Uniblue Registry Booster verwijderen

Marius

Uniblue Registry Booster verwijderen
In een onnadenkende bui heb ik ooit een probeerversie van Uniblue Registry
Booster op mijn laptop ge´nstalleerd.
Toen ik bemerkte dat dit programma niet bood wat ik er van verwachte heb ik
het programma weer verwijderd.
Dit ging al niet makkelijk, omdat de uninstall verstopt zat in een map onder
progam files.
Ik dacht tenminste dat ik dit programma verwijderd had.
Onlangs heb ik Malware bytes gedraaid en die heeft toch nog sporen van
Registry Booster gevonden.
Zo heeft Malwarebytes bij de opstart items Uniblue Registry Booster
uitgeschakeld:
( Opdracht c:\program
files\uniblue\registrybooster\StartRegistryBooster .exe) locatie:
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run ).
Hoe krijg ik deze opstartregel verwijderd? Malwarebytres heeft alleen het
vinkje weggehaald bij dit opstartitem.

Onder c:\program files is echter geen map van uniblue meer te ontdekken,
maar als ik met Regedit in het register kijk, staan er nog heel wat
registeritems onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Uniblue.
Hoe krijg ik alle troep van Uniblue Registry Booster verwijderd, zodat ik
geen meldingen meer krijg dat er geblokkeerde opstartitems zijn?

Marius

karelV [MS MVP]

Re: Uniblue Registry Booster verwijderen
Marius schreef op 14-9-2009 10:03:
> [...]
> Hoe krijg ik alle troep van Uniblue Registry Booster verwijderd, zodat
> ik geen meldingen meer krijg dat er geblokkeerde opstartitems zijn?

Die sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Uniblue (en alles daaronder) kun
je met Regedit toch gewoon verwijderen? (<del>-toets .. )

Voorts zoeken in het register naar alle sleutels waarin Uniblue voorkomt
en die dan maar handmatig deleten. Dat zoeken gaat het snelst met de
Registry Search Tool (http://billsway.com/vbspage/) Regsrch.vbs .
Dubbelklik op Regsrch.vbs , voer de zoekstring (Uniblue) in, <enter> en
dan even wachten. Je krijgt een keurige lijst van sleutels die aan het
zoekcriterium voldoen.

Alternatief: Registry Booster opnieuw installeren en verwijderen met de
Revo-uninstaller.

Massimo

Re: Uniblue Registry Booster verwijderen
On Mon, 14 Sep 2009 10:03:36 +0200, "Marius"
<anonymous@microsoft.invalid> wrote:

> [...]
>Hoe krijg ik alle troep van Uniblue Registry Booster verwijderd, zodat ik
>geen meldingen meer krijg dat er geblokkeerde opstartitems zijn?

CCleaner (freeware) *zou* alle door de de´nstallatie ongeldig
geworden regsleutels moeten verwijderen. Daarna toch nog even met de
zoekfunctie van regedit (of met de tool die KarelV aanraadt) evt. nog
aanwezige sleutels verwijderen.

Massimo
Marius

Re: Uniblue Registry Booster verwijderen

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> zoekcriterium voldoen.
>
> Alternatief: Registry Booster opnieuw installeren en verwijderen met de

Via bovenstaande beschrijving is het mij gelukt om alle sporen van uniblue
en registry booster uit het register te verwijderen.
Ik heb dus niet het alternatief hoeven uit te voeren.
Hiervoor mijn dank.

Marius

FredW

Re: Uniblue Registry Booster verwijderen
On Mon, 14 Sep 2009 13:12:53 +0200, "Marius"
> [...]

>en registry booster uit het register te verwijderen.
>Ik heb dus niet het alternatief hoeven uit te voeren.

Revo-uninstaller is erg nuttig om software te verwijderen:
http://www.revouninstaller.com/
Misschien toch iets om voortaan te gebruiken?

Wat betref "registry booster", "registry tuner/tweaker", enz.
http://miekiemoes.blogspot.com/2008/...eaking_13.html

--
Groeten van Fred W. te H.
Pluk de dag,
Rudolpho

Re: Uniblue Registry Booster verwijderen
Op 14-9-2009 10:03, Marius schreef:

8<

> [...]
> Hoe krijg ik alle troep van Uniblue Registry Booster verwijderd, zodat
> ik geen meldingen meer krijg dat er geblokkeerde opstartitems zijn?

Volgens deze discussie zou het met A-Squared hijack free moeten lukken:

http://ph.answers.yahoo.com/question...9055344AAm45L4

A-Squared hijack free:
http://www.hijackfree.com/en/
--