.mht werkt wel, vooledige pagina opslaan niet

Massimo

.mht werkt wel, vooledige pagina opslaan niet
Hallo,

Enige tijd geleden raadde iemand in een nieuwsgroep iemand anders aan
om webpagina's op te slaan als 'volledige webpagina' en niet als
..mht-bestand. Ik wil graag weten wat dat voor voordeel heeft want
..mht-bestanden zijn uitstekend bruikbaar gebleken: je gaat er
makkelijk mee terug naar de pagina waar je ooit bent geweest en alles
werkt.

Als ik opsla als 'volledige webpagina' krijg ik bij activeren -door
klikken op de opgeslagen .htm-file- een pagina zonder illustraties te
zien en een melding 'fout op de pagina': onwerkbaar.

Ik snap dan ook niet wat het voordeel van 'opslaan als volledige
pagina' zou zijn.

Massimo
Nico

Re: .mht werkt wel, vooledige pagina opslaan niet
> [...]
> zien en een melding 'fout op de pagina': onwerkbaar.
>
> Ik snap dan ook niet wat het voordeel van 'opslaan als volledige

Zit ge nu niet een beetje in de verkeerde groep, dit heeft toch niets
met Vista van doen. :'(

--
Mvg. Nico

karelV [MS MVP]

Massimo schreef op 6-9-2009 14:51:
> [...]
> klikken op de opgeslagen .htm-file- een pagina zonder illustraties te
> zien en een melding 'fout op de pagina': onwerkbaar.

Dan gaat er bij jou toch wat mis. Als je een pagina opslaat als
volledige webpagina maakt hij aan
1. Een bestand EenPagina.htm , en
2. Een subdirectory EenPagina_bestanden , waarin o.a. de bijbehorende
plaatjes zitten.

Massimo

Re: .mht werkt wel, vooledige pagina opslaan niet
On Sun, 06 Sep 2009 15:07:52 +0200, Nico <master.man@nospam.invalid>
wrote:

>Zit ge nu niet een beetje in de verkeerde groep, dit heeft toch niets
>met Vista van doen. :'(

Ik had ook enige twijfel, hoewel een versie van Internet Explorer
altijd met Windows -ook met Vista- wordt meegeleverd (toch?) en je dus
kunt beredeneren dat ik een vraag over Windows (Vista) heb...

Maar vooral: als ik post in een van de nieuwsgroepen die gaan over
applicaties dan heb ik minder kans op reacties dan in deze groep
(ervaring).

Massimo
Massimo

Re: .mht werkt wel, vooledige pagina opslaan niet
Hallo Karel,

On Sun, 06 Sep 2009 15:40:53 +0200, "karelV [MS MVP]"
<karelV@deGroeten.local> wrote:

> [...]
>volledige webpagina maakt hij aan
>1. Een bestand EenPagina.htm , en
>2. Een subdirectory EenPagina_bestanden , waarin o.a. de bijbehorende

Dat klopt.
Ik probeerde ooit onder WXP zo'n 'volledige pagina' te gebruiken en
dat mislukte. Toen ik het vandaag onder Vista probeerde lukte het
me**** met de .mht-file maar *niet* (goed) met de volledige pagina: de
pagina zag er 'armoediger' uit en werkte niet, misschien omdat er
onderaan links aangegeven een paginafout vermeld werd, maar daarvan
had ik merkwaardigerwijs dus geen last met de .mht-file.

Nu heb ik het nogmaals geprobeerd met een pagina van de Wikipedia en
kreeg geen paginafout en allebei werken goed. Vreemd.

Vraagjes:
1. Is het zo dat de .mht-files minder last hebben van de gevolgen van
paginafouten?
2. Ik heb gemerkt dat .mht-files wel direct door IE worden herkend
maar niet door FF. Is daar een workaround voor, anders dan gebruik te
maken van de mogelijkheid .mht-files via FF door IE te laten starten?
3. Ik heb gemerkt dat volledige pagina's wel direct door FF getoond
worden maar dan moet je wel eerst via Open file naar de volledige
pagina -in Verkenner- toeschaatsen en erop klikken. Als je direct
klikt op een Volledige pagina wordt ie standaard geopend door IE en
niet door FF. Komt dit laatste doordat ik IE als standaard browser heb
staan terwijl ik FF (portable versie) vanaf een stick gebruik?

Groet,

Massimo
karelV [MS MVP]

Massimo schreef op 6-9-2009 16:37:

> Vraagjes:
> 1. Is het zo dat de .mht-files minder last hebben van de gevolgen van
> paginafouten?

Geen idee, toeval ??

> 2. Ik heb gemerkt dat .mht-files wel direct door IE worden herkend
> maar niet door FF. Is daar een workaround voor, anders dan gebruik te
> maken van de mogelijkheid .mht-files via FF door IE te laten starten?

Voor Firefox is er een add-on om met .mht-files te werken (bekijken en
opslaan):
http://www.unmht.org/unmht/en_index.html

> [...]
> niet door FF. Komt dit laatste doordat ik IE als standaard browser heb
> staan terwijl ik FF (portable versie) vanaf een stick gebruik?

Zie 2.

J. de Vriendt

Re: .mht werkt wel, vooledige pagina opslaan niet

"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht
newslh7a5ds1lokgl89edkhpb0a44j2caikeo@4ax.com...

> [...]
> niet door FF. Komt dit laatste doordat ik IE als standaard browser heb
> staan terwijl ik FF (portable versie) vanaf een stick gebruik?

wat een probleemzoekerij!

Massimo

Re: .mht werkt wel, vooledige pagina opslaan niet
On Sun, 06 Sep 2009 17:19:57 +0200, "karelV [MS MVP]"
<karelV@deGroeten.local> wrote:

>Geen idee, toeval ??

>Voor Firefox is er een add-on om met .mht-files te werken (bekijken en
> [...]

Karel, je bent een Kerel! :-)
Die tip over een add-on, daar heb ik wat aan.

Dank,

Massimo