windows verplaatsen???

Neptunus

windows verplaatsen???
Mijn zoon heeft een Acer game PC met drie harddisks, 1 van 50 gb en 2 van
500 gb. Windows en programm files enzo staan op die eerste van 50 gb en dat
levert nu steeds problemen op want deze schijf is bomvol.

Dus wil ik windows naar een andere schijf verplaatsen. Kan dat?

Anders moet ik alles opnieuw installeren en het probleem is dat ik de
windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

Leen

Re: windows verplaatsen???
Volgens mij moet je eerst een schijf volgend op de C-schijf verkleinen en
kan je dat later weer terugnemen op de c-schijf.
- Start
- Configuratiescherm
- Systeembeheer
- Computerbeheer
- Selecteer "Schijfbeheer"; rechtse muis ; Help ; hier vind je uitgebreide
informatie.
etc

Have a nice day!

"Neptunus" <**@kpnmail.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Anders moet ik alles opnieuw installeren en het probleem is dat ik de
> windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

Jawade

Re: windows verplaatsen???
Op Maandag 14 September 2009 20:32:46 +0200, schreef Neptunus <**@kpnmail.nl> in artikel <4aae8c4d$0$9343$703f8584@news.kpn.nl>:
> [...]
>
> Anders moet ik alles opnieuw installeren en het probleem is dat ik de
> windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

Met een partitiemanager de 50GB-partitie clonen naar een grotere disk
en die als 1e disk instellen. De 50 GB schijf kan dan op de plaats
van die grote disk. Als hij niet wil starten, opstarten met de Vista
DVD, naar de herstelconsole en intypen:

bootrec /fixmbr

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
]-[oRus

Re: windows verplaatsen???
Neptunus vertrouwde ons het volgende toe:

> [...]
> de
> windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

Naast de andere reacties:
Zijn het echt 3 aparte harde schijven (3 HDD's), of is het één schijf
met 3 partities (1 HDD), of bv. 2 schijven met 50/500 en apart 500 (2
HDD)?
Een 50GB in een moderne PC als bootschijf lijkt me nl nogal vreemd.

In geval van een opgedeelde HDD kan je inderdaad met een
partitiemanager de partitiegrenzen verschuiven.
Ook kan je een of meer grote programma's (groot in schijfruimte)
herinstalleren op een andere partitie.
Ook kan je eens kijken naar de gebruikte ruimte voor herstelpunten. Of
je schakelt de hybernate-functie uit en dat scheelt al de omvang van
je interne geheugen.

--

Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.smallsystemservice.nl

Gandalf Gladstone

Re: windows verplaatsen???

> [...]
>
> Anders moet ik alles opnieuw installeren en het probleem is dat ik de
> windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

De ultieme oplossing zonder risico's van later van de installatiedisk te
moeten opstarten
is door gebruik te maken van een harddisk adapter van o.a. het merk ICIDU.
"one touch backup"
Voorwaarde is wel dat je een (nieuwe grotere) harddisk aan dient te
schaffen?
http://www.musicorner.nl/art/103/0/2251/c

http://www.google.nl/search?hl=nl&so...&oq=icidu+hard

Gandalf Gladstone

Re: windows verplaatsen???

> [...]
>
> Anders moet ik alles opnieuw installeren en het probleem is dat ik de
> windows dvd niet meer kan vinden. Het gaat om Vista.

PS/ inclusief clone software
http://www.icidu.com/ProductDetail.aspx?pd=1350890