Vista + Visio 2002

Jos

Vista + Visio 2002
Ik heb vroeger Microsoft Visio 2002 onder Windows Vista Home Premium
gebruikt zonder problemen, maar toen ik gisteren een (technische) tekening
wou bijwerken lukte dat niet meer.
Ik kan Visio nog wel opstarten, maar kan daarna niets meer doen, geen file
openen en ook geen nieuwe tekening meer maken, enkel nog afsluiten.
Moest dat niet meer in orde komen heb ik geen zin om een 350 Euro uit te
geven om misschien twee tekeningen per jaar bij te werken!

Zou dat iets te maken hebben met recente updates van Vista, ben ik de enige
met dat probleem en kan ik het verhelpen?
Alvast bedankt,
Jos

Mamamegs [MVP]

Re: Vista + Visio 2002
Op maandag 31-8-2009 tiepte Jos de volgende wijze woorden :
> [...]
>
> Zou dat iets te maken hebben met recente updates van Vista, ben ik de
> enige met dat probleem en kan ik het verhelpen?

Probeer Visio eens in compatibiliteitsmodus te runnen, dat doe je door
op het exe bestand rechts te klikken > Eigenschappen > tabblad
Compatibiliteit > kiezen voor Windows XP

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Jos

Re: Vista + Visio 2002
"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> [...]

> op het exe bestand rechts te klikken > Eigenschappen > tabblad
> Compatibiliteit > kiezen voor Windows XP

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb dat gedaan, Visio start op maar als ik iets doe (file openen b.v.)
krijg ik een schermpje:
-----------------------
Microsoft Visio werkt niet meer
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt.
Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing
beschikbaar is.
--------------------------
Mvg, Jos

Mamamegs [MVP]

Re: Vista + Visio 2002
Op dinsdag 1-9-2009 tiepte Jos de volgende wijze woorden :
> [...]

> Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer
> werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een

Visio 2002 zou gewoon moeten werken onder Vista. Heb je al geprobeert
om
Visio opnieuw te installeren?

> Op dinsdag 1-9-2009 tiepte Jos de volgende wijze woorden :

> Visio 2002 zou gewoon moeten werken onder Vista. Heb je al geprobeert om
> [...]

- Ik heb Visio verwijderd en terug ge´nstalleerd
===> terug dezelfde melding
- Visio weer verwijderd en Microsoft Office verwijderd, Visio weer
ge´nstalleerd
===> terug dezelfde melding

Visio heb ik er weer afgezwierd en Office is er nog altijd af, ik ben niet
van plan om die er ooit nog op te zetten. Ik heb in de plaats OpenOffice
ge´nstalleerd, de vervangers van Excel en Word werken prima. Nu enkel nog
een goede vervanger trachten te vinden voor Visio (Draw van OpenOffice is me
wat te beperkt (en kan de files van Visio niet inladen).

Weet er soms iemand een goede vervanger voor Visio, het hoeft niet gratis te
zijn, al mag dat wel, maar een 300 Euro neertellen voor Visio vind ik te
veel.

Mvg, Jos

Even Afwezig

Re: Vista + Visio 2002

http://argouml.tigris.org/
http://staruml.sourceforge.net/en/
http://live.gnome.org/Dia
--
Even Afwezig
leon

Re: Vista + Visio 2002
Op 1-9-2009 8:05, Mamamegs [MVP] schreef:
> Op dinsdag 1-9-2009 tiepte Jos de volgende wijze woorden :

> Visio 2002 zou gewoon moeten werken onder Vista. Heb je al geprobeert om
> Visio opnieuw te installeren?

Van iemand begrepen dat het wel werkte toen hij van vista64 naar vista32
overging.