Prijs upgrade naar windows7

Nicolas

Prijs upgrade naar windows7
Hallo,

Weet iemand of de prijs van de upgrade naar Windows7 al bekend is gemaakt?

Vandaag las ik dat Apple op 28 augustus OSX 10.6 snow leopard uitbrengt. Wie
al 10.5 leopard heeft kan de upgrade in de winkel halen voor maar 29 euro,
wat ik een faire prijs vind. Ik ga deze zeker kopen.

Benieuwd wat de upgradeprijs is om van Vista (waar ik niet tevreden over
ben, te traag naar mijn gevoel) naar Windows7 te gaan. Het zal
waarschijnlijk wel een stuk duurder zijn dan de prijsstelling van Apple, het
verleden in acht genomen.

Grtz, N.

Leen

Re: Prijs upgrade naar windows7

"Nicolas" <nicolaswvl_doeweg@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Wie al 10.5 leopard heeft kan de upgrade in de winkel halen voor maar 29
> euro, wat ik een faire prijs vind. Ik ga deze zeker kopen.

De vraag is meer "wat krijg je ervoor". Pas dan is het mogelijk om te
bepalen of iets fair is of niet.
Naar mijn idee zou voorafgaand aan een aankoop van een upgrade eerst een
gekeken moeten worden of
de kost tegen de baat opweegt. Kan men achteraf ook niet gaan klagen dat het
te duur is, want dat is vooraf al bepaald ;-)
Zelf vind ik een upgrade vaak niet erg waardevol. Nieuwe pc met een
(prijsaantrekkelijk en passend bij de moderne hardware) nieuw
besturingssysteem daarentegen wel ; een nieuwe pc met daarop een oud
besturingssysteem weer niet ;

Ook een tip is om vooraf na te gaan of alle hardware wel werkt met een nieuw
besturingssysteem. Zo niet, en je wilt toch over, dan bv je oude
printer/scanner z.s.m. te koop aanbieden (voordat tie helemaal niets meer
waard is - meestal op het moment dat het nieuwe besturingssystem in de
winkel ligt. Want voor je het weet doen en upgrade en daags erna kom je er
pas achter dat zowel je scanner als je printer het helaas niet meer doet..
:-(. Dit is overigens DE truck van bv HP om nieuwe hardware te verkopen. Ik
hoor ze over de oceaan al juichen als er weer een nieuwe Windows gearriveerd
is ;-)

Have a nice day!

> [...]
> ben, te traag naar mijn gevoel) naar Windows7 te gaan. Het zal
> waarschijnlijk wel een stuk duurder zijn dan de prijsstelling van Apple,

Massimo

Re: Prijs upgrade naar windows7
On Mon, 24 Aug 2009 23:29:05 +0200, "Leen"
<ms_windows_2000@hotmail.com> wrote:

>"Nicolas" <nicolaswvl_doeweg@hotmail.com> schreef in bericht

[KNIP]
> [...]
>hoor ze over de oceaan al juichen als er weer een nieuwe Windows gearriveerd

Voor mij een reden om mijn zoon, die een nieuwe printer gaat
aanschaffen, *geen* HP aan te raden. Ik koop zelf ook geen HP meer om
die reden. Ik heb nog een HPDJ 5652 met XP-driver die het goed deed.
Onder Vista kan je alleen gebruik maken van de simpele driver die MS
beschikbaar stelt en... er kan nu niet meer automatisch dubbelzijdig
geprint worden! Dat was bij de aanschaf van de printer indertijd een
belangrijke reden om *deze* printer te kiezen. Heb ik een handleiding
of iets anders groots uit te printen dan ben ik gedwongen om dat via
mijn 2de computer met XP erop te doen. Deze pc hou ik o.a. om die
reden in leven.

>Have a nice day!

[KNIP]

Massimo
QPC

Re: Prijs upgrade naar windows7

"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht

> [...]

> of iets anders groots uit te printen dan ben ik gedwongen om dat via
> mijn 2de computer met XP erop te doen. Deze pc hou ik o.a. om die

Om daar nu een pc met XP voor in het leven te houden................
Je kan toch eerst de oneven pagina's laten printen en daarna het papier
omgekeerd in de printer stoppen en de even pagina's printen?

Bertram Paul

Nicolas wrote:
> [...]
> al 10.5 leopard heeft kan de upgrade in de winkel halen voor maar 29 euro,
> wat ik een faire prijs vind. Ik ga deze zeker kopen.

Lijkt me dat ze wat bugs uit leopard hebben uitgehaald:

"More reliable disk eject.

