Automatisch Computer Vergrendelen uitzetten

SLe

Automatisch Computer Vergrendelen uitzetten
Beste Vista-gisten,
ik heb een klein probleempje waarvoor ik maar geen oplossing kan
vinden:
Na enkele minuten van niet-gebruiken, gaat hij in de stand ''Computer
Vergrendelen'' staan. Ik moet dan op het logo van de administrator
klikken en dan kan ik weer verder. Niet erg, wel hinderlijk.
Vermoedelijk heb ik dat zelf per ongeluk via een sneltoetscombinatie
ingevoerd. Maar ik weet niet welke en ook niet hoe ik dat ongedaan kan
maken.
Iemand een idee?
B.v.d. en vr.gr. Sjef.
Mamamegs [MVP]

Re: Automatisch Computer Vergrendelen uitzetten
Op zondag 30-8-2009 tiepte SLe de volgende wijze woorden :
> [...]
> Vermoedelijk heb ik dat zelf per ongeluk via een sneltoetscombinatie
> ingevoerd. Maar ik weet niet welke en ook niet hoe ik dat ongedaan

Klik op Start en typ powercfg.cpl in het zoekvlak en druk op enter.
Klik bij het gebruikte schema op De schema-instellingen wijzigen >
Geavanceerde energie-instellingen wijzigen. Zet wachtwoord vragen na
slaapstand op nee en klik op OK.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

SLe

On 30 aug, 13:39, Mamamegs [MVP] <mamam...@wilgeenmail.invalid> wrote:
> [...]

> Klik bij het gebruikte schema op De schema-instellingen wijzigen >
> Geavanceerde energie-instellingen wijzigen. Zet wachtwoord vragen na

Bedankt voor de tip, maar helaas, het werkt niet. Ik kon idd het
geadviseerde scherm oproepen, maar daarin bleek al aangevinkt dat er
geen wachtwoord werd gevraagd na slaapstand. Toch voor de zekerheid
nog maar even opnieuw aangvinkt en ge-ok-t, maar helaas.....
Nog iemand een ander idee?
Sjef.
karelV [MS MVP]

SLe schreef op 31-8-2009 10:38:

> [...]
> geen wachtwoord werd gevraagd na slaapstand. Toch voor de zekerheid
> nog maar even opnieuw aangvinkt en ge-ok-t, maar helaas.....

Bij instellingen voor Schermbeveiliging:
Geen vinkje voor 'aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten'

SLe

On 31 aug, 11:32, "karelV [MS MVP]" <kar...@deGroeten.local> wrote:

> Bij instellingen voor Schermbeveiliging:
> Geen vinkje voor 'aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten'
>
> --
> karelV- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ja, inderdaad, dat was het.
Karel, wederom hardstikke bedankt. U bent een kei !!
Sjef.