Laptop hapert

imbzy is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Laptop hapert
Beste mensen,

alvorens u me gaat verwijzen naar een ander gelijkaardige thread over mijn probleem, ik heb die thread(s) al gelezen! Maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb een laptop, Medion Akoya MD 96630 ( ja, die van de aldi ), en die 'hapert' verschrikkelijk irritant. Ik heb ontelbare keren mijn computer gescand met de nieuwste :
-Norton Internet Security;
- Advanced Systemcare Professional;
- Ad-Aware;
- RegVac Registry Cleaner;
- ..

Meestal zijn er wat problemen gevonden maar telkens werden die opgelost. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat het probleem zou zijn. Maar het probleem, dat mijn computer verschrikkelijk hapert als ik een belastend programma draai.

Vroeger kon ik met gemak een zware PC-game spelen en ondertussen werken met de nieuwe Photoshop CS4. Nu kan ik met moeite een filmpje draaien op Youtube zonder daarvoor een hapering te krijgen.

Die hapering duurt meestal een tiental seconden
, daarna kan mijn computer een goeie minuut weer op volle toeren draaien. Soms valt mijn laptop gewoon uit als mijn computer volledig stilvalt. Vaak gecombineerd met voorafgaand een foutmelding van bvb. mijn beeldsturingsprogramma dat niet reageert en dergelijke.

Ik ben ten einde raad. Kan er iemand mij helpen?

Grt,
Hendrik.
J.de Vriendt

Re: Laptop hapert

"imbzy" <imbzy.3ypjoi@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht

> [...]
> - RegVac Registry Cleaner;
> - ..
>
> Meestal zijn er wat problemen gevonden maar telkens werden die

knip> Ik ben ten einde raad. Kan er iemand mij helpen?

> Grt,
> Hendrik.

Dit lees ik op een Duitse site:
In der Praxis reicht die Leistung den meisten Anwendern für alltägliche
Büroarbeiten, kleine Fotoretuschen, Musik- und Video-Playback völlig aus.
Für moderne 3D-Spiele fehlt aber die nötige 3D-Power. Da helfen auch keine 3
GByte Arbeitsspeicher, sondern nur eine leistungsfähigere Grafikkarte als
die schwache GeForce 9300M G.

karelV [MS MVP]

Re: Laptop hapert
imbzy schreef op 18-9-2009 13:31:
> [...]
> beeldsturingsprogramma dat niet reageert en dergelijke.
>
> Ik ben ten einde raad. Kan er iemand mij helpen?

Voeding / video'kaart' / ventilatoren / ventilatieopeningen e.d. eens
goed ontstoffen?

Mamamegs [MVP]

Re: Laptop hapert
Op vrijdag 18-9-2009 tiepte imbzy de volgende wijze woorden :
8<
> Ik heb een laptop, _Medion_Akoya_MD_96630__( ja, die van de aldi ),
> en die *'hapert'* verschrikkelijk irritant. Ik heb ontelbare keren
> [...]

Als je deze twee eens uitschakelt, hapert de PC dan nog?

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

imbzy is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Laptop hapert
Quote:
Originally Posted by Mamamegs [MVP] View Post
> [...]
> -Advanced Systemcare Professional;

8<
Als je deze twee eens uitschakelt, hapert de PC dan nog?

VistaBits - Nieuws

Alles over Windows 7 op
SevenBits - Nieuwsindex

Ik heb ze uitgeschakeld, maar het blijft haperen, zoals ik had gedacht.. Want ik runde deze programma's al langer, zelf voor mijn laptop begon te haperen en uit te vallen.

En van de vorige post, weet ik niet echt hoe ik een laptop moet ontstoffen... :s
karelV [MS MVP]

Re: Laptop hapert
imbzy schreef op 18-9-2009 19:05:

> En van de vorige post, weet ik niet echt hoe ik een laptop moet
> ontstoffen... :s

Open (laten) maken en (laten) schoonblazen ...

Osie

> [...]

> gecombineerd met voorafgaand een foutmelding van bvb. mijn
> beeldsturingsprogramma dat niet reageert en dergelijke.

Dat je haperingen in filmpjes van YouTube hebt dan kan dat komen door je
internet verbinding. Als je een Ziggo abonnement hebt dan moet je
waarschijnlijk bij hun zijn. Op dit moment hebben ze daar grootte problemen
om de snelheid te leveren waar ze mee adverteren. Vooral in middag en
avonduren. Test eens met

www.speedtest.net

www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

Cnut

> [...]
> beeldsturingsprogramma dat niet reageert en dergelijke.
>
> Ik ben ten einde raad. Kan er iemand mij helpen?

Ik vermoed dat dit een hardware probleem is, controleer de harde schijf op
fouten en controleer het geheugen.
Zit ie trouwens nog in de garantie?
Leg het ook eens voor in 1 van de hardware groepen.
Beschrijf de "haperingen" ietsje uitgebreider.

imbzy is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Laptop hapert
Quote:
Originally Posted by Cnut View Post
> [...]

Zit ie trouwens nog in de garantie?
Leg het ook eens voor in 1 van de hardware groepen.
Beschrijf de "haperingen" ietsje uitgebreider.
Ik zal mij morgen bezighouden met de harde schijf en geheugen. Ik denk niet dat Aldi veel garantie geeft op laptops, 't is toch al een dik jaar dat ik hem heb.

Hapering omschrijven.. 'k zal het adhv een voorbeeldje trachten te omschrijven. Je kent het wel allemaal, als je in word aan het typen bent maar je letters cijfers komen een seconde later dan het moment van intoetsen.

Meestal is er eenzelfde patroon. De laptop werkt vlot, op een bepaald moment begint hij een beetje stotteren, er is nog een vlotte werking maar je merkt dat de framerate erg laag is. Na een seconde of 10 - 15 is er een crash, in een spelletje valt het spel helemaal stil. De voetballers in het spel staan helemaal stil. Zo'n 10 seconden later werkt mijn laptop weer goed, en zo gaat het constant door.

Wat me ook opvalt, is dat mijn laptop soms erg warm aanvoelt. Misschien moet ik hem gewoon eens binnensteken in een computerwinkel die de grote kuis eens houdt.. 't is ingewikkeld om het probleem uit te leggen en ik denk dat het probleem niet zomaar op te lossen valt..
Zeezicht

Re: Laptop hapert
imbzy drukte met precisie uit :

> Ik zal mij morgen bezighouden met de harde schijf en geheugen. Ik denk
> niet dat Aldi veel garantie geeft op laptops, 't is toch al een dik jaar
> dat ik hem heb.

Aldi Laptops = 3 jaar garantie !!!!!!!!!!! 8-o

--
Mvg, Adelin