Probleem na installatie ven een spelletje

PPS MARCEL

Probleem na installatie ven een spelletje
Ik heb onlangs een spelletje op mijn laptop (vista) ge´nstalleerd.
Toen ik het afsloot waren alle snelkoppelingen op mijn bureaublad groter
geworden.
Rechts klikken op het bureaublad en kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur
aanpassen" lost niets op.
Als ik Windows Mail open staat daar ook alles vergroot, ik ben nu verplicht
met de horizontale balk te scrollen om de datum van ontvangst te kunnen
zien.
Bij mijn Gmail het zelfde.
Hoe kan ik terug normale snelkoppelingen en normale postbus van Windows Mail
bekomen.
Marcel

Jan V

Re: Probleem na installatie ven een spelletje

"PPS MARCEL" <pps.marcel@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> kunnen zien.
> Bij mijn Gmail het zelfde.
> Hoe kan ik terug normale snelkoppelingen en normale postbus van Windows

Kijk eens bij Configuratiescherm > Toegankelijkheidscentrum

--
Jan V

karelV [MS MVP]

PPS MARCEL schreef op 17-9-2009 11:42:
> [...]
> te kunnen zien.
> Bij mijn Gmail het zelfde.
> Hoe kan ik terug normale snelkoppelingen en normale postbus van Windows

Persoonlijke instelling - beeldscherminstellingen - Resolutie veranderd?

William

Re: Probleem na installatie ven een spelletje
On 17-09-2009, in <5B3C50DF-AAA8-4952-A388-60D0E682D749@microsoft.com>,
PPS MARCEL wrote:

> [...]
> Bij mijn Gmail het zelfde.
> Hoe kan ik terug normale snelkoppelingen en normale postbus van Windows Mail

Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm

Aangepaste tekengrootte instellen (dpi) > 100% ?

--
William.

BugHunter

William <news@nospam.demon.nl> schreef:

> Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm
>
> Aangepaste tekengrootte instellen (dpi) > 100% ?

Ik denk dat er gewoon een grotere schermresolutie teruggezet moet worden.

--
Bye, BugHunter.
PPS MARCEL

Re: Probleem na installatie ven een spelletje
Hallo,
Het is mij gelukt om het probleem op te lossen door de resolutie van 800x600
naar 1024x768 te brengen.
Bedankt aan iedereen die mij tips hebben gestuurd.
Marcel

> [...]
> kunnen zien.
> Bij mijn Gmail het zelfde.
> Hoe kan ik terug normale snelkoppelingen en normale postbus van Windows

Marius

> [...]
> 800x600 naar 1024x768 te brengen.
> Bedankt aan iedereen die mij tips hebben gestuurd.

Als je beeldscherm een LCD scherm is, kan je de resulotie beter op de
maximale waardes zetten (voor een 17" en groter is dit al snel 1280x1024 of
1400x900).
LCD schermen zijn op zijn scherpst voor de resolutie waarvoor ze zijn
ontworpen en over het algemeen is dit het maximum.
Weliswaar zijn de tekens op het scherm bij een lagere resolutie groter, maar
vaak ook minder scherp.
Oude CRT schermen kunnen meestal worden ingesteld op de (maximale) resolutie
die door de grafische kaart wordt ondersteund.
De resolutie bij CRT schermen is dan vaak afhankelijk van de persoonlijke
voorkeur.
Bij spelletjes wordt de resolutie (soms) omlaag gebracht om daarmee
versnelling te verkrijgen in weergave als de grafische kaart niet al te snel
is.

Marius