Eigen gebruikersaccount op andere schijf

Michel Vanderbeke

Eigen gebruikersaccount op andere schijf
Hallo,

Hoe kan ik in Windows 7 mijn volledige eigen gebruikersaccount op een andere
(netwerk)schijf overbrengen, zodat alle instellingen blijven werken?

Bedankt en groetjes,

Michel

karelV [MS MVP]

Re: Eigen gebruikersaccount op andere schijf
Michel Vanderbeke schreef op 5-9-2009 12:45:
> Hallo,
>
> Hoe kan ik in Windows 7 mijn volledige eigen gebruikersaccount op een
> andere (netwerk)schijf overbrengen, zodat alle instellingen blijven werken?

Naar een netwerkschijf zal niet kunnen, wel naar een andere lokale
partitie. Zie (en voor Win7 zal het niet anders zijn dan voor Vista):
http://www.vistabits.nl/howto/gebrui...erplaatsen.htm

Michel Vanderbeke

Re: Eigen gebruikersaccount op andere schijf
Dag Karel,

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Naar een netwerkschijf zal niet kunnen, wel naar een andere lokale
> partitie. Zie (en voor Win7 zal het niet anders zijn dan voor Vista):
> http://www.vistabits.nl/howto/gebrui...erplaatsen.htm

Bedankt voor de reactie. Op de manier zoals je aangeeft, verplaats je
slechts die 11 mappen. Er zijn er nog wat meer, die je enkel kunt zien
wanneer je in opties voor de verkenner verborgen en systeemmappen aanvinkt.
Die had ik ook graag verplaatst, omdat o.a. de besanden voor Windows Mail en
Outlook daar ook ergens verborgen in zitten, dacht ik. Toen ik dit wilde
proberen, lieten die andere mappen zich blijkbaar niet verplaatsen.

Kun je mij ook uitleggen waarom dit verplaatsen niet lukt naar een
netwerkschijf? Ik had dit graag gedaan omdat ik met twee PC's in een netwerk
zit en omdat ik dan de bestanden in die mappen vanop beide PC's kan
aanspreken.

Bedankt voor je uitleg en vriendelijke groeten,

Michel

Mamamegs [MVP]

Re: Eigen gebruikersaccount op andere schijf
Op zaterdag 5-9-2009 tiepte Michel Vanderbeke de volgende wijze woorden
:
> [...]

> de besanden voor Windows Mail en Outlook daar ook ergens verborgen in
> zitten, dacht ik. Toen ik dit wilde proberen, lieten die andere

Die bestanden staan in AppData, een verborgen map in de map Users
(gebruikers) Deze map kun je niet verplaatsen. Wat je wel kunt doen is
een backup maken, die je dan regelmatig bijwerkt.

> [...]
> netwerkschijf? Ik had dit graag gedaan omdat ik met twee PC's in een
> netwerk zit en omdat ik dan de bestanden in die mappen vanop beide

Mappen als Documenten, Afbeeldingen en dergelijke kun je wel naar een
netwerkschijf verplaatsen, via Eigenschappen, tabblad lokatie. Als je
zo
vanuit je gebruikersmap alle mappen een andere lokatie geeft, dan
blijven er dus 'snelkoppelingen' naar die lokaties in je gebruikersmap
staan.

Ik ga het genoemde artikel binnenkort aanpassen, omdat het eigenlijk
een
beetje een onzinnige actie is, omdat je beter op de manier die ik hier
beschreef te werk kan gaan.

Mappen die je zo kan verplaatsen zijn:
Contactpersonen
Downloads
Favorieten
Koppelingen
Mijn Afbeeldingen
Mijn Documenten
Mijn Muziek
Mijn Video's
Opgeslagen spellen
Zoekopdrachten
Virtual Machines (als je WVPC en XPmode gebruikt)

Als je deze mappen zo verplaatst naar een netwerklokatie dan maakt
Seven
ze gelijk beschikbaar als Offline Bestanden, met de mogelijkheid om
deze
te synchroniseren en blijven ze opgenomen in de Bibliotheken.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Mamamegs [MVP]

> [...]

vanuit je gebruikersmap alle mappen een andere lokatie geeft, dan
blijven er dus 'snelkoppelingen' naar die lokaties in je gebruikersmap

**Aanvulling**
Je moet van te voren wel de lege mappen aanmaken op je netwerklokatie,
dus een map Documenten aanmaken voordat je gaat verplaatsen!

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Michel Vanderbeke schreef op 5-9-2009 18:04:
> [...]

> netwerkschijf? Ik had dit graag gedaan omdat ik met twee PC's in een
> netwerk zit en omdat ik dan de bestanden in die mappen vanop beide PC's

Je had het over je *volledige* eigen gebruikersaccount en dat impliceert
bijv. ook ntuser.dat, oftewel een deel van het register. Als je dat
bestand weet te verplaatsen start Windows helemaal niet meer op omdat op
dat moment het netwerk nog helemaal niet beschikbaar is :-(

De bestanden van Windows (Live!) Mail kun je eenvoudig op een andere
plaats neerzetten via Extra - Opties - tab Geavanceerd - onderhoud enz.
[Windows Mail bestaat niet meer in Win7, dat zou Windows Live Mail
kunnen worden].

De bestanden (eigenlijk maar 1 bestand: outlook.pst) kun je handmatig
ergens anders heen verplaatsen en vervolgens in Outlook die nieuwe
plaats aanwijzen.

karelV [MS MVP] schreef op 5-9-2009 18:42:

> [...]
>
> De bestanden (eigenlijk maar 1 bestand: outlook.pst) kun je handmatig
> ergens anders heen verplaatsen en vervolgens in Outlook die nieuwe

Die laatste zin had moeten luiden:
De bestanden van Outlook (eigenlijk maar 1 bestand: outlook.pst) kun je
> [...]

> De bestanden van Windows (Live!) Mail kun je eenvoudig op een andere
> plaats neerzetten via Extra - Opties - tab Geavanceerd - onderhoud enz.

Ik heb onder een Nederlandstalinge Windows 7 Ultimate Windows Live Mail
ge´nstalleerd. Daar kon ik de bestanden wel op een andere lokale schijf
verplaatsen, maar niet op een netwerkschijf. Wanneer een netwerkschijf
gekozen werd, lichtte het knopje OK niet op (disabled). Bij een andere
lokale schijf kan je wel op OK drukken.

Michel Vanderbeke schreef op 5-9-2009 19:41:

> [...]
> verplaatsen, maar niet op een netwerkschijf. Wanneer een netwerkschijf
> gekozen werd, lichtte het knopje OK niet op (disabled). Bij een andere

Dat kan met WLM dus blijkbaar niet.
Nu je tˇch op een ander email-programma moet overstappen: kijk eens naar
Mozilla Thunderbird, die maakt daar geen probleem van en lijkt sterk op
OE / WM.

Leen

Re: Eigen gebruikersaccount op andere schijf
Een Outlook PST op een netwerkschijf zetten is vragen om problemen.
Heb dat ook eens gedaan en op een gegeven moment was de pst mooi
defect/corrupted.
Begreep bij nazoeken dat dit helemaal geen uitzondering is. Had gelukkig
backups en laat de mail meestal lang op de server staan, dus ik kreeg de
boel wer vlot voor elkaar. Staat nu gewoon weer op een lokale schijf.

Have a nice day!