Desktop.ini

Tineke

Desktop.ini
Wie kan mij helpen?
Toen ik vanmorgen mijn computer opstartte stond er opeens een icoontje op
mijn buroblad dat er eerder niet stond.
Het is een icoontje met de naam 'desktop'.
(een formuliertje met een radartje erin)
Ook in de werkmap die ik op mijn buroblad heb staan staat desktop.ini er in
en ik kon de werkmap niet meer synchroniseren met mijn andere computer.
Ik kreeg de melding dat de bestanden zwevende bestanden zijn.
Kan ik dit icoontje op één of andere manier verwijderen zonder dat het
gevolgen heeft voor mijn computer?

Ik heb systeemherstel ook geprobeerd, maar deze geeft dan aan dat
systeemherstel mislukt is en ik een ander herstelpunt moet kiezen.
Nog een keer een ander herstelpunt gekozen, maar met hetzelfde resultaat.

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Marius

Re: Desktop.ini

"Tineke" <Tineke@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> systeemherstel mislukt is en ik een ander herstelpunt moet kiezen.
> Nog een keer een ander herstelpunt gekozen, maar met hetzelfde resultaat.

Ik zou dat bestandje maar niet verwijderen.
Dat dit bestand er nu wel staat komt waarschijnlijk omdat je via de
mapopties hebt aangegeven dat verborgen bestanden moeten worden weergegeven.
Dus met je Verkenner via Extra naar Mapopties... en dan tabblad Weergave
aangeven dat verborgen mappen en bestanden NIET moeten worden weergegeven.

Marius

leon

Re: Desktop.ini
Op 1-9-2009 17:12, Marius schreef:

> [...]

> aangeven dat verborgen mappen en bestanden NIET moeten worden weergegeven.

Verwijderen mag je dat bestand best, maar het staat er daarna weer.
Het is een soort index voor plaatjes, net zoals Marinus aangeeft is het
een verborgen bestand welke bij vista ook hinderlijk op de desktop staat.

Tineke

Re: Desktop.ini

"leon" wrote:

> Verwijderen mag je dat bestand best, maar het staat er daarna weer.
> Het is een soort index voor plaatjes, net zoals Marinus aangeeft is het
> een verborgen bestand welke bij vista ook hinderlijk op de desktop staat.

Okee, bedankt.
Ik heb de verborgen mappen 'onzichtbaar' gemaakt en dan staat het er niet
meer.
Maar of ik hiermee het probleem van mijn computer heb opgelost weet ik niet.
Het komt er natuurlijk niet zomaar zichtbaar te staan, zonder dat ik het
geactiveerd heb.