vista en nieuwe processor in acer pc

patrick duyck

vista en nieuwe processor in acer pc
IK heb zo'n acer samenstelling mt vanalles en nog wat geinstalleerd en wij
werken daar heel goed mee, maar omdat mijn vrouw heel veel met foto's bezig
is en zeker wat meer rekenkracht kan gebruiken ben nik aan nhet overwegen om
een zwaardere processor in te bouwen maar mijn vraag is gaat vista dan niet
protesteren omdat er iets aan de hardware is veranderd,heb ondertussen wel
al geheugen bijgeprikt en dit ging zonder problemen.Kan dit hier ook?
groetyen paduy

J.de Vriendt

Re: vista en nieuwe processor in acer pc

"patrick duyck" <patrickduyck@telenet.be.be> schreef in bericht
> [...]
> vista dan niet protesteren omdat er iets aan de hardware is veranderd,heb
> ondertussen wel al geheugen bijgeprikt en dit ging zonder problemen.Kan

een andere processor inbouwen? dat is toch vragen om problemen!

Leen

Re: vista en nieuwe processor in acer pc

"J.de Vriendt" <jdv78923@upcmail.com> schreef in bericht

> een andere processor inbouwen? dat is toch vragen om problemen!

Zoals? Als je weet wat je moet doen zie ik geen enkel probleem. Als je niet
weet wat je moet doen wel, maar dat geldt voor de meeste dingen.
Toch...?

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> Zoals? Als je weet wat je moet doen zie ik geen enkel probleem. Als je
> niet weet wat je moet doen wel, maar dat geldt voor de meeste dingen.

Als hij weet wat hij moet doen zou hij deze vraag niet stellen.

Leen

> "Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> Als hij weet wat hij moet doen zou hij deze vraag niet stellen.

Hij vraagt alleen of Vista een probleem geeft. Niet of het een probleem is
om een andere processor in te bouwen.

Btw, Vista zal hoogstwaarschijnlijk gaan piepen (activatie vragen ; als dat
niet online lukt schat ik de kans dat het telefonisch wel lukt.
Wat zou MS dan moeten doen als je processor naar de vaantjes is en je 'm om
die reden moet vervangen? Je zou dan ook stom zijn om dan ook niet gelijk in
die serie (die op het MOBO past) een snellere te kopen.
Lijkt me dus geen probleem.

Massimo

Re: vista en nieuwe processor in acer pc
On Sun, 27 Sep 2009 13:52:18 +0200, "patrick duyck"
<patrickduyck@telenet.be.be> wrote:

> [...]
>protesteren omdat er iets aan de hardware is veranderd,heb ondertussen wel
>al geheugen bijgeprikt en dit ging zonder problemen.Kan dit hier ook?

Geen enkel probleem! Natuurlijk moet je er goed op letten dat je een
cpu kiest die geschikt is voor het mobo, dus even naar de site van de
makers van het mobo gaan, betreffende mobo daar opzoeken en kijken
naar het overzicht van "compatible cpu's" o.i.d.

Massimo

P.S.: als het een *veel* zwaardere cpu wordt moet je mogelijk ook een
zwaardere cpu-koeler monteren.

~PCfreak ©~

Re: vista en nieuwe processor in acer pc
Op Tue, 29 Sep 2009 12:01:10 +0200, schreef Massimo
<och@tisnietwaar.nl.invalid> het volgende.

> [...]
>makers van het mobo gaan, betreffende mobo daar opzoeken en kijken
>naar het overzicht van "compatible cpu's" o.i.d.

Yep, zo heb ik vorig jaar bij iemand met een Packard&Bell PC de AMD
Sempron die er in zat vervangen door een AMD Athlon 64 x2 5400+, en
tevens het geheugen van 1 naar 2 GB uitgebreid.
Hij was dolblij eindelijk een flink snellere PC te hebben.

>P.S.: als het een *veel* zwaardere cpu wordt moet je mogelijk ook een
>zwaardere cpu-koeler monteren.

Als je een boxed versie neemt zit de koeler er al bij.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#