NG Info-window op verkeerde plek

SLe

NG Info-window op verkeerde plek
Ten einde raad wend ik me tot jullie in de hoop dat....
Van alles al geprobeerd, van cachegeheugen leeg maken, tot verwijderen
van alle tijdelijke indernetbestanden, tot codering veranderen, tot
systeemherstel, etc......niets helpt.
Sinds enkele dagen staat in de 2 nieuwsgroepen die ik geregeld bezoek
het windowtje met ''Info over deze groep....etc'' links op mijn scherm
i.pl.v.rechts, waardoor ik de teksten niet meer kan lezen. De eerste
keer na herstart is het goed, daarna weer mis. Wie oh wie??
B.v.d. Sjef
Marius

Re: NG Info-window op verkeerde plek

"SLe" <sjefleermakers@gmail.com> schreef in bericht
> [...]
> i.pl.v.rechts, waardoor ik de teksten niet meer kan lezen. De eerste
> keer na herstart is het goed, daarna weer mis. Wie oh wie??

Het zou voor ons een stuk makkelijker zijn als je zou vermelden met welke
newsreader dit probleem zich voordoet.
Newsreader van WindowsMail via Microsoft Communities?
Of gebruik je de webinterface via goole discussiegroepen
http://groups.google.nl/group/micros...pics?hl=nl&lnk
Of via:
http://www.microsoft.com/communities....windows.vista
Verder is het niet zo verstandig om je echte e-mailadres in usenet
nieuwsgroepen te gebruiken, tenzij je graag post ontvangt van spammers.

Marius

SLe

On 4 sep, 10:55, "Marius" <anonym...@microsoft.invalid> wrote:
> [...]

> Het zou voor ons een stuk makkelijker zijn als je zou vermelden met welke
> newsreader dit probleem zich voordoet.
> Newsreader van WindowsMail via Microsoft Communities?
> Of gebruik je de webinterface via goole discussiegroepenhttp://groups.google.nl/group/microsoft.public.nl.windows.vista/topic...
> Of via:http://www.microsoft.com/communities...-us/default.as...
> Verder is het niet zo verstandig om je echte e-mailadres in usenet
> nieuwsgroepen te gebruiken, tenzij je graag post ontvangt van spammers.

Ik gebruik geen speciale nieuwslezer, maar lees via I.E.,
snelkoppeling op mijn bureaubald. En van het vermelden van mijn email-
adres weet ik niets af. Hoe kom je daaraan?
Sjef.
SLe

On 4 sep, 11:13, SLe <sjefleermak...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Sjef.- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

En merkwaardige is nu, dat ik op je link van de http://groups/group.mcirosoft......etc.
heb geklikt het beeld wel goed is. Rara.
S.
janbesar

Re: NG Info-window op verkeerde plek
Op Fri, 4 Sep 2009 10:55:48 +0200, "Marius"
<anonymous@microsoft.invalid> schreef:

>"SLe" <sjefleermakers@gmail.com> schreef in bericht

>Het zou voor ons een stuk makkelijker zijn als je zou vermelden met welke
>newsreader dit probleem zich voordoet.

Even zijn header bekijken :-)

Trident/4.0; GTB6; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1; .NET CLR
3.0.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)

--
In Tenebris Lucens
janbesar

Re: NG Info-window op verkeerde plek
Op Fri, 4 Sep 2009 02:13:41 -0700 (PDT), SLe
> [...]

>snelkoppeling op mijn bureaubald. En van het vermelden van mijn email-
>adres weet ik niets af. Hoe kom je daaraan?

Hoi Sjef,

om al deze zaken goed in de hand te houden, zou ik je aanraden
een echte Newsclient te gebruiken.
Thunderbird of de client in Windows Live Mail of User Agent.

--
In Tenebris Lucens

"janbesar" <opa@fastmail.fm> schreef in bericht

> Even zijn header bekijken :-)

> Trident/4.0; GTB6; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1; .NET CLR
> 3.0.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)

Dan ga je er van uit dat iedereen een newsreader gebruikt en daarmee de
header kan bekijken.
Zoals blijkt bij deze OP gebruikt hij de webinterface van google
discussiegroepen en dan is een header niet te raadplegen.
Ook de webinterface van Microsoft Communities geeft geen header-informatie.
Voor niet-newsreader gebruikers ontbreekt dus essentiele informatie die het
beantwoorden van de vraag van OP erg lastig maakt cq vragen oproept als: Wat
bedoelt ie?
De OP heeft zelfs niet in de gaten dat hij via de webinterface zijn
e-mailadres prijsgeeft.

Marius

SLe

On 4 sep, 12:26, "Marius" <anonym...@microsoft.invalid> wrote:
> [...]

