Rare meldingen bij openen word

Neptunus

Rare meldingen bij openen word
Sinds kort opent Word niet meer zoals het hoort, ik krijg steeds een
melding: "dit bestand bevat macro's waarvan de handtekening is verlopen os
ingetrokken, enz enz.". Na het wegklikken verschijnt "de macro's in dit
project zijn uitgeschakeld enz enz".

Met andere woorden: Word schijnt steeds met een bepaald bestand op te
starten.

Hoe krijg ik dit hersteld?

Jan V

Re: Rare meldingen bij openen word

"Neptunus" <**@kpnmail.nl> schreef in bericht
> [...]
> project zijn uitgeschakeld enz enz".
>
> Met andere woorden: Word schijnt steeds met een bepaald bestand op te

Zoek het bestand 'Normal.dot'. Verwijderen. Word maakt dan bij het opstarten
een nieuw bestand 'Normal.dot' aan.

--
Jan V

Neptunus

Re: Rare meldingen bij openen word

"Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Zoek het bestand 'Normal.dot'. Verwijderen. Word maakt dan bij het
> opstarten een nieuw bestand 'Normal.dot' aan.

Via "zoeken" vind ik het bestand niet, enig idee waar het kan staan?

SLe

On 24 sep, 12:03, "Neptunus" <*...@kpnmail.nl> wrote:
> "Jan V" <J...@huppeldepup.invalid> schreef in berichtnews:OWxG3EPPKHA.1268@TK2MSFTNGP04.phx.gbl. ..

> Via "zoeken" vind ik het bestand niet, enig idee waar het kan staan?- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Dit is waarschijnlijk het gevolg van het feit dat je een illegale
versie hebt. MS heeft 0- 15-8 een Office-update geplaatst waarmee die
illegale software via een macro wordt opgespoord.
Remedie: ˛f een legale versie kopen, ˛f Word de-installeren en opnieuw
installeren. In het laatste geval NIET de update KB47319 installeren.
Wordt wel lastig, want die wordt voortdurend aangeboden. Wellicht toch
beter een legale versie te kopen of over te stappen naar Open Office
(Writer).
Sjef.
karelV [MS MVP]

Neptunus schreef op 24-9-2009 12:03:

> "Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid> schreef in bericht

> Via "zoeken" vind ik het bestand niet, enig idee waar het kan staan?

In C:\Users\JeNaam\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablone n\
Zoals bekend (?) is AppData een 'verborgen' map. Dus via Mapopties - tab
Weergave aanstippen dat je verborgen mappen en bestanden wilt zien.

J.de Vriendt

Re: Rare meldingen bij openen word

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> In C:\Users\JeNaam\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablone n\
> Zoals bekend (?) is AppData een 'verborgen' map. Dus via Mapopties - tab
> Weergave aanstippen dat je verborgen mappen en bestanden wilt zien.

misschien is het handiger om dat te omzeilen door direct appdata in te
typen via Start?

Marius

Re: Rare meldingen bij openen word

"SLe" <sjefleermakers@gmail.com> schreef in bericht
> [...]

Wordt wel lastig, want die wordt voortdurend aangeboden. Wellicht toch
beter een legale versie te kopen of over te stappen naar Open Office

Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk KB947319 voor MS Office 2003.
Als deze eenmaal is ge´nstalleerd, is hij niet meer te verwijderen.

Marius

Neptunus

Re: Rare meldingen bij openen word

"J.de Vriendt" <jdv78923@upcmail.com> schreef in bericht

> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> misschien is het handiger om dat te omzeilen door direct appdata in te
> typen via Start?

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om illegale software!

Ik zal de opties even proberen.

Walter

Re: Rare meldingen bij openen word

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk KB947319 voor MS Office 2003.
> Als deze eenmaal is ge´nstalleerd, is hij niet meer te verwijderen.

Sjef je zult bedoelen KB499810 die de OGAnotifier installeert die je
waarschuwt als je office XP t/m de versie 2007 geen legale versie is.
vr.gr. Walter