opstarten vista

Nard

opstarten vista
Hallo Allemaal
Heb de laaste tijd problemen met het opstarten van de computer, bij het
opstarten krijg ik een zwart scherm met witte tekst.
De tekst is als volgt:
Windows opstartbeheer
Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente
hardware- of softwarewijziging.
Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1. Plaats de Windows-Installatieschijf en start uw computer opnieuw op.
2. Selecteer de taalinstelling en klik op volgende.
3. Klik op 'Uw computer herstellen'.

Als u de schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met
de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.

Bestand: \Windows\system32\winload.exe

Informatie: Kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepassing
ontbreekt of beschadigd is.

Heb Windows Vista Ultimate al eens opnieuw geinstalleerd maar zonder
verbetering.

Door nu de Installatieschijf te plaatsen en de computer met de aan/uit
schakelaar opnieuw op te starten,
krijg ik niet de mogelijkheid om de taalinstelling te selecteren en ook niet
om 'Uw computer herstellen'
Krijg inplaats daarvan een venster 'Waar wilt u windows installeren' en
daarin staan ook de harde schijven,
behalve de C: schijf mis ik waar Windows Vista op geinstalleerd is.
Dan annuleer ik en start de computer weer met de aan/uit knop opnieuw op en
begint met:
Windows is loading files..............
en zo ga ik maar door tot dat de C: schijf in het venster staat van 'Waar
wilt u windows installeren'
Dan start de computer op de normale wijze zoals het hoort wanneer de C:
schijf aanwezig is.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en nog beter de oplossing...?
Groetjes, Nard,

Mamamegs [MVP]

Re: opstarten vista
Op woensdag 26-8-2009 tiepte Nard de volgende wijze woorden :
> [...]
> 'Waar wilt u windows installeren'
> Dan start de computer op de normale wijze zoals het hoort wanneer de

Zijn alle kabels van de HDD goed aangesloten? Heb je de schijf al eens
nagekeken op fouten? Start > typ cmd in het zoekvlak > rechtklik >
Uitvoeren als Admin > achter de prompt typ je chkdsk /r /f en druk op
<enter>.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Nard

Re: opstarten vista

"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> [...]

> nagekeken op fouten? Start > typ cmd in het zoekvlak > rechtklik >
> Uitvoeren als Admin > achter de prompt typ je chkdsk /r /f en druk op

Heb eerst de schijf nagekeken op fouten en daarna alle kabels opnieuw goed
aangedrukt van de HDD's
En nu start de computer op zoals het hoort.
Bedankt Mamamegs
Groetjes, Nard.