Blauw Scherm

Jomla

Blauw Scherm
Soms sluit mijn laptop zomaar af,
geeft hij een blauw scherm en start hij opnieuw op.

Dat is sinds gister al 3 keer gebeurd. Ook opstart-
herstel haalt niets uit.

Wat moet ik doen?

Hans Schuts

Re: Blauw Scherm
Op Mon, 31 Aug 2009 17:25:06 +0200, "Jomla"
<Jomlathis@dressisinvalid.com> schreef:

>Soms sluit mijn laptop zomaar af,
>geeft hij een blauw scherm en start hij opnieuw op.
>
>Dat is sinds gister al 3 keer gebeurd. Ook opstart-
>herstel haalt niets uit.
>
>Wat moet ik doen?

Control Panel -> System -> Advanced -> Startup and recovery ->
Settings, daar vinkje weg bij Automatically restart. Nu krijg je de
kans om dat blauwe scherm te lezen en hopelijk voor jou geeft dat een
duidelijke aanwijzing. Er zal iets mis zijn met je hardware en/of een
driver daarvoor.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Flash

Re: Blauw Scherm
Hans Schuts stelde de volgende uitleg voor :

> [...]
> kans om dat blauwe scherm te lezen en hopelijk voor jou geeft dat een
> duidelijke aanwijzing. Er zal iets mis zijn met je hardware en/of een

Jawel en nu heeft ie een NL versie..........waar moet ie dan zoeken?

Hans Schuts

Re: Blauw Scherm
Op Mon, 31 Aug 2009 18:19:01 +0200, Flash <lookatme@cs.com> schreef:

>Jawel en nu heeft ie een NL versie..........waar moet ie dan zoeken?

configuratiescherm en verder, maar helaas heb ik geen NL-versie,
dus.... Maar voel je vooral vrij om dat zelf dan mee te delen in
plaats van alleen zinloos commentaar te leveren.
--

Hans Schuts
Marius

Re: Blauw Scherm

"Flash" <lookatme@cs.com> schreef in bericht news:4a9bf80e_4@news4us.nl...
> Hans Schuts stelde de volgende uitleg voor :

> Jawel en nu heeft ie een NL versie..........waar moet ie dan zoeken?

Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > Opstart en
herstelinstellingen

Marius

Mamamegs [MVP]

Re: Blauw Scherm
Op maandag 31-8-2009 tiepte Jomla de volgende wijze woorden :
> Soms sluit mijn laptop zomaar af,
> geeft hij een blauw scherm en start hij opnieuw op.
>
> Dat is sinds gister al 3 keer gebeurd. Ook opstart-
> herstel haalt niets uit.
>
> Wat moet ik doen?

Zou je mij de minidump bestanden uit C:\Windows\Minidump eens willen
mailen? Dat kan naar mamamegsATvistabitsPUNTnl,
of via http://vistabits.nl/contact.htm

Het kan zijn dat je Gebruikersaccountbeheer tijdelijk moet uitzetten,
hoe je dat doet lees je hier:
http://vistabits.nl/optimalisatie/UAC_uitzetten.htm

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Flash

Re: Blauw Scherm
Hans Schuts was zeer hard aan het denken :

> configuratiescherm en verder, maar helaas heb ik geen NL-versie,
> dus.... Maar voel je vooral vrij om dat zelf dan mee te delen in
> plaats van alleen zinloos commentaar te leveren.

Tja en nu weet jij weer niet het verschil tussen commentaar en een
vraag, wie lult hier zinloos?

QPC

Re: Blauw Scherm

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]
> dus.... Maar voel je vooral vrij om dat zelf dan mee te delen in
> plaats van alleen zinloos commentaar te leveren.

Zo zinloos vind ik het niet..... Het is een NL-groep en ik ga er maar even
vanuit dat 95% van de lezers de Nederlandse versie van Windows gebruiken.

__________ Informatie van ESET NOD32 Antivirus, versie van database viruskenmerken 4385 (20090831) __________

Het bericht is gecontroleerd door ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com

~PCfreak ©~

Re: Blauw Scherm
Op Tue, 1 Sep 2009 11:40:05 +0200, schreef "QPC" <qpc@xs4all.nl> het
volgende.

> [...]
>
>Het bericht is gecontroleerd door ESET NOD32 Antivirus.

Zou je die sig van NOD32 kunnen verwijderen, die is hier namelijk
nutteloos. Dit kan in de instellingen van NOD32.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Henk

Re: Blauw Scherm

"Flash" <flash@cs.com> schreef in bericht news:4a9c150b_1@news4us.nl...
> Tja en nu weet jij weer niet het verschil tussen commentaar en een
> vraag, wie lult hier zinloos?

Nou vooruit dan, om dat je het zo graag wilt weten: JIJ!

Henk