Upgrade van basic naar premium

Fritz Deneken

Upgrade van basic naar premium
Ik heb dit al eens geschreven maar bij gebrek aan reacties probeer ik het
nog maar eens!

Hallo, ik heb de volgende vraag
Ik heb van de week een Packard Bell Easynote gekocht.
Deze is voorzien van Vista Home Basic Plus een hele hoop "3rd party
software"
Zelf ben ik al in het bezit van een OEM-CD met daar op Vista Home Premium
(van de computer die de geest heeft gegeven).
Bestaat er een mogelijkheid om de Home Basic met behulp van mijn OEM-cd te
upgraden naar Home Premium zonder al die andere software kwijt te raken?
Ik wacht met spanning af,
m.vr.gr
Fritz Deneken

Hans Schuts

Re: Upgrade van basic naar premium
Op Mon, 21 Sep 2009 14:39:42 +0200, "Fritz Deneken"
<jfdeneken@versatel.nl> schreef:

> [...]
>upgraden naar Home Premium zonder al die andere software kwijt te raken?

er is allang antwoord op die vraag gegeven, heb ik gezien. Kort gezegd
kwam het hier op neer dat je het als it-spe******t misschien voor
elkaar krijgt, maar dat er geen simpele oplossing voor is.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Fritz Deneken

Re: Upgrade van basic naar premium

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]
> kwam het hier op neer dat je het als it-spe******t misschien voor
> elkaar krijgt, maar dat er geen simpele oplossing voor is.

Dat vind ik een dooddoener, resp een cliché, maar zeker géén bevredigend
antwoord!
JFD

Marius

Re: Upgrade van basic naar premium

"Fritz Deneken" <jfdeneken@versatel.nl> schreef in bericht

> "Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> Dat vind ik een dooddoener, resp een cliché, maar zeker géén bevredigend
> antwoord!
> JFD

Zeer zeker geen dooddoener.
Als je de moeite zou nemen kun je zien dat Gandalf Gladstone je op 19-9-2009
om 23:13 al het onderstaande antwoord heeft gegeven.
Overigens is een OEM licentie gekoppeld aan één apparaat en is in
tegenstelling tot een retail licentie niet overdraagbaar naar een andere
computer.

Heti in de praktijk wel mogelijk voor een zeer ervaren techneuten!
Met de activatie wordt de installatiecode (deze staat op de meegeleverde
sticker) gekoppeld
aan de specifieke hardware van de betreffende computer. Deze informatie
wordt op-geslagen
in de database van Microsoft. Hiermee kan bij een herinstallatie van
Windows
(of een van de andere Microsoft-producten) worden gecontroleerd of de
combinatie van gebruikte
installatiecode en hardware overeen komt met de oorspronkelijke activatie.
Als dit niet het geval blijkt te zijn, zal de betreffende
Windows-installatie uiteindelijk niet meer gebruikt kunnen worden.

Hans Schuts

Re: Upgrade van basic naar premium
Op Tue, 22 Sep 2009 13:31:18 +0200, "Fritz Deneken"

>Dat vind ik een dooddoener, resp een cliché, maar zeker géén bevredigend
>antwoord!

dat is dan jouw probleem, daar kan ik echt niet mee zitten.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Hans Schuts

Re: Upgrade van basic naar premium

>Dat vind ik een dooddoener, resp een cliché, maar zeker géén bevredigend
>antwoord!

en nog even dit. Je hebt dezelfde vragen al een paar dagen eerder
gestel;d en daar uitgebreid antwoord op gekregen. Waarom stel je
eigenlijk een vraag als je toch niet de moeite neemt het antwoord te
lezen?
--

Hans Schuts
J.de Vriendt

> [...]
> upgraden naar Home Premium zonder al die andere software kwijt te raken?

even bellen met de helpdesk van P.Bell, en je weet alles.