Bluescreen - windows start niet meer op

MrMistral

Bluescreen - windows start niet meer op
Gisteravond zijn er nieuwe updates binnengehaald via windows update, dat gaat
automatisch. Als je dan op uitschakelen drukt, installeert windows normaal
eerst de updates alvorens af te sluiten. Gisteren begon mijn computer zich op
nieuw op te starten tijdens het installeren. Probleem is echter, dat hij niet
verder komt dan het groene laadbalkje. Voordat er heel kort een bluescreen
komt en hij zichzelf weer opnieuw opstart. Ik probeerde via mijn windows
installatiedvd op te starten, maar na het bericht "windows is loading files"
en de witte progressiebalk en vervolgens heel even de groene normale
laadbalkje krijg ik weer een bluescreen en ben ik geforceerd opnieuw op te
starten. Ik kan windows dus niet meer in, zelfs niet meer opnieuw installeren
als ik dat zou willen omdat ik dus daar de kans niet voor krijg.

De bluescreens zijn overigens compleet random, telkens is er iets anders aan
de hand.

Heb verder nooit problemen gehad met vista, de eerste keer. Het is me****
een erg vreemd geval als je het mij vraagt.
MrMistral

RE: Bluescreen - windows start niet meer op
Ik gebruik overigens Vista Home Premium

"MrMistral" wrote:

> [...]
>
> Heb verder nooit problemen gehad met vista, de eerste keer. Het is me****
> een erg vreemd geval als je het mij vraagt.

karelV [MS MVP]

MrMistral schreef op 3-9-2009 12:51:
> [...]
>
> Heb verder nooit problemen gehad met vista, de eerste keer. Het is me****
> een erg vreemd geval als je het mij vraagt.

Als opnieuw verbinden van alle kabels (in de systeemkast) niet helpt
...... defect geheugen ???

MrMistral

Re: Bluescreen - windows start niet meer op
Kabels verbinden helpt niet. Heb het geheugen bij m'n broer erin geprikt,
daar doet alles het. Geheugencontrole uitgevoerd daarop, geen problemen...

"karelV [MS MVP]" wrote:

> Als opnieuw verbinden van alle kabels (in de systeemkast) niet helpt
> ...... defect geheugen ???

Chuòhào

Re: Bluescreen - windows start niet meer op
"Chuòh*o" <irnfo@qok88.com> schreef in bericht
> [...]

> on
> one power wire. With this type of wires, when you hot plug the SATA HDD
> power, a sudden voltage drop may occur on the SATA power wire due to the
> additional loading from the newly plugged HDD. Operating system would
> detect
> this power instability, and execute the self-protection action (BSOD) to
> avoid further damage to the HDDs. To work around this issue, please use a
> separate, dedicated SATA power wire for the HDD with OS. This would avoid
> the SATA power fluctuation on the HDD with OS when you try to hot plug.

Chuòhào

Re: Bluescreen - windows start niet meer op
"Chuòh*o" <irnfo@qok88.com> schreef in bericht

BSOD dus ;-)

MrMistral

Re: Bluescreen - windows start niet meer op
Ik heb maar 1 HDD van Samsung aangesloten van 500GB. Verder nog een externe
HD maar die was niet aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen. Of
begrijp ik je verkeerd?

> Ik heb maar 1 HDD van Samsung aangesloten van 500GB. Verder nog een
> externe
> HD maar die was niet aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen. Of
> begrijp ik je verkeerd?

Nee,je begrjipt me goed,dan zit het probleem ergens anders.

Mvg

"Chuòh*o" wrote:

> "MrMistral" <MrMistral@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> >

> Nee,je begrjipt me goed,dan zit het probleem ergens anders.
>
> Mvg

IEMAND enig idee??!!
Marius

> IEMAND enig idee??!!

Al eens geprobeerd om in veilige modus op te starten?
Vinkje weggehaald bij opnieuw opstarten na systeem fouten?
Uitroeptekens in apparaatbeheer?
Logboeken bekeken?

Marius