Adobe Premiere Elements 4 // Vista

IKAB

Adobe Premiere Elements 4 // Vista
Hallo!
Heb al vele jaren gewerkt met Adobe Preniere en zonder problemen.
Nu ben ik overgegaan naar een High Defenition camera (Sanyo), die goed
bevalt.
Echter, na bewerking en renderen van de clips in de tijdlijn (geen probleem)
moet de film worden gedeeld en weggeschreven naar bv een DVD of een harde
schijf.
Tijdens dat renderen en wegschrijven krijg ik een bericht (na plm een
minuut of 6), dat er een fout is opgetreden en het programma wordt dan
me**** afgesloten. Soms ook nog een klein berichtje, dat ik voorzichtig moet
zijn omdat het geheugen niet meer voldoende is. Na vele malen proberen
gebeurt steeds hetzelfde.

Ik heb een dual core processor (AMD) en 4 GIG (vier!) geheugen. Twee harde
externe schijven van 500 en 360 MB en twee interne schijven van ieder
360MB.Toch wil het niet lukken.

Wie geeft me een zetje in de goede richting?
Ab.

Marius

Re: Adobe Premiere Elements 4 // Vista

"IKAB" <ikab@kpnplanet.nl> schreef in bericht
> [...]
> 360MB.Toch wil het niet lukken.
>
> Wie geeft me een zetje in de goede richting?

Even een paar vraagjes.
Zijn je schijven snel genoeg? 7200 rpm?
Hoeveel minuten is het eindresultaat?
Is het een lange montage of heb je hoofdtukken, en zo ja, hoelang zijn die
hoofdstukken?
Is het mogelijk om je eindmontage (zonder rendering) via firewire of usb
terug te schrijven naar je camcorder?
Als je kunt terugschrijven, dan kan je daarna je reeds gemonteerde film weer
capturen (indien gewenst zelfs via moviemaker en dan kan je met moviemaker
exporteren).
Uiteraads zijn dit noodgrepen.
Kijk ook in je logboeken waardoor Adobe in de problemen komt.

Marius

IKAB

Re: Adobe Premiere Elements 4 // Vista

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> [...]

> moviemaker exporteren).
> Uiteraads zijn dit noodgrepen.
> Kijk ook in je logboeken waardoor Adobe in de problemen komt.

Hallo heer Marius,
Allereerst mijn dank voor de snelle reactie; hier nog even wat aanvulling op
mijn vorige epistel...

1. alle schijven gaan voor 7200 RPM;

2. het aantal hoofdstukken bedraagt plm 70, ze zijn klein en duren totaal 25
minuten;
Bij slepen naar de tijdlijn geeft het programma het op bij hoofdstuk 21
Bij het dan opnieuw openen van Premiere en het laden van de tijdlijn kan ik
dan wel een klein stukje renderen (plm 6 hoofdstukken), maar dan gaat-ie
weer op tilt en sluit af, ook na daarna herhaalde pogingen steeds hetzelfde;
tevens krijg ik de melding, dat ik voorzichtig moet zijn met de bewerking
omdat het geheugen krap aan is. Wel 4GB.

3. Terugschrijven naar de camcorder hoort niet tot de opties (zoals bij
DV-digitaal en analoog wel gaat; mijn oude camcorder heeft DV-in en DV-out)
De mini-USBaansluiting op de camcorder is alleen voor uitvoer naar de PC.

4. Kan wel de eindmontage van die 21 hoofdstukken (zonder dat die is
gerenderd dus) wegschrijven
naar een harde schijf of DVD. Het renderen gebeurt dan iautomatisch in
dezelfde handeling.
Daarna kan ik deze weergeven met bv Media Player en een DVD met een recorder
op de TV.
Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling: alle hoofdstukken (de hele
footage) moeten naar de tijdlijn kunnen worden gesleept.

5. De compressie in de camcorder is MPEG-4 (MP4).

6. In de logboeken kwam ik inderdaad veel foutmeldingen tegen, die op Adobe
van toepassing waren. Ik moet ze verder nog napluizen Misschien heb ik nog
iets gevonden, maar daar ben ik niet zeker van. Het zou kunnen zitten in het
wegschrijven naat NTSC in plaats van PAL Mogelijk is dat een keer gebeurd,
maar nogmaals, daar ben ik niet zeker van.

Ik houd er weer even mee op en ga weer op onderzoek uit. Voor goede tips
hierover houd ik met uiteraard aanbevolen.

MVRGR,

> [...]

> Ik houd er weer even mee op en ga weer op onderzoek uit. Voor goede tips
> hierover houd ik met uiteraard aanbevolen.

Is alle input footage in PAL-formaat, of heb je tussentijds een clip bewerkt
en die als NTSC weggeschreven en daarna weer als (PAL) input gebruikt?
Als er veel foutmeldingen in de logboeken staan, dan is het zinvol om die
eerst goed te bekijken.
Wellicht dat je in de nieuwsgroep news:adobe.premiere.elements op
adobeforums.com ook hulp kunt vinden voor je probleem.

Marius