fysiek geheugengebruik hoog

Lex

fysiek geheugengebruik hoog
Hallo,

Ik heb een VAIO (sony) laptop waarop windows Vista draait.sp2
RAM 1 GB
Processor 2 Intel Core 1,73Ghz 1,73Ghz

Nou is er steeds zo'n 80% van het gehuige in gebruik terwijl ik alleen maar
"windows mail" open heb staan. Natuurlijk draaien er op de achtergrond
enkele programma's als bv het anti virus programma en een programma voor de
Printer.
Ik vraag mij daarom af of het normaal is dat Vista zoveel geheugen nodig
heeft om te draaien, of dat er iets anders aande hand kan zijn.

Heeft iemand hier ervaringen mee, en wellicht een oplossing om mijn computer
iets vlotter te kunnen laten werken?

Groet,

Lex Mens

Jawade

Re: fysiek geheugengebruik hoog
Op Zaterdag 29 Augustus 2009 21:24:39 +0200, schreef Lex <lex.mens@tiscali.nl> in artikel <OReJg5NKKHA.4608@TK2MSFTNGP02.phx.gbl>:
> [...]
> heeft om te draaien, of dat er iets anders aande hand kan zijn.
>
> Heeft iemand hier ervaringen mee, en wellicht een oplossing om mijn computer

Je kunt in taakbeheer zien welk proces zoveel nodig heeft.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Lex

Re: fysiek geheugengebruik hoog
19.316 kb windows mail
14.904 kb windows verkenner

Een paar cijfers:
14.232 kb beheer van bureabladvensters
4.576 kb windows taakbeheer
2.672 kb HP Digital Imaging monitor
2.112 kb VAIO server settings Icon
1.952 kb Taakplanner-engine

kom ik toch al op een totaal van 59.764 kb
en heb ik de getallen onder de 1500 kb nog niet eens meegerekend.

Is toch veel?

Lex
"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> Bootmanager (+Vista +Linux +Engels), ClrMBR, SDir(DIRsize), POP3lezer,
> Console-filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Mike

"Lex" <lex.mens@tiscali.nl> schreef:

> Heeft iemand hier ervaringen mee, en wellicht een oplossing om mijn
> computer iets vlotter te kunnen laten werken?

2 GB geheugen bijsteken.

J. de Vriendt

Re: fysiek geheugengebruik hoog

"Lex" <lex.mens@tiscali.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Heeft iemand hier ervaringen mee, en wellicht een oplossing om mijn
> computer iets vlotter te kunnen laten werken?

1 GB is te weinig

SLe

On 29 aug, 21:24, "Lex" <lex.m...@tiscali.nl> wrote:
> [...]
> heeft om te draaien, of dat er iets anders aande hand kan zijn.
>
> Heeft iemand hier ervaringen mee, en wellicht een oplossing om mijn computer

Ik had hetzelfde probleem en heb er 1GB ad € 22,- bijgestoken.
Probleem opgelost. Idd werkt Vista niet soepel bij 1gb.
Sjef.
Lex

Re: fysiek geheugengebruik hoog
Dus het is normaal dat Vista zoveel RAM nodig heeft?
Lex

Op Zondag 30 Augustus 2009 22:29:02 +0200, schreef Lex <lex.mens@tiscali.nl> in artikel <eNeQKCbKKHA.4168@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>:
> Dus het is normaal dat Vista zoveel RAM nodig heeft?

Ik heb hier een Vista op 512 MB, en die gebruikt in ruste 68%. Het
ligt er maar aan wat je allemaal wilt doen. 1 of liever 2 GB RAM erbij
is natuurlijk het beste.

[...]
Marius

> Dus het is normaal dat Vista zoveel RAM nodig heeft?
> Lex

Kijk eens naar de minimale en aanbevolen syteemvereisten van de
verschillende Vista versies.
Vista Home Premium stel al hogere eisen aan je hardware dan Home Basic.
Business vergt meer dan Premium en ook Ultimate heeft zijn eisen.

Kijk eens op:

http://www.microsoft.com/netherlands...c/default.mspx
http://www.microsoft.com/netherlands...n/default.mspx
http://www.microsoft.com/netherlands...m/default.mspx
http://www.microsoft.com/netherlands...s/default.mspx
http://www.microsoft.com/netherlands...e/default.mspx

Een ding is echter wel duidelijk, ook de "aanbevolen" geheugenruimte van 1
GB is veel te weing.
Ik zou zeggen minimaal 2 GB en wil je echt wat lekkerder werken is zelfs 3
GB aan te bevelen.
Ultimate met 512 MB is niet vooruit te branden, zelfs 1 GB is m.i. veel te
weinig.
Mike zei het al 2 GB bijsteken.

Marius

Lex

Re: fysiek geheugengebruik hoog
Dank voor de tips,

Ik heb 2 gig bestelt.
Dat is het mximum volgens de specs van mij laptop.

Lex