hoe breng je je overige data over?

Rik Delaet

hoe breng je je overige data over?
Hallo,
Ik las ergens dat je je HD beter kan partitioneren zodat je programma's en
je persoonlijke data op een aparte partitie kunnen worden opgeslagen,
gescheiden van de Windowspartitie. Nu komt mijn vraag: hoe breng je je
overige data over naar de nieuwe partitie zodat het hele zootje blijft
werken?

Rik

Flash

Re: hoe breng je je overige data over?
Rik Delaet was zeer hard aan het denken :
> [...]
> van de Windowspartitie. Nu komt mijn vraag: hoe breng je je overige data over
> naar de nieuwe partitie zodat het hele zootje blijft werken?

Een back-up maken van dat "hele zootje" en opslaan op de partitie

Rik Delaet

Re: hoe breng je je overige data over?

"Flash" <lookatme@cs.com> schreef in bericht news:4ab9f3aa$1_5@news4us.nl...
> Rik Delaet was zeer hard aan het denken :

> Een back-up maken van dat "hele zootje" en opslaan op de partitie

En daarna alles wissen op de C-partitie? Zit dan het hele register niet in
de war?

karelV [MS MVP]

Rik Delaet schreef op 23-9-2009 11:57:
> [...]
> gescheiden van de Windowspartitie. Nu komt mijn vraag: hoe breng je je
> overige data over naar de nieuwe partitie zodat het hele zootje blijft

Programma's 'verplaatsen' naar een andere partitie kan vrijwel nooit
(omdat er in het register ook het een en ander vastgelegd is). Opnieuw
installeren op een andere partitie is eigenlijk de enige oplossing.
Persoonlijke data verplaatsen in heel verstandig en eenvoudig, zie:
http://www.vistabits.nl/howto/gebrui...erplaatsen.htm

~PCfreak ©~

Re: hoe breng je je overige data over?
Op Wed, 23 Sep 2009 12:13:08 +0200, schreef "Rik Delaet"
<r.delaet5@telenet.be> het volgende.

>"Flash" <lookatme@cs.com> schreef in bericht news:4ab9f3aa$1_5@news4us.nl...

>En daarna alles wissen op de C-partitie? Zit dan het hele register niet in
>de war?

Flash begrijpt niet wat je bedoeld, want dat gaat niet werken, dus doe
dat aub niet.
De programma's zelf kunnen gewoon op C: blijven, je moet in die progs
aangeven waar het zijn data moet opslaan.
Vaak kun je ook volstaan met het verplaatsen van de map "Mijn
dokumenten" of hoe die ook in Vista mag heten, omdat daar standaard
vrijwel alles opgeslagen wordt.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
FredW

Re: hoe breng je je overige data over?
On Wed, 23 Sep 2009 12:13:08 +0200, "Rik Delaet" <r.delaet5@telenet.be>
wrote:

>"Flash" <lookatme@cs.com> schreef in bericht news:4ab9f3aa$1_5@news4us.nl...

>En daarna alles wissen op de C-partitie? Zit dan het hele register niet in
>de war?

Je vraag is veel te onnauwkeurig om een bruikbaar antwoord te kunnen
geven.

Het is aan te bevelen om Windows en andere programmatuur op je
C:\-schijf te installeren.

Je "data" (Mijn Documenten, enz.) kunnen dan naar een andere partitie.

--
Groeten van Fred W. te H.
Zijn we niet allemaal het ei van Columbus?
Rik Delaet

Re: hoe breng je je overige data over?

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> installeren op een andere partitie is eigenlijk de enige oplossing.
> Persoonlijke data verplaatsen in heel verstandig en eenvoudig, zie:

Bedankt allemaal! Het is me nu ook al veel duidelijker. Al lijkt het me
logisch om, behalve Windows, alles op een andere partitie op te slaan zodat
je na een eventuele crash niet alle programma's terug moet gaan inlezen. Ik
heb ergens gelezen dat sommigen op C alleen Windows zetten, de programma's
bijvoorbeeld op D en de persoonlijke data op bijvoorbeeld E. Bij mij heeft
dat altijd allemaal op de C-schijf gestaan. Maar dat wordt wel nogal
onoverzichtelijk op de duur.

Rik

Leen

Re: hoe breng je je overige data over?

"Rik Delaet" <r.delaet5@telenet.be> schreef in bericht

> [...]
> programma's bijvoorbeeld op D en de persoonlijke data op bijvoorbeeld E.
> Bij mij heeft dat altijd allemaal op de C-schijf gestaan. Maar dat wordt

Dat is kolder omdat je dan voorbij gaat aan de noodzakelijke registry
settings.
Gewoon een schijf gebruiken die groot genoeg is.
Van de rest van dit soort "oplossingen" komt anders aleen maar bagger en
teleurstelling.

Dus gewoon schoon opnieuw beginngen en alle programma gewoon op de OS schijf
installeren.

V.w.b. een crash, ooit al eens gedacht aan bv Acronis True Image (De NL
versie 2009 is zelfs in de aanbieding bij www.easycomputing.nl (onder de 30
euro vlgs mij). http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=4620

Have a nice day!

> Rik

Machiel de Wit

in news:E46E4BB2-963D-4DBB-8EA5-34734B1BFB21@microsoft.com

> [...]
> data op bijvoorbeeld E. Bij mij heeft dat altijd allemaal op de
> C-schijf gestaan. Maar dat wordt wel nogal onoverzichtelijk op de

Heb je niet goed gelezen. Programma's kan je niet verplaatsten, die
moeten gewoon op c geinstalleerd blijfen. Zet je data op een extra
partitie en maak een image van je systeem partite (C) op een andere
schijf zodat je bij problemen de programma's en je systeem weer 100%
terug hebt.

--
MdW.

Rik Delaet

Re: hoe breng je je overige data over?

"Machiel de Wit" <reply-to-ng.machiel.dewit@xs4all.nl> schreef in bericht
> [...]

> maak een image van je systeem partite (C) op een andere schijf zodat je
> bij problemen de programma's en je systeem weer 100% terug hebt.

Begrepen. Ik blijf ervan af.

Rik