> e-mailadres prijsgeeft.
>
> Marius- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ik begrijp dat met ''OP'' ikke bedoeld wordt, dus:
1. idd een header kan ik niet vinden
2. ik geef mijn email-adres niet zomaar prijs, want dat moet eerst
ontgrendeld worden en daarvoor moet je een code intypen, toch???
3. ik vernam van een ter zake deskundige, dat het angstvallig geheim
houden van je email-adres niet zoveel zin meer heeft. Die
snuffelmachines hebben binnen 24 uur elk nieuw adres te pakken. De
enige bescherming biedt een goede spamfilter en die heeft gmail.
Of zit ik er nou heel ver naast.

"SLe" <sjefleerXXXXXs@gmail.com> schreef in bericht

> [...]
> snuffelmachines hebben binnen 24 uur elk nieuw adres te pakken. De
> enige bescherming biedt een goede spamfilter en die heeft gmail.

OP is inderdaad usenet jargon voor "vraagsteller" ofwel Original Poster.
Als je gebruik zou maken van een newsreader programma (in Windows Mail en
Windows Live Mail zit dat standaard "ingebakken"), dan kan je via de
eigenschappen van een geplaatst bericht bij de details de zogenaamde header
informatie bekijken. Zoals Jan Besar liet zien is uit de header op te maken
welke user-agent je gebruikt hebt. Die header-informatie geeft nog meer
informatie prijs bijv. via welke provider het bericht verzonden is.
Voor meer usenet info zou je eens hier kunnen kijken
http://usenet.startpagina.nl/

Ik zou toch zeer zorgvuldig omgaan met e-mailadressen. Vooral het
e-mailadres dat je van je provider hebt gekregen zou ik niet zomaar aan
iedereen willen geven. Beter is om enkele alternatieve e-mailadressen aan te
maken bijv. via Hotmail, Yahoo of Google waar je gemakkelijk afstand van
kunt doen als er misbruik van gemaakt wordt of teveel spam ontvangt.

In een newsreader account waarmee je je bij een zogenaamde news server
aanmeldt en "abonneert" op diverse nieuwsgroepen op die server kan je
gebruik maken van een "verminkt" e-mail adres.
Heel vaak laat men het e-mailadres dan eindigen op "invalid". Hiermee geef
je jouw echte e-mailadres dus niet prijs.
Als ik op jouw bericht antwoord in deze newsgroup, dan wordt jouw
e-mailadres weergegeven, ik heb het nu maar even met XXXX verminkt, zie
bovenaan.
Een echt e-mailadres wordt zoals jezelf aangeeft heel snel door een
snuffelmachine te pakken genomen, omdat die in geplaatste berichten naar
e-mailadressen zoekt.
Volg het advies van Jan Besar en ga een echte newsclient gebruiken en laat
de webinterfaces van Google en Microsoft voor wat ze zijn en zou Jan Besar
zijn echte e-mailadres gebruikt hebben?
Is mijn mailtje aan jouw Gmail account in de spam-folder terecht gekomen? Ik
denk het niet, maar dat was dan ook geen spam.....

Marius

SLe

Re: NG Info-window op verkeerde plek

> Marius- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Marius bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik houd niet zo van
allerlei overbodige programma's op mijn PC, dus vandaar dat ik het
altijd alles zoveel mogelijk doe met wat ik al heb. Ik zal dit keer
echter niet eigenwijs zijn en toch maar eens kijken hoe dat met zo'n
newsreader werkt.

Tja en dan die email-adressen. Jij verandert dat wat er al in staat
(sjefeleermak....) nog eens door de laatste 3 letters door XXX te
vervangen. Maar het WAS toch al incompleet. Je moest toch al het adres
ontgrendelen alvorens je erbij kon. Wat is dan de meerwaarde van die
toevoeging invalid in een newsreader?
Nee, jouw mail is niet in de spambak terecht gekomen.

Dan wat het probleem waar het om ging betreft. Het zal ongetwijfeld op
de door jou voorgestelde wijze omzeild kunnen worden, maar ik zou
liever achter de oorzaak van dit merkwaardige verschijnsel willen
komen en die weet ik nu nog steeds niet. Het is nog nooit eerder
voorgekomen, dus........?
Ik wil dat apparaat altijd zoveel mogelijk proberen te snappen, zie
je....gewoon interesse.

Tot slot nog dit: ik ben erg voor gewone heldere taal, zonder
afkortingen en jargon. En omdat in deze nieuwsgroep ieder gewoon
ondertekent met een naam, vind ik het toch prettiger gewoon met
''Sjef'' aangesproken te worden i.pl.v. ''OP''.

Affijn, nogmaals dank en groet, Sjef.