Windows7 / 64 bits

Hoi!

Ik heb 2 vraagjes

Komt er ook een Windows 64 bits versie uit ?
En is er al een nieuwsgroep voor Windows 7 ?

Mvrg.

~PCfreak ©~

Re: Windows7 / 64 bits
Op Sat, 19 Sep 2009 10:05:26 +0200, schreef <David> het volgende.

>Hoi!
>
>Ik heb 2 vraagjes
>
>Komt er ook een Windows 64 bits versie uit ?

Natuurlijk, de 64bit RC en RTM versies zijn er allang, heb ze beide al
draaiende gehad.

>En is er al een nieuwsgroep voor Windows 7 ?
>
>Mvrg.

Nog niet van MS zelf, wel deze;
alt.nl.os.windows.7

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Bert Konings

Re: Windows7 / 64 bits
David schreef:
> Hoi!
>
> Ik heb 2 vraagjes
> Komt er ook een Windows 64 bits versie uit ?
> En is er al een nieuwsgroep voor Windows 7 ?
>
> Mvrg.

Er komen zeker 64 bits versie`s uit in meerdere uitvoeringen
o.a. Home Premium ,Ultimate....
Een nieuwsgroep is er ook.
alt.nl.os.windows.7 (ligt aan je provider)

Bert
~PCfreak ©~

Re: Windows7 / 64 bits
Op Sat, 19 Sep 2009 10:23:26 +0200, schreef ~PCfreak ©~
<pcfreak@werktniet.invalid> het volgende.

>Natuurlijk, de 64bit RC en RTM versies zijn er allang, heb ze beide al
>draaiende gehad.

>Nog niet van MS zelf, wel deze;
>alt.nl.os.windows.7
>
>groetjes Henk

Mamamegs, heb jij al enig idee wanneer MS iets als
"microsoft.public.nl.windows7" actief maakt?
Ik neem aan rond de release op 22/10

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Mamamegs [MVP]

Re: Windows7 / 64 bits
Op woensdag 30-9-2009 tiepte ~PCfreak ©~ de volgende 'wijze' woorden:
> Mamamegs, heb jij al enig idee wanneer MS iets als
> "microsoft.public.nl.windows7" actief maakt?
> Ik neem aan rond de release op 22/10

Ik hoop het. Heb onderlaatst nog een verzoek ingediend. Men gaat meer
de
nadruk leggen op http://answers.microsoft.com waar ook een NL gedeelte
op gaat komen. Dit is een web-based forum, die je door middel van een
NNTP bridge ook in je newsreader kunt gebruiken, zowel om te lezen als
om te posten.

Het is al een tijdje bekend dat MS van de 'public' NG's af wil en een
heel nieuw communitiy support systeem wil opzetten. Omdat het hele
web-based forums idee op een hoop verzet stuitte (onder meer van veel
MVP's, die vaak liever NNTP gebruiken) is men de NNTP bridge gaan
ontwikkelen.

Het is dus ff afwachten of er een 'public' win7 groep komt, of dat die
straks op Answers komt te staan, dat is me nog steeds niet helemaal
duidelijk...

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Machiel de Wit

Re: Windows7 / 64 bits
Mamamegs [MVP] <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef
in news:O1GKMReQKHA.5052@TK2MSFTNGP06.phx.gbl

> [...]

> op gaat komen. Dit is een web-based forum, die je door middel van een
> NNTP bridge ook in je newsreader kunt gebruiken, zowel om te lezen als

Brrr. dat onding...

> [...]
>
> Het is dus ff afwachten of er een 'public' win7 groep komt, of dat die
> straks op Answers komt te staan, dat is me nog steeds niet helemaal

Het zou mij ontzettend tegenvallen als ze de newsserver niet meer
gebruiken. Als een forum server ophoudt dat is ook alle informatie weg.
Ook het lezen en zoeken erop is vele malen lastiger.

--
MdW.

Jawade

Re: Windows7 / 64 bits
Op Woensdag 30 September 2009 17:58:33 +0200, schreef Machiel de Wit <reply-to-ng.machiel.dewit@xs4all.nl> in artikel <4ac38023$0$83235$e4fe514c@news.xs4all.nl>:
> [...]