Snow Leopard improves the reliability of ejecting discs and external
drives. Sometimes when an application or process is using the files on a
drive, Mac OS X prevents you from ejecting it, but you don’t always know
why. In Snow Leopard, you’ll get fewer of those errors and when you do
get them, you’ll see exactly which application is using the drive, so
you can quit it and eject the drive properly."

Belachelijk! Daar heb ik met Win XP en Win 7 nog nooit last van gehad.
Na nog wat updates worden ze misschien ooit zo goed als Windows :-)

> [...]
> ben, te traag naar mijn gevoel) naar Windows7 te gaan. Het zal
> waarschijnlijk wel een stuk duurder zijn dan de prijsstelling van Apple, het

Hoewel ik geenszins M$ wil verdedigen qua prijzen: M$ verkoopt geen
computers en het blijft een feit dat Apple je eerst een (schreeuwend
dure) PC verkoopt en je dan nog eens laat betalen voor minimale updates.
Wel met een mooie naam :-)
Bij M$ heet dat gewoon een service pack en is altijd gratis....

--
Photos:
http://www.flickr.com/photos/bertram-paul/

http://bertram-paul.blogspot.com/
Massimo

On Tue, 25 Aug 2009 13:54:49 +0200, "QPC" <qpc@xs4all.nl> wrote:

> [...]

>Je kan toch eerst de oneven pagina's laten printen en daarna het papier
>omgekeerd in de printer stoppen en de even pagina's printen?

Gatverdegatver! Mooi niet!
Er zijn nog wel een paar andere redenen:
1. De driver plus software als geleverd bij mijn Canon cameraatje
werken goed onder XP en onvoldoende onder Vista.
2. Als er iets mis is met een van de computers ga ik hier om hulp
vragen via de andere computer. :-)
3. Taakverdeling: oorspronkelijk was comp2 (Vista) bedoeld voor
videobewerking en afspelen van BR-schijven en comp1 (XP) de
werkcomputer.

Massimo
Nicolas

> [...]
>
> Belachelijk! Daar heb ik met Win XP en Win 7 nog nooit last van gehad.
> Na nog wat updates worden ze misschien ooit zo goed als Windows :-)

Nee, maar bij windows heb je wel sticks en usb hdd's die je niet onmogelijk
veilig kan stoppen om één of andere onnozele reden die het OS zelf niet eens
kent...

> [...]
> een mooie naam :-)
> Bij M$ heet dat gewoon een service pack en is altijd gratis....

De overgang van Vista naar Windows7 (volgens mij een opgenette vista) een
gratis servicepack? Dacht het niet hoor...

En OSX 10.6 is geen minimale update op de 10.5... minimale updates zijn bij
apple gratis.

Ik ga noch MS noch apple verdedigen, het zijn beiden geldwolven, maar de één
al veel meer dan de andere...

Mamamegs [MVP]

Re: Prijs upgrade naar windows7
Op dinsdag 25-8-2009 tiepte Nicolas de volgende wijze woorden :
8<

> De overgang van Vista naar Windows7 (volgens mij een opgenette vista)
> een gratis servicepack? Dacht het niet hoor...

Als het een opgenette Vista zou zijn dan kon je het wél een service
pack
noemen... ;-)

8<

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Nicolas

Re: Prijs upgrade naar windows7

"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> Op dinsdag 25-8-2009 tiepte Nicolas de volgende wijze woorden :
> 8<

> Als het een opgenette Vista zou zijn dan kon je het wél een service pack
> noemen... ;-)

Maar dan geen gratis servicepack helaas...

FredW

Re: Prijs upgrade naar windows7
On Mon, 24 Aug 2009 22:37:26 +0200, "Nicolas"
<nicolaswvl_doeweg@hotmail.com> wrote:

>Hallo,
>
>Weet iemand of de prijs van de upgrade naar Windows7 al bekend is gemaakt?

Officieel worden de prijzen per 1 september bekend gemaakt.
http://sevenbits.nl/nieuws/upgrade_e...ptember. html

Prijzen van Windows 7 E kun je hier vinden:
http://www.comcol.nl/detail/sicwb001.htm
(Windows 7 E wordt alsnog NIET door Microsoft geleverd)

Enige prijzen op de Nederlands Microsoft winkel:
http://emea.microsoftstore.com/nl/Mi...dows/Windows-7
(ik vraag mij af of dit woekerprijzen zijn.)

--
Groeten van Fred W. te H.
Begon de dag met tien goede voornemens,