resolutie verandert na opnieuw opstarten

dwwess

resolutie verandert na opnieuw opstarten
hallo,

Als ik mijn Pc opstart, dan veranderd soms de resolutie van 1024x1280 naar
600x800. soms doet hij dit en soms ook niet, ik heb een NVIDIA GeForce 9400
GT video kaart, die is geupdated met de nieuwste drivers. ik gebruik VISTA
HOME PREMIUM
dwwess

RE: resolutie verandert na opnieuw opstarten
de vraag is dus hoe ik het moet oplossen, en ja, ik zie nu dat er een type
fout in staat, het moet zijn verandert

alvast bedankt!

dwwess

"dwwess" wrote:

> [...]
> GT video kaart, die is geupdated met de nieuwste drivers. ik gebruik VISTA

Hans Schuts

Re: resolutie verandert na opnieuw opstarten
Op Mon, 24 Aug 2009 07:36:02 -0700, dwwess
<dwwess@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>GT video kaart, die is geupdated met de nieuwste drivers. ik gebruik VISTA

en helaas blijft de kristallen bol duister.... Soms wel soms niet,
daar valt niets mee te beginnen.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl

"Hans Schuts" wrote:

> en helaas blijft de kristallen bol duister.... Soms wel soms niet,
> [...]

Ja, sorry het is echt zo, als ik hem opstart krijg ik sowieso het
welkomsscherm in 600x800, en soms veranderd de PC dan uitzichelf terug naar
1024x1280 maar soms ook niet, Ik zie geen verband wanneer het wel gebeurd en
wanneer niet, misschien dat jullie dat weten?
~PCfreak ©~

Re: resolutie verandert na opnieuw opstarten
Op Mon, 24 Aug 2009 07:36:02 -0700, schreef dwwess
<dwwess@discussions.microsoft.com> het volgende.

Welk merk en type monitor gebruik je?

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
QPC

Re: resolutie verandert na opnieuw opstarten

"~PCfreak ©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> [...]

> gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
> Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.

Inderdaad, dit lijkt me eerder een monitor probleem dan een probleem met de
drivers en/of videokaart.

Hans Schuts

Re: resolutie verandert na opnieuw opstarten
Op Tue, 25 Aug 2009 02:19:01 -0700, dwwess

> [...]
>1024x1280 maar soms ook niet, Ik zie geen verband wanneer het wel gebeurd en
>wanneer niet, misschien dat jullie dat weten?

belangrijk is dat je dat je duidelijke informatie geeft en jezelf niet
bij een tweede poging gaat tegenspreken. Dus hoe zit het nou: start je
systeem altijd in 800x600 op ja of nee. Je begon namelijk met te
vertellen dat er soms van 1024x1280 (een waarde die op zich al erg
vreemd is, je zult wel 1280x1024 bedoelen) naar 800x600 wordt gegaan
en soms niet. En nu schrijf je weer dat het altijd eerst 800x600 is.
Weet je zeker dat je de juiste drivers in gebruik hebt? Het kan
natuurlijk ook zijn dat of de grafische kaart of de monitor niet in
orde is. Dat zou je door uitwisselen met een ander systeem kunnen
uitproberen.

"QPC" wrote:

> "~PCfreak ~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht

> Inderdaad, dit lijkt me eerder een monitor probleem dan een probleem met de
> drivers en/of videokaart.

Ik gebruik een oude philips monitor, maar die kan wel gewoon 1280x1024 aan,
want bij XP deed hij het gewoon, en hij start dus altijd op in 800x600, en
soms veranderd hij dan terug. en ik ga er vanuit dat de videokaart in orde
is, die is nog geen week oud (mn hele PC behalve mijn monitor)

"Hans Schuts" wrote:

> [...]
> natuurlijk ook zijn dat of de grafische kaart of de monitor niet in
> orde is. Dat zou je door uitwisselen met een ander systeem kunnen

mn systeem start altijd op in 800x600 en verandert dan soms terug in
1280x1024. mn videokaart en pc zijn nog geen week oud, maar mn monitor is al
best wel oud, maar hij kon bij XP wel 1280x1024 aan.
Rudolpho

Op 25-8-2009 17:58, dwwess schreef:

> [...]
> soms veranderd hij dan terug. en ik ga er vanuit dat de videokaart in orde
> is, die is nog geen week oud (mn hele PC behalve mijn monitor)

Welke beeldfrequentie gebruik je bij 1280 x 1024? Als die te hoog is kan
het zijn dat je monitor terugschakelt naar een lager resolutie ter
beveiliging van zichzelf.
--

Rudolpho
Carpe Diem