Re: bijlagen in Windows Mail

L. van der Form

Re: bijlagen in Windows Mail

L. van der Form schreef op 15-9-2009 10:17:
> [...]
>
> Ook heb ik gemerkt dat ik sinds een aantal weken niets meer kan
> downloaden vanaf internet, geen spelletjes, geen programma's, helemaal
> niets.
>
> Ik werk met Windows Vista Home Basic 32-bits en Internet Explorer 8.IE8
> is al geruime tijd geinstalleerd en tot een aantal weken geleden werkte
> alles perfect. Heb geen wijzigingen aangebracht en alle updates voor
> Vista geinstalleerd.
>
> Vinkje bij "opties - openen of opslaan van bijlagen die mogelijk een
> virus bevatten" staat al uit. Vrije schijfruimte is 80%.

Begin eens met een scan met deze BEIDE programma's:

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)
en
- Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik "Download")

Hallo Karel,

Er gebeurt helemaal niets! Ik kan de bestanden downloaden maar kan ze daarna
nergens vinden. Ik heb het geprobeerd met "uitvoeren" en met "opslaan".
Opslaan in de map Documenten - Downloads en ook geprobeerd op Bureaublad.
Downloads worden gewoonweg niet opgeslagen of uitgevoerd! Dus er valt ook
niets te scannen. Mijn beveiliging is AVG Internet Security.

Marion

P.S. Waarom kan ik niet reply-en op het bericht dat ik ontving?

karelV [MS MVP]

Re: bijlagen in Windows Mail
L. van der Form schreef op 15-9-2009 12:26:

> [...]
>
> Marion
>
> P.S. Waarom kan ik niet reply-en op het bericht dat ik ontving?

Replyen zou moeten werken met de knop 'Groep beantwoorden'.

Start die pc eens op in 'Veilige modus met Netwerkondersteuning' (via de
<F8>-toets vlak voor het opstarten van Windows). Kun je dan wél downloaden?

L. van der Form

Re: bijlagen in Windows Mail
Sorry, ook in de beveiligde modus gebeurt er niets. Geen optie om überhaupt
maar iets te laten uitvoeren.
Kan ook nog geen bijlagen openen of opslaan in WM.
Marion

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
>
> Start die pc eens op in 'Veilige modus met Netwerkondersteuning' (via de
> <F8>-toets vlak voor het opstarten van Windows). Kun je dan wél

Marius

Re: bijlagen in Windows Mail

"L. van der Form" <lform@kabelfoon.nl> schreef in bericht
> Sorry, ook in de beveiligde modus gebeurt er niets. Geen optie om
> überhaupt maar iets te laten uitvoeren.
> Kan ook nog geen bijlagen openen of opslaan in WM.
> Marion

Probeer eens of je Tendmicro HouseCall kunt uitvoeren. (free online
virusscanner)
http://housecall.trendmicro.com/emea/

Marius

Jo

Re: bijlagen in Windows Mail
Uninstall Internet Explorer 8 eens.

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> "L. van der Form" <lform@kabelfoon.nl> schreef in bericht
>>

> Probeer eens of je Tendmicro HouseCall kunt uitvoeren. (free online
> [...]

L. van der Form

Re: bijlagen in Windows Mail
Heb ik gisteravond al gedaan en maakt geen verschil. Maar ik zal het nu nog
wel eens doen.
Trend Micro housecall wordt afgebroken omdat er geen gegevens kunnen worden
verzonden. Melding: " An error occurred while trying to transfer data from
the Internet! Do you want Trend Micro HouseCall to try again transfering the
required dat?" Als ik dan OK klik blijft deze melding komen en moet ik het
programma via Taakbeheer afsluiten!. Dit gebeurt met HouseCall Kernel. Als
ik kies voor Java Kernel, wordt mij gevraagd om een update te installeren
van Java 1.4 of hoger (terwijl Java 6 update 15 al geinstalleerd is). Update
16 is inmiddels beschikbaar maar omdat ik niets kan downloaden kan ik deze
update ook niet installeren.

Ik vind dit een heel vervelend probleem, te meer omdat ik vanaf april Vista
gebruik en dit opeens out of the blue niet meer goed werkt. Had Evaluatie
versie van Office 2007 voor Student en Thuisgebruik, heb de volledige versie
aangeschaft voor ? 100,. omdat ik dacht dat het probleem van de bijlagen
daarin zat. Niet dus. BALEN!!!

Marion

Jo" <jambo@geenemail.com> schreef in bericht
> Uninstall Internet Explorer 8 eens.
>

> "Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

L. van der Form

Re: bijlagen in Windows Mail
Ook na een 2e maal IE8 deinstalleren kan ik nog steeds niets downloaden,
bovendien vraagt Windows update om IE8 te installeren.
Ook Housecall loopt nog steeds vast en kan geen data transfer voltooien.
Kan ook nog steeds geen bijlagen openen of opslaan. Dus toch maar weer IE8
installeren?

Marion

"Jo" <jambo@geenemail.com> schreef in bericht
> Uninstall Internet Explorer 8 eens.
>

> "Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

karelV [MS MVP]

Re: bijlagen in Windows Mail
L. van der Form schreef op 15-9-2009 21:53:
> [...]
> Ook Housecall loopt nog steeds vast en kan geen data transfer voltooien.
> Kan ook nog steeds geen bijlagen openen of opslaan. Dus toch maar weer

Laat die IE8 voorlopig maar even zitten, maar probeer Firefox te
installeren en kijken of daarmee het downloaden wel lukt.
[Download de setup van Firefox op een andere pc en breng die met een
usb-stick of een cd over naar jouw pc]

L. van der Form

Re: bijlagen in Windows Mail
Firefox geinstalleerd en daarna HouseCall laten draaien. Wonderwel is dat
gelukt. Alleen lukt het niet om een programma te downloaden (bijv. Java 6
update 16) en dan krijg ik de volgende melding:
"C:\Users\username\Desktop\jxpiinstall_setup.e xe is geen geldige
Win32-toepassing". Ook is de downloadgrootte 0kB.
Als ik kijk bij de eigenschappen staat daar bij beveiliging: "Dit bestand
is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze
computer beter te beveiligen". De blokkering kan wel opgeheven worden.
Ik heb overigens wel een spel kunnen downloaden, dus dat werkt wel. Openen
ging wel omslachtig maar dat wijt ik aan de onbekendheid met Firefox.

Bovendien kan ik nog steeds geen bijlagen openen in Windows Mail.

L. van der Form schreef op 16-9-2009 18:48:
> [...]
> Ik heb overigens wel een spel kunnen downloaden, dus dat werkt wel.
> Openen ging wel omslachtig maar dat wijt ik aan de onbekendheid met

In Firefox kun je bij extra - opties - tab Algemeen instellen/zien waar
downloads standaard worden opgeslagen, dat kan niet zo moeilijk zijn ;-)

Als ik via deze link
http://www.java.com/nl/download/wind...ww.java.com:80
java 6 / 16 wil downloaden is de bestandsnaam jxpiinstall.exe, dus waar
die jxpiinstall_setup.exe vandaan komt?????

Probeer nu toch eens die Superantispyware en Malwarebyte's te
installeren en uit te voeren.

En: ik beantwoord hier berichten bij voorkeur *onderaan*, dan blijft het
geheel misschien nog leesbaar.