Info Shift Lock of Num Lock verschijnt niet meer op bureaublad

Lion

Info Shift Lock of Num Lock verschijnt niet meer op bureaublad

Beste,
volgend probleem. Bij het in of uitschakelen van de Shift Lock of Num Lock
toets verschijnt er geen informatie meer op het bureaublad (scherm) die
aangeeft in welke stand de toets zich bevindt. Waarschijnlijk heb ik, zonder
het te beseffen, de funktie die deze info laat zien uitgeschakeld.
Heb reeds een systeemherstel gedaan maar het probleem is er nog steeds.
Kan iemand me helpen dit terug in orde te brengen. Reeds bedankt op voorhand
aan de welwillenden!!

Laptop Acer Aspire 8920 xxxx
OS Windows Vista Ultimate
0penOfficeOrg .3.0

mvgroeten,
Lion

Marius

Re: Info Shift Lock of Num Lock verschijnt niet meer op bureaublad

"Lion" <robertcee@telenet.be> schreef in bericht

> [...]
> Heb reeds een systeemherstel gedaan maar het probleem is er nog steeds.
> Kan iemand me helpen dit terug in orde te brengen. Reeds bedankt op

Hoe vervelend is het als u tijdens het tikken ongemerkt op de Caps
Lock-toets drukt, en zo ongewenst uw scherm met hoofdletters vult. Met een
kleine aanpassing bent u direct op de hoogte als u weer eens mistast.

In Windows kunt u namelijk instellen dat u een bliepje te horen krijgt als u
Caps Lock, of een van de andere Locks, aanzet. Ga daarvoor naar Start,
Configuratiescherm en Toegankelijkheidsopties. Indien nodig klikt u nogmaals
op Toegankelijkheidsopties om een instellingenmenu te openen. Vink hierin
het hokje voor 'Schakeltoetsen gebruiken' aan, en klik op OK.

U kunt de bliepjes ook snel aan- en uitzetten, door de Numlock-toets een
seconde of vijf ingedrukt te houden, tot u een kort pieptoontje hoort.

Huib

Re: Info Shift Lock of Num Lock verschijnt niet meer op bureaublad

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> [...]

> U kunt de bliepjes ook snel aan- en uitzetten, door de Numlock-toets een
> seconde of vijf ingedrukt te houden, tot u een kort pieptoontje hoort.

Knap,
Dit wist ik niet. Van een indicatie op het bureaublad had ik ook nog nooit
gehoord tenzij het bedoeld was als onderdeel van Word.

Mvg
Huib

Lion

> [...]

U kunt de bliepjes ook snel aan- en uitzetten, door de Numlock-toets een
seconde of vijf ingedrukt te houden, tot u een kort pieptoontje hoort.

Marius, heb de toetsen op deze manier ingesteld.

Maar om mijn geweten te sussen wou ik weten wat ik misdaan heb dat de info
niet meer op het bureaublad vershijnt. Blijkbaar is er niemand die weet
heeft van het probleem aangezien er, tot nu, geen reactie is.

Alvast bedankt voor de interessante respons!!

grtz,

> [...]

> heeft van het probleem aangezien er, tot nu, geen reactie is.
>
> Alvast bedankt voor de interessante respons!!

Ik heb zelf ook een Acer Aspire 8930 en ik weet dus wat je bedoelt met het
pop-up venstertje als je Caps Lock of Num Lock indrukt.
Het zichtbaar worden van dat pop-up venstertje is echter wel afhankelijk van
het window(programma) waarin je aan het werken bent en of er een
tekstinvoerveld in dat programma actief is.
Zo zal het pop-up venstertje niet altijd zichtbaar worden, maar alleen als
je daadwerkelijk iets kunt invoeren.
Naast jouw aan/uit knop op de Acer kun je echter altijd zien of Caps Lock
(Slotje met A) of het Num Lock (Slotje met 1) brandt ten teken dat de
betreffende functie is ingeschakeld.

mvg. Marius

karelV [MS MVP]

Lion schreef op 31-8-2009 10:41:
> [...]

> weet heeft van het probleem aangezien er, tot nu, geen reactie is.
>
> Alvast bedankt voor de interessante respons!!

Deze freeware util proberen?:
http://freewareapp.com/dkosd---caps-lock_download/

Lion

> [...]

> heeft van het probleem aangezien er, tot nu, geen reactie is.
>
> Alvast bedankt voor de interessante respons!!

karelV

Alles werkt perfekt!!
Ben wel naar de site van DK moeten gaan en heb daar van gedownload. De
toegestuurde site was voorzien van één zipbestand maar dat was voor de helft
(Num Lock) corrupt.
Bedankt karelV

mvgroeten,
Lion

Lion

Re: Info Shift Lock of Num Lock verschijnt niet meer op bureaublad

had ook zoiets gedacht dat het aan het windows programma zou kunnen liggen
Ik ben van Windows Office overgegaan naar OpenOffice org. en mischien
ondersteund deze laatste dat onderdeel niet.
Ik heb nu 2 goede oplossingen gekregen die ik heb toegepast + een goede
ui****zetting er nog bij!! Dat van die ledjes naast de startknop van de
laptop wist ik maar vergeet het steeds om naar te kijken.
Bedankt iedereen!!
grtz,
Lion