laptop dell latitude d520

robert hendriks

laptop dell latitude d520
Ik heb van iemand een laptop gekregen maar kom er niet in krijg deze melding

this computer system

is protected by a pasword authentication system
you cannot acces the data on this computer without the correct password.

ik kan ook geen setuup doen of in de bios komen helemaall niks
wie weet hoe ik dit kan oplossen

dank je wel
Mamamegs [MVP]

Re: laptop dell latitude d520
Op maandag 24-8-2009 tiepte robert hendriks de volgende wijze woorden :
> [...]
> password.
>
> ik kan ook geen setuup doen of in de bios komen helemaall niks

Het wachtwoord vragen aan degene die je de laptop gegeven heeft?

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

robert hendriks

Re: laptop dell latitude d520
ja die weet het dus niet meer
"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> Op maandag 24-8-2009 tiepte robert hendriks de volgende wijze woorden :

> Het wachtwoord vragen aan degene die je de laptop gegeven heeft?

> [...]

Hans Schuts

Re: laptop dell latitude d520
Op Mon, 24 Aug 2009 11:10:18 +0200, "robert hendriks"
<romarjon@ziggo.nl> schreef:

>ja die weet het dus niet meer

in dat geval kun je het beste bij Dell navragen hoe je te werk moet
gaan. Bij een pc zou het loskoppelen van de batterij op het moederbord
de oplossing kunnen zijn, maar of dat bij jouw Dell ook kan, geen
idee.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Jan V

Re: laptop dell latitude d520

"robert hendriks" <romarjon@ziggo.nl> schreef in bericht
> [...]
> you cannot acces the data on this computer without the correct password.
>
> ik kan ook geen setuup doen of in de bios komen helemaall niks

Je kunt een opstart-cd branden waarmee je het toegangswachtwoord kunt
veranderen.
Op
http://www.techrena.net/computers/re...-pen-drive-cd/
kun je downloaden: cd080802.zip
Pak dit bestand uit. Van het iso-bestand dat je hieruit krijgt kun je een CD
branden.

--
Jan V

Hans Schuts

Re: laptop dell latitude d520
Op Mon, 24 Aug 2009 14:52:37 +0200, "Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid>
schreef:

> [...]
>kun je downloaden: cd080802.zip
>Pak dit bestand uit. Van het iso-bestand dat je hieruit krijgt kun je een CD

en leg dan nu eens uit hoe je die cd gebruikt in een systeem dat je
niet op kunt starten omdat je daar een voor jou onbekend wachtwoord
voor nodig hebt. Jij geef iemand die zijn sleutel binnen heeft liggen
de raad om even een kopie van die sleutel te laten maken zodat hij de
deur open kan doen om de sleutel te pakken.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Rudolpho

Op 24-8-2009 14:52, Jan V schreef:

> [...]

> kun je downloaden: cd080802.zip
> Pak dit bestand uit. Van het iso-bestand dat je hieruit krijgt kun je

Jij weet blijkbaar niet dat er een BIOS-wachtwoord is en een Windows
wachtwoord. Jouw tip werkt alleen bij het niet meer weten van het
Windows-wachtwoord.
--

Rudolpho
Carpe Diem
Jan V

Re: laptop dell latitude d520

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]
> de raad om even een kopie van die sleutel te laten maken zodat hij de
> deur open kan doen om de sleutel te pakken.

'En leg dan nu eens uit ...'.
Niet zo agressief Hans!

Deze CD heeft een eigen opstart-systeem.
De wachtwoorden van het OS op het C-station worden indien gewenst
verwijderd.

Voor een wachtwoord dat op de Bios zit moet je andere actie ondernemen:
de accu of batterij op het moederbord enige tijd losnemen of 'bepaalde'
pootjes van de Bios-chip kortsluiten.
Hiervoor moet je te rade gaan bij de producent van het moederbord.

--
Jan V

Hans Schuts

Re: laptop dell latitude d520
Op Mon, 24 Aug 2009 19:35:17 +0200, "Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid>
schreef:

>'En leg dan nu eens uit ...'.
>Niet zo agressief Hans!

agressief?? Hoezo is vragen om uitleg agressief? Dan zul je het ook
wel als agressief ervaren als ik je aanraad om nog eens goed de
oorspronkelijke posting van OP te lezen, want je blijft met een
onmogelijke oplossing komen:

>Deze CD heeft een eigen opstart-systeem.
>De wachtwoorden van het OS op het C-station worden indien gewenst
>verwijderd.

volgens mij geeft OP duidelijk aan dat de computer niet verder op wil
starten dan het moment waarop je het biosscherm krijgt. Dan moet hij
dat onbekende wachtwoord intoetsen voor de computer verder gaat met
het opstarten van het OS. Dus jouw oplossing van die cd met eigen
opstart-systeem is onbruikbaar.

> [...]
>pootjes van de Bios-chip kortsluiten.
>Hiