partitie wijzigen voor Windows 7 te installeren

Johan59

partitie wijzigen voor Windows 7 te installeren
Hallo

Ik heb een HD van 320GB, bij opstarten na aankoop is deze verdeeld in 2
helften, harddisk C, waarop vista geinstalleerd en een primaire partie E:
Later is van de C-partitie een logisch station van 40GB afgehaald. Hd is dus
nu verdeeld in 3 gedeelten.
Ik zou op het gedeelte wat nu het logisch station is graag Windows7
uitproberen, installatie gaat echter niet, omdat dit een logisch station is.

Hoe zou ik dit probleem volgens jou het beste kunnen aanpakken?

Alvast bedankt.

Johan59

Jawade

Re: partitie wijzigen voor Windows 7 te installeren

Maak er een primaire partitie van.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Fritz Deneken

Re: partitie wijzigen voor Windows 7 te installeren

"Johan59" <Johan59@nospam.com> schreef in bericht
> [...]
> is.
>
> Hoe zou ik dit probleem volgens jou het beste kunnen aanpakken?

Volgens mij gewoon op de tweede partitie neerzetten, ook al heet die
D: Dat is mij althans met Windows7 Relase Candidate gelukt
Fritz Deneken

Op Donderdag 24 September 2009 21:26:14 +0200, schreef Fritz Deneken <jfdeneken@versatel.nl> in artikel <O05KmzUPKHA.1796@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>:
> "Johan59" <Johan59@nospam.com> schreef in bericht

> Volgens mij gewoon op de tweede partitie neerzetten, ook al heet die
> D: Dat is mij althans met Windows7 Relase Candidate gelukt

Je bedoelt waarschijnlijk de 2e primaire partitie. Dat zou ook mijn
idee zijn. En dan tijdens de installatie formatteren, ik denk dat hij
dan ook C: wordt. Heeft soms voordelen.