Vista installatie zwart scherm 0x0000007b

Hans

Vista installatie zwart scherm 0x0000007b
Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft en daarbij Vista Home Premium 64bit
besteld. Er zat nog geen besturingssysteem op de laptop en toen ik begon met
Vista installeren werd mij gevraagd op welke partitie ik het neer wilden
zetten. Aangezien er nog geen hardeschijf ruimte was toegewezen, wilde ik een
nieuwe partitie aanmaken, maar hierbij kwam een foutmelding en bleef de
computer hangen. Na de computer opnieuw opgestart te hebben, start hij wel
vanaf de cd en laadt hij de installatie bestanden en komt er daarna het
kleine laadbalkje met 'Microsoft Corporation'. Maar daarna wordt het scherm
zwart en is alleen de cursor te zien. De installatie kan dus niet opnieuw
beginnen.
Als ik mijn windows xp schijf erin doe, krijg ik tijdens het voorbereiden
van de installatie de foutmelding:
STOP: 0x0000007b (een aantal parameters)

Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb het idee dat er dus iets mis is
gegaan met het aanmaken van de partities, maar ik kan nu geen mogelijkheid
vinden om opnieuw te proberen partities aam te maken.

Alvast bedankt.
Mamamegs [MVP]

Re: Vista installatie zwart scherm 0x0000007b
Op donderdag 17-9-2009 tiepte Hans de volgende wijze woorden :
> [...]
> krijg ik tijdens het voorbereiden van de installatie de foutmelding:
> STOP: 0x0000007b (een aantal parameters)

8<
STOP: 0x0000007b staat voor INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE.

Kijk eens of in de BIOS de optie 'boot sector virus protection' op
enabled staat.
Verder:
http://support.microsoft.com/kb/324103/nl
http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1243383/
http://www.cybertechhelp.com/forums/...d.php?t=156593 (voor als
de laptop een Dell is)

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Cnut

Re: Vista installatie zwart scherm 0x0000007b
"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> [...]

> STOP: 0x0000007b staat voor INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE.
>
> Kijk eens of in de BIOS de optie 'boot sector virus protection' op

Ik zou dus nooit zelf gaan zitten prutsen op een *nieuwe* laptop.
Net doen of je er geen verstand van hebt en terug met dat kreng!
[q]
Dus wanneer u een computer koopt, deze thuis aanzet en Windows geeft een
foutmelding en de computer werkt niet goed, dan valt dit onder de garantie
op uw computer. Echter, gebeurt ditzelfde na een paar maanden en u heeft al
van alles met de computer gedaan en er software op ge´nstalleerd, dan kan de
oorzaak ervan ook bij u als computergebruiker liggen.
[/q]
http://www.personalcomputercare.nl/c...p-computer.htm

Jawade

Op Donderdag 17 September 2009 22:50:48 +0200, schreef Cnut <cnut@flap.org> in artikel <h8u7ff$5ml$1@news.eternal-september.org>:
> [...]

> van alles met de computer gedaan en er software op ge´nstalleerd, dan kan de
> oorzaak ervan ook bij u als computergebruiker liggen.

De MBR-protectie eraf halen is geen prutsen. Zoals je had kunnen lezen
is de computer geleverd zonder Windows erop, en het kan heel goed zijn
dat die protectie er dan op zit.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Cnut

Re: Vista installatie zwart scherm 0x0000007b
"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht

> De MBR-protectie eraf halen is geen prutsen. Zoals je had kunnen lezen

Had ik gezien en daarom juist, zie hieronder.

> is de computer geleverd zonder Windows erop, en het kan heel goed zijn
> dat die protectie er dan op zit.

Zou best kunnen, naast verschillende andere mogelijkheden, maar een laptop
verkoper moet altijd een deugdelijk *werkend* produkt afleveren, dus zou ik
ervoor kiezen om dit door de verkoper uit te laten zoeken.

Jawade

Op Vrijdag 18 September 2009 21:17:35 +0200, schreef Cnut <cnut@flap.org> in artikel <h90mci$h6o$1@news.eternal-september.org>:
> [...]

> verkoper moet altijd een deugdelijk *werkend* produkt afleveren, dus zou ik
> ervoor kiezen om dit door de verkoper uit te laten zoeken.

Een laptop zonder besturingssysteem zou moeten werken? Da's nieuw voor
me. Bij het installeren hoort ook het BIOS instellen.

> Een laptop zonder besturingssysteem zou moeten werken?

Ja, "werken" is meer dan een besturingssysteem paraat hebben.

> Da's nieuw voor
> me. Bij het installeren hoort ook het BIOS instellen.

Ik ben het daarmee oneens, de BIOS moet tegenwoordig ingesteld zijn zodat
een koper probleemloos kan gaan installeren.
3/4 van de kopers weet niks van BIOS instellingen.
Het is belachelijk dat een koper van een nieuwe laptop internet moet gaan
raadplegen (op een andere PC of laptop) om tips te krijgen wat er *mogelijk*
speelt.
Weet jij wel zeker dat die laptop niet gewoon kapot is?
Dat is me al ooit es met 2 *nieuwe* "Dell-etjes" overkomen.

Hans

RE: Vista installatie zwart scherm 0x0000007b
Bedankt voor de hulp, maar ik ben er uiteindelijk mee teruggegaan naar de
winkel. Daar is de hardeschijf vervangen, waardoor alles goed leek te werken
en Vista geïnstalleerd kon worden.

Nu zijn er echter andere problemen gebleken. Zie de thread: partitie
verdwenen.