Verwijzing naar mijn documenten

Michel

Verwijzing naar mijn documenten
Hallo iedereen hier,

Ik heb ooit de verwijzing naar mijn documenten veranderd naar een plekje
ergens op een netwerkschijf.
Dit werkt prima, echter nu heb ik een klein probleem.
Die netwerkschijf is overleden en dus werkt die verwijzing niet meer.
Dit heeft tot op heden niet tot problemen geleidt.
Nu wil ik een programma installeren welke perse kijkt naar de map mijn
documenten maar goed deze bestaat dus niet meer.
Ik heb van alles geprobeerd deze verwijzing te wijzigen maar dat is mij niet
gelukt.
Is er iemand hier die mij dit kan uitleggen zodat ik alsnog dat programma
kan installeren??

Alvast enorm bedankt voor alle moeite.

Groetjes Michel.
karelV [MS MVP]

Re: Verwijzing naar mijn documenten
Michel schreef op 4-9-2009 14:45:
> [...]
> gelukt.
> Is er iemand hier die mij dit kan uitleggen zodat ik alsnog dat programma

Je zou kunnen proberen de documents-map weer op de standaard waarden in
te stellen.

1. Ga met regedit naar
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \
Explorer \ User Shell Folders .
Standaard is het
Personal REG_EXPAND_SZ %userprofile%\Documents

Als die waarde er niet is: aanmaken. Als er een verkeerde inhoud bij
staat: wijzigen in %userprofile%\Documents
Regedit afsluiten

2. Dan Start - typ shell:Personal <enter>
Hij moet dan een nieuwe map Documents aanmaken (zoals bij 1. ingesteld)
en die me**** openen.

Michel

Re: Verwijzing naar mijn documenten
KarelV, heel erg bedankt voor je info.
Het werk nu allemaal weer zoals het moet.

Groetjes Michel.