Windows Media Player opent niet via 'URL-link'.

Leonardo

Windows Media Player opent niet via 'URL-link'.
To All,

Ik gebruik Windows Vista Premium 64-bits en IE8
Op verschillende sites zijn linken te vinden waarmee Windows Media Player
een filmpje laat zien. Dat werkt niet meer of heeft nog nooit gewerkt.
Ik weet dit nl. niet want normaal wordt WMP geopend en zie je geen site.

Toevallig kreeg ik via een mailinglist een aantal linken van oude filmpjes.
Voor de duidelijkheid bestond het uit; titel / breed / smal.
Door op 'breed' of 'smal' te klikken kwam ik op een site met de melding 'De
webpagina kan niet worden weergegeven'.
Als ik die link van die site direct in de WMP invoer (bestand - URL openen)
speelt het filmpje gewoon af.

Het vreemde is dat ik kennelijk de enige ben waar dit gebeurd.
Bij andere mensen opent WMP via klikken op 'breed' of 'smal' wel.
Alle beveiligingen van internetopties heb ik op 'standaard' staan.

Zelf heb ik gezien dat het wel werkte bij een machine met Vista Basic en op
een machine met XP.
Dus zal er ergens bij mij iets verkeerd staan maar ik zou niet weten wat.

Voor u om te testen een van de desbetreffende linken;
Met Polygoon bij de Noordzee-visserij.
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...n081002-bb.wmv (breed)
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...n081002-sb.wmv (smal)

Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Bij voorbaat hartelijk dank,
--
Groet, Leonardo.
Navigare necesse est

karelV [MS MVP]

Re: Windows Media Player opent niet via 'URL-link'.
Leonardo schreef op 1-9-2009 18:01:
> [...]
> Dus zal er ergens bij mij iets verkeerd staan maar ik zou niet weten wat.
>
> Voor u om te testen een van de desbetreffende linken;

Eerst dit proberen:
Start - Standaardprogramma's - Uw standaardprogramma's instellen ->
Windows Media Player en Internet Explorer als standaard instellen

Leonardo

Re: Windows Media Player opent niet via 'URL-link'.
"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Eerst dit proberen:
> Start - Standaardprogramma's - Uw standaardprogramma's instellen ->
> Windows Media Player en Internet Explorer als standaard instellen

Beste karelV,

Bedankt voor je reactie en hoewel ik ze al als standaard had ingesteld het
via deze weg nog een keer gedaan. Geen effect helaas.
Ik kreeg net een mailtje dat iemand er ook een probleem mee had om het debat
in de Tweede Kamer te zien in WMP.
Die link van de 2ͤkmr. moet ook WMP kunnen oproepen.
Precies dezelfde symptomen maar dan met XP.

Leonardo schreef op 1-9-2009 20:54:
> [...]

> in de Tweede Kamer te zien in WMP.
> Die link van de 2ͤkmr. moet ook WMP kunnen oproepen.
> Precies dezelfde symptomen maar dan met XP.

Dan dit controleren:
Start - Standaardprogramma's - 'Een bestandstype koppelen .... ' en daar
kijken of .wmv aan Windows Media Player gekoppeld is.

Wat gebeurt er precies als je klikt op de links die je zelf hierboven
gegeven hebt?

En als je klikt op deze: http://cgi.omroep.nl , opent die dan wel?

leon

Op 1-9-2009 18:01, Leonardo schreef:
> [...]
> Dus zal er ergens bij mij iets verkeerd staan maar ik zou niet weten wat.
>
> Voor u om te testen een van de desbetreffende linken;

Zet in je hoofdaccount user, WMP als standaard mediaplayer,
waarschijnlijk staat hij nu op Win Media Centre.

Start >> Standaardprogramma's >> Programmatoegang en Standaard >>
Aangepast >> Mediaplayer kiezen

Graag gedaan
leon

Op 1-9-2009 21:54, karelV [MS MVP] schreef:

> Dan dit controleren:
> Start - Standaardprogramma's - 'Een bestandstype koppelen .... ' en daar
> kijken of .wmv aan Windows Media Player gekoppeld is.

Dat werkt alleen als hier voor vlc gekozen wordt, wmp kan het bestand
stream.wmv niet lezen in deze situatie, vlc kan hem wel lezen en haalt
de
mms://wm-ondemand12.omroep.nl/ug-ondemand-wm2/wm2c6/ibg/sn081002-bb.wmv
feiloos uit het stream.wmv bestand.
Zie voor mijn gekozen oplossing in de andere posting.
Leonardo

> Dan dit controleren:
> Start - Standaardprogramma's - 'Een bestandstype koppelen .... ' en daar
> kijken of .wmv aan Windows Media Player gekoppeld is.

Stond reeds gekoppeld.

> Wat gebeurt er precies als je klikt op de links die je zelf hierboven
> gegeven hebt?

Dan krijg ik de melding;

De webpagina kan niet worden weergegeven

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op
Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen
zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Voor offline gebruikers
U kunt nog steeds geabonneerde feeds en sommige onlangs bekeken webpagina's
weergeven.
Geabonneerde feeds weergeven

Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Feeds en vervolgens op de feed
die u wilt weergeven.

Onlangs bezochte webpagina's weergeven (werkt mogelijk niet voor alle
pagina's)

Klik op Extra en vervolgens op Offline werken.
Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Geschiedenis en vervolgens op
de webpagina die u wilt weergeven.

> En als je klikt op deze: http://cgi.omroep.nl , opent die dan wel?

Inderdaad, die opent als gewone website.
--
Groet, Leonardo.
Navigare necesse est

Leonardo

Re: Windows Media Player opent niet via 'URL-link'.
"leon" <nospam@nospam.nl> schreef in bericht

> Zet in je hoofdaccount user, WMP als standaard mediaplayer, waarschijnlijk
> staat hij nu op Win Media Centre.
>
> Start >> Standaardprogramma's >> Programmatoegang en Standaard >>
> Aangepast >> Mediaplayer kiezen

Bedankt voor je reactie.
Er stond niets ingesteld dan als 'huidige speler gebruiken'.
Toch WMP als mediaplayer ingesteld en hij speelt nu als een tierelier af in
WMP.
--
Groet, Leonardo.
Navigare necesse est

Leonardo

> [...]
> feiloos uit het stream.wmv bestand.
> Zie voor mijn gekozen oplossing in de andere posting.

Samen met de tip van "leon" in;
news:ODvVY9zKKHA.3632@TK2MSFTNGP05.phx.gbl... (September 01, 2009 10:03 PM)
werkt alles als een tierelier in WMP! (geen vlc gekozen dus)
KarelV en leon, beide hartelijk bedankt!
--
Groet, Leonardo.
Navigare necesse est