opstarten vertraagd

HvLeeden

opstarten vertraagd
Het komt regelmatig voor dat tijdens het opstarten mijn scherm 3 tot 4
minuten volledig zwart blijft zonder enige disk activiteit. Ik kan daar wel
mee leven en het zal wel ergens goed voor zijn denk ik dan. Toch vraag ik me
af wat er dan eigenlijk gebeurt in de PC en of het wellicht eenvoudig te
voorkomen is. Maar hoe?
Vista Home Premium, 2GB RAM, dual-core.

Gandalf Gladstone

Re: opstarten vertraagd

"HvLeeden" <HvLeeden23@upcmail.nl> schreef in bericht
> [...]
> wel mee leven en het zal wel ergens goed voor zijn denk ik dan. Toch vraag
> ik me af wat er dan eigenlijk gebeurt in de PC en of het wellicht

Info: http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb842062.aspx

http://www.google.nl/search?hl=nl&so...t a=&aq=f&oq=

Mogelijke verbetering doormiddel van de toepassing "PageDefrag" de pagefile
te defragmenteren!
http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb897426.aspx

(Het werkt ook met Vista maar dan dien je wel via de UAC toestemming te
geven.)
http://news.softpedia.com/news/The-M...te-79917.shtml

Selecteer Defragment at next boot
Stel de countdown in op 30 seconde
Klik Ok, het programma sluit Windows automatisch af
en maakt daarna een herstart.

Halverwege de boot verschijnt het applet van PageDefrag en de countdown
begint.
Daarna "NIETS" doen gewoon afwachten en niet in paniek de computer
uitzetten!!!!
Indien de Pagefile gedefragmeert is duurt het de eerste keer heel erg lang
voordat het defragmeren uitgevoerd is!
Na afloop wordt er een logfile getoont en de boot-up gaat dan verder.
In het vervolg kun je op gezette tijden de pagefile defrag telkens weer
herhalen.

GG

Osie

> [...]

> wel mee leven en het zal wel ergens goed voor zijn denk ik dan. Toch vraag
> ik me af wat er dan eigenlijk gebeurt in de PC en of het wellicht

Als je een AMI bios hebt zou dat een oorzaak kunnen zijn. De laatste update
(1201? weet niet zeker) heeft dat verholpen. Als je het bios wil updaten dan
wel de waarschuwing dat wanneer een bios update niet goed gedaan word je
pertinent een zwart scherm hebt.

HvLeeden

Re: opstarten vertraagd

"Osie" <ikwilgeenspam@quicknet.nl> schreef in bericht

> [...]

> dan
> wel de waarschuwing dat wanneer een bios update niet goed gedaan word je

laat dan maar zitten

Massimo

Re: opstarten vertraagd
On Mon, 14 Sep 2009 01:19:11 +0200, "HvLeeden" <HvLeeden23@upcmail.nl>
wrote:

>"Osie" <ikwilgeenspam@quicknet.nl> schreef in bericht

>laat dan maar zitten

'Laat dan maar zitten'? Maar stel dat als je naar de site van de maker
van je mobo gaat en daar kijkt naar welke bios updates beschikbaar
zijn en welke veranderingen die teweegbrengen en het blijkt dat je nu
een bios hebt dat die fout kan hebben (en dan dus vrijwel zeker
heeft), *dan* is dat de enige manier om van deze ellende af te komen
en dan kun je het er beter op wagen.

Gewoon een overweging... :-)

Massimo
HvLeeden

Re: opstarten vertraagd

"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht
Als je het bios wil updaten

> [...]
> een bios hebt dat die fout kan hebben (en dan dus vrijwel zeker
> heeft), *dan* is dat de enige manier om van deze ellende af te komen

maar het vreemde is dat maar af en toe voorkomt, ik heb de indruk meestal na
een Windows update.

> "Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht
> Als je het bios wil updaten

> maar het vreemde is dat maar af en toe voorkomt, ik heb de indruk meestal
> na een Windows update.

Ja. Klopt. Of na het af/aan sluiten van hardware. usb bijvoorbeeld. Maar als
je het weet is het ook niet echt een probleem. In het begin drukte ik nog
wel eens op de resetknop als het te lang duurde. Tegenwoordig heb ik wat
meer geduld. Hij start vanzelf op. Ik heb het ook niet de moeite gevonden te
updaten. Heb dat al 2x gedaan en vindt dat wel genoeg. En ik start
meestal op vanuit slaapstand. Dan ook geen probleem.