upgrade ??

Fritz Deneken

upgrade ??
Hallo, ik heb de volgende vraag
Ik heb van de week een Packard Bell Easynote gekocht.
Deze is voorzien van Vista Home Basic Plus een hele hoop "3rd party
software"
Zelf ben ik al in het bezit van een OEM-CD met daar op Vista Home Premium
(van de computer die de geest heeft gegeven).
Bestaat er een mogelijkheid om de Home Basic met behulp van mijn OEM-cd te
upgraden naar Home Premium zonder al die andere software kwijt te raken?
Ik wacht met spanning af,
m.vr.gr
Fritz Deneken

Gandalf Gladstone

Re: upgrade ??

"Fritz Deneken" <jfdeneken@versatel.nl> schreef in bericht
> [...]
> upgraden naar Home Premium zonder al die andere software kwijt te raken?

Heti in de praktijk wel mogelijk voor een zeer ervaren techneuten!
Met de activatie wordt de installatiecode (deze staat op de meegeleverde
sticker) gekoppeld
aan de specifieke hardware van de betreffende computer. Deze informatie
wordt op-geslagen
in de database van Microsoft. Hiermee kan bij een herinstallatie van
Windows
(of een van de andere Microsoft-producten) worden gecontroleerd of de
combinatie van gebruikte
installatiecode en hardware overeen komt met de oorspronkelijke activatie.
Als dit niet het geval blijkt te zijn, zal de betreffende
Windows-installatie uiteindelijk niet meer gebruikt kunnen worden.

Tim

Re: upgrade ??

"Gandalf Gladstone" <Gandalf G.@imaginary«.com> schreef in bericht

> [...]

> Als dit niet het geval blijkt te zijn, zal de betreffende
> Windows-installatie uiteindelijk niet meer gebruikt kunnen worden.

Even korter gezegd:
Dit gaat niet op een legale wijze werken. De Home premium edition hoort bij
een andere set hardware. Je kunt Vista overigens prima upgraden, want een
herinstallatie is daar niet voor nodig. Je programma's blijven dus werken.
Tim