaren?

Met vriendelijke groet.

Frans.

Ook een domme computer mag het weten.

FredW

Re: Microsoft Security Essentials
On Tue, 29 Sep 2009 08:06:01 -0700, Frans
<Frans@discussions.microsoft.com> wrote:

>Hoe gaat deze scanner om met, spyware, E-mail, Id protection, Link scanner,
>Resident shield?
>
>Beschermd voornoemde software je ook tegen deze gevaren?

Volgens Microsoft kan het van alles en nog wat:
http://www.microsoft.com/security_es...aspx?mkt=nl-nl
(en je kunt al downloaden)

Maar hoe goed het echt is, is mij verder onbekend.
Ik wacht eerst wel op de beoordeling van AV-Comparatives.
(Microsoft heeft (nog?) geen geweldige reputatie op dit gebied.)
;-)

--
Groeten van Fred W. te H.
Ochtendhumeur, zet eens een theemuts op.
Loesje - goud van oud
Mike

"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef:

> Volgens Microsoft kan het van alles en nog wat:

Huhhh.. NOT

> Maar hoe goed het echt is, is mij verder onbekend.

Waarom het dan hier pushen??

> Ik wacht eerst wel op de beoordeling van AV-Comparatives.
> (Microsoft heeft (nog?) geen geweldige reputatie op dit gebied.)
> ;-)

Download het dan vooral ook niet, mijn welgemeend advies aan alle lezers..

FredW

Re: Microsoft Security Essentials
On Tue, 29 Sep 2009 18:51:29 +0200, "Mike"
<privacy.invalid@privacy.invalid> wrote:

>Huhhh.. NOT

Is dat jouw mening of bedoel je te zeggen dat Microsoft dat niet zegt?

>Waarom het dan hier pushen??

Ach, het is een vrij belangrijke gebeurtenis dat Morro beschikbaar komt.
En aangezien ik het elders gelezen heb, geef ik het hier door.

Ik zie niet in wat dat met "pushen" te maken zou hebben.

>Download het dan vooral ook niet, mijn welgemeend advies aan alle lezers..

En die keuze laat ik verder aan de lezer over.
Er lezen hier gebruikers mee, die dit graag wel willen uitproberen.

--
Groeten van Fred W. te H.
Ochtendhumeur, zet eens een theemuts op.
Loesje - goud van oud
Cnut

Re: Microsoft Security Essentials
"Mike" <privacy.invalid@privacy.invalid> schreef in bericht
news:4ac23b07$0$7943$e4fe514c@dreader11.news.xs4al l.nl...

> Huhhh.. NOT

> Waarom het dan hier pushen??

De reputatie van de Malicious Software Removal Tool en Windows defender is
prima!

> Download het dan vooral ook niet, mijn welgemeend advies aan alle lezers..

Zo meneer de wijsneus, vertel dan maar eens welke gratis virusscanner beter
is?
Ze presteren allemaal matig!

Ron Kloek

Re: Microsoft Security Essentials

"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht
> [...]

> prima!

> Zo meneer de wijsneus, vertel dan maar eens welke gratis virusscanner

Hallo ik ben hem aan het testen en hij werkt perfect .
ik werk op een acer aspire 9423wsmi met 4gig geheugen.
mijn profider is UPC fiber power 60
dit is de enige virusscanner die de voledige bandbreedte toelaat.
agv bv snoept er ongeveer 10 % vanaf.
ik hoop hierbij een bijdrage te hebben geleverd.
de groeten
ron

Cnut

Re: Microsoft Security Essentials
"Ron Kloek" <r.kloek@zonnet.nl> schreef in bericht

> [...]

> agv bv snoept er ongeveer 10 % vanaf.
> ik hoop hierbij een bijdrage te hebben geleverd.

Ik heb 'm ook draaien en mijn betaalde McAfee business er gelijk afgegooid.
Inderdaad, deze scanner gebruikt heel weinig resources, ziet er voorlopig
goed uit!
De interface is duidelijk met goede uitleg over de opties (instellingen).
Natuurlijk moet zo'n nieuw produkt zich nog bewijzen.

J.de Vriendt

> [...]
> De interface is duidelijk met goede uitleg over de opties (instellingen).
> Natuurlijk moet zo'n nieuw produkt zich nog bewijzen.

vraagje: ik draai nu op AVG, moet ik dat verwijderen om conflicten te
voorkomen?