Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)

Jizai

Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)
Hallo
Ik kan mijn eigen documenten niet meer openen noch lezen, of printen due. Ik
moet het als enige die mijn computer gebruikt (als administrator dus) aan de
administrator vragen. Daar krijg ik nu echt de kriebels van. Hetzelfde
probleem had ik vroeger ook toen ik mijn documenten wilde overplaatsen naar
mijn laptop.
Alles is groen en dus vercijferd ik sta als full controll op security van
het document samen met administrator die ik eveneens zelf ben en waar ik in
de administrative tools in users als mijn voornaam en administrators sta. Wat
is de oplossing ik kan het toch niet aan mezelf vragen.Je koopt dan een
prijzig os (vista ultimate) en je kan er dan zelf niet meer in je eigen
documenten. Ik snap er niets van
J. de Vriendt

Re: Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)

"Jizai" <Jizai@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> is de oplossing ik kan het toch niet aan mezelf vragen.Je koopt dan een
> prijzig os (vista ultimate) en je kan er dan zelf niet meer in je eigen

waarom google je zelf niet eens ipv ons met dit mooie weer op te schepen
met beantwoorden....

Jizai

Re: Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)
Heb natuurlijk zelf al eens gegoogeld maar niets gevonden. Uiteindelijk werkt
het op je systeem als zo iets dergelijks voorvalt en je weet niet hoe je het
moet oplossen. Ik kan toch mijn volledige computer backup van vista ultimate
niet elke keer gebruiken als zo iets voorvalt. De enige oplossing is mijn
teksten in wordpad schrijven, of in word om en copieren en bewaren in
wordpad. Ik zou eventueel ook een andere wordprocessor kunnen downloaden met
een corrector, maar dat lost niets op. Er staan zo momenteel een
600tal doc en docx die ik niet meer kan openen
Zo warm is het hier ook weer niet :-)

"J. de Vriendt" wrote:

> "Jizai" <Jizai@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> waarom google je zelf niet eens ipv ons met dit mooie weer op te schepen
> met beantwoorden....

karelV [MS MVP]

Jizai schreef op 29-8-2009 13:44:
> [...]
> is de oplossing ik kan het toch niet aan mezelf vragen.Je koopt dan een
> prijzig os (vista ultimate) en je kan er dan zelf niet meer in je eigen

Eigenaar worden van die map. Het simpelst gaat dat met de
registry-aanpassing uit TakeOwnership.zip van
http://www.howtogeek.com/howto/windo...menu-in-vista/

Mamamegs [MVP]

Re: Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)
Op zaterdag 29-8-2009 tiepte Jizai de volgende wijze woorden :
> [...]
> mezelf vragen.Je koopt dan een prijzig os (vista ultimate) en je kan
> er dan zelf niet meer in je eigen documenten. Ik snap er niets van

http://vistabits.nl/optimalisatie/ei..._of_mappen.htm

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Jizai

Re: Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)
Bedankt voor de info.
Sorry Karel V maar ik heb die reg files geopend en normaal zie je daarin wat
er in de register veranderd wordt maar van een er van zie begrijp ik niets
en de andere zegt me niets. Uiteindelijk neem IK niet over, maar neemt
iedereen die toegang tot je computer kan krijgen en die reg files kan
gebruiken eventueel toegang tot je bestanden.

Jizai schreef op 29-8-2009 21:55:
> [...]
> iedereen die toegang tot je computer kan krijgen en die reg files kan
> gebruiken eventueel toegang tot je bestanden.

Dubbelklik op InstallTakeOwnership.reg om register aan te passen.
Daarna rechtsklik op de bewuste map en kies Take Ownership. Dan kun je
kiezen welke gebruiker ('huidige gebruiker') eigenaar moet worden.
Die extra optie in het contextmenu kun je weer verwijderen door
dubbelklik op RemoveTakeOwnership.reg .

Jizai

Re: Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)
Bedankt voor de info
Ik heb die methode al eens gebuikt zoals ze op je link staat . Ik sta reeds
als Administrator vermeld en als mijn mijn naam, en de naam van mijn pc
-administrators en ik ben ook 'owner'
Bijna alle bestanden in 'documenten' zijn van mij persoonlijk. Sommige zijn
interessante teksten over computers en zo mee. Het is net een klucht als
administrator moet ik toelating vragen aan de administrator. Ik vraag me soms
af hoe veel administrators er op mijn pc zitten. Voor zo ver ik weet zit er
niemand buiten mezelf op mijn pc.
Ze hebben ogen en ze zien niet (die computers). Ik heb eens geprobeerd een
certificaat te maken lang geleden zondere enige autoriteit, uiteindelijk kon
ik er niets mee doen. Ik dacht eventueel email vercijferen wat uiteindelijk
zinloos was. Nu vragen ze ineens dat ik een backup van mijn sleutel zou
maken via een venster op de desktop. Mijn documenten staan in het groen dus
vercijferd maar dat heeft toch niet met een backup sleutel te maken, dat is
toch eigen aan een document, je kunt het eventueel comprimeren en
vercijferen. Ik heb dat zinloze certificaat deleted nu, ik wist zelfs niet
dat het er nog stond. Nu staat het er ineens terug op. Dat is al de tweede
keer.
Ik vraag me soms af wie baas is op mijn computer. Probeer eens van een
tweede computer bestande op je eerste computer te zetten. Het gaat wel maar
weer met zelf die security te veranderen. pfffft

"Mamamegs [MVP]" wrote:

> Op zaterdag 29-8-2009 tiepte Jizai de volgende wijze woorden :

> [...]

Massimo

Re: Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)
Hallo,

On Sat, 29 Aug 2009 04:44:03 -0700, Jizai
<Jizai@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>is de oplossing ik kan het toch niet aan mezelf vragen.Je koopt dan een
>prijzig os (vista ultimate) en je kan er dan zelf niet meer in je eigen

Ik heb dit soort verschijnselen -heeft met rechten te maken- zelf ook
tot in den treure gehad en heb er alleen een eind aan kunnen maken
door UAC (gebruikersaccountbeheer) in Vista uit te zetten. Dat werkt
minder veilig dan met UAC maar ik had tenminste niet om de haverklap
ellende.

Massimo
Massimo

Re: Kan niet meer in mij vercijderde documenten (my documents map)
On Sat, 29 Aug 2009 13:25:01 -0700, Jizai
> [...]

>tweede computer bestande op je eerste computer te zetten. Het gaat wel maar
>weer met zelf die security te veranderen. pfffft

Zelfde ellende gehad. Flikker die UAC toch uit, dan heb je je computer
weer terug. Echt.

Massimo
=======