> gebruiken. Als een forum server ophoudt dat is ook alle informatie weg.
> Ook het lezen en zoeken erop is vele malen lastiger.

Ik denk dat de vele geinteresseerde usenetters het dan gewoon zonder
MS gaan stellen. Ik voorop. Ze hebben al genoeg verkracht op deze
aardkloot.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Mamamegs [MVP]

Re: Windows7 / 64 bits
Op woensdag 30-9-2009 tiepte Machiel de Wit de volgende 'wijze'
woorden:
> Mamamegs [MVP] <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef
> in news:O1GKMReQKHA.5052@TK2MSFTNGP06.phx.gbl

> Brrr. dat onding...

Heb je hem (MS fourms NNTP bridge) geprobeerd? Ik vind het best goed
werken... En, hij is nog in beta.

8<

> Het zou mij ontzettend tegenvallen als ze de newsserver niet meer
> gebruiken. Als een forum server ophoudt dat is ook alle informatie
> weg. Ook het lezen en zoeken erop is vele malen lastiger.

Dat zal wel meevallen. De NG's komen dan waarschijnlijk op 'read-only'
te staan. Hoewel ik eerst ook niet zo blij was met het idee, moet wel
toegeven dat web-based forums voor veel mensen die hulp zoeken
toegankelijker zijn dat NNTP forums. De bridge is voor mij een goed
compromis.

in news:%23ICTC%23eQKHA.4028@TK2MSFTNGP05.phx.gbl

> Dat zal wel meevallen. De NG's komen dan waarschijnlijk op 'read-only'
> te staan.

Moderated heet dat. Nou dan gaan we in de alt tak wel verder.

> [...]
> toegeven dat web-based forums voor veel mensen die hulp zoeken
> toegankelijker zijn dat NNTP forums. De bridge is voor mij een goed

Waarom zou ik een extra reader gebruiken als ik het nu allemaal met 1
newsreader af kan? Daarbij werken newsgroepen nou eenmaal heel anders
dan een server. Het is gebouwd om te overleven ook al vallen er delen
even uit. Die krijgen later de berichten wel.

Vergelijk het met VOIP. Velen proberen het en velen vinden het niet erg
als het zo nu en dan niet werkt. Eigenlijk is het gewoon een slecht
product maar als men niet beter weet dan wordt het kennelijk
geaccepteert. Ik houd liever mijn vaste telefoonlijn want die werkt
altijd, ook als de stroom in de buurt uitvalt.

Of vergelijk het met de digitale TV van UPC. Dat is zogenaamd veel beter
dat analoge kabel. Kijk maar als je schakelt tussen analoog en
digitaal... Tot je verteld dat het gewoon een super slechte decoder is
die heel slecht analoog doorgeeft. Als je het fysiek er tussen uit haalt
is de beeld kwaliteit in ene van hetzelfde kwaliteitsniveau als digitaal
(mits je goede kabels en connectors gebruikt). Ik heb het al aan veel
kennissen laten zien en die staan dan even met hun mond vol tanden want
ze waren toch eerst overtuigd dat digitaal zo veel mooier dan analoog
was.

Nou draaf ik een beetje door maar waarom zou je allerlei aparte decoders
en reader gebruiken die slechter functioneren als een simpel beproeft en
bewezen systeem. Soms is de vooruitgang een achteruitgang. Kijk maar
naar Vista. Maar goed, dan kunnen ze weer andere dingen verkopen die
weer "beter" zijn.

--
MdW.

> [...]

> achteruitgang. Kijk maar naar Vista. Maar goed, dan kunnen ze weer
> andere dingen verkopen die weer "beter" zijn.

De NNTP bridge is geen aparte reader. Je kunt de berichten gewoon in je
favoriete newsreader lezen. Ik gebruik het in MewsNews en dat werkt
goed.

En ik ben van het 'de fles is halfvol' type, Vista was eigenlijk geen
achteruitgang, uiteindelijk heeft het tot Win7 geleidt en dat is een
vooruitgang... ;-)

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl