windows-hostproces (Rundll32)

marja

windows-hostproces (Rundll32)
Bij het opstrarten van mijn pc (met windowsvista premium) krijg ik deze
melding dubbel: windows-hostproces (Rundll32) werkt niet meer. Via de
discussiesite heb ik "sfc /scannow" al uitgevoerd. Die geeft aan dat er iets
beschadigd is, wat ik zou kunnen vinden onder CBS.log.
Daar staat inderdaad een tekstdocument. Als ik deze open krijg ik heel veel
informatie, waar ik (ben geen computerexpert) helemaal niets van begrijp. Wie
kan me verder helpen?
karelV [MS MVP]

Re: windows-hostproces (Rundll32)
marja schreef op 30-8-2009 10:58:
> [...]
> informatie, waar ik (ben geen computerexpert) helemaal niets van begrijp. Wie

Blijkbaar start hij nog wel door, dus _zo_ erg is het ook niet ;-)

Kijk eens op het tabblad Opstarten van msconfig (Start - msconfig.exe
<enter>) of daar verwijzingen naar rundll32.exe bij staan. Zo ja, vinkje
ervoor weghalen en kijken of dat helpt.

marja

"karelV [MS MVP]" wrote:

> [...]
>
> Kijk eens op het tabblad Opstarten van msconfig (Start - msconfig.exe
> <enter>) of daar verwijzingen naar rundll32.exe bij staan. Zo ja, vinkje

Heb ik geprobeerd, kon geen verwijzingen naar rundll32.exe vinden. Ik snap
uit jouw maildat het niet erg is. Gelukkig maar, het is alleen hinderlijk dat
iedere keer als de computer opstart (of uit de slaapstand komt) ik 2 x deze
melding krijg. Als het verder geen problemen geeft hoef ik me dus geen zorgen
te maken?

marja schreef op 31-8-2009 17:59:

> [...]
> melding krijg. Als het verder geen problemen geeft hoef ik me dus geen zorgen

Nou, 'geen zorgen maken' schreef ik niet. Zelf zou ik niet helemaal
gerust zijn over die meldingen. Er is al heel wat over geschreven:
http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...556c33e40f0739
In de eerste link daarvan staan al verschillende suggesties (ik zag Nero
, Nvidia ). Maar ja, dat is dus leeswerk voor jou ;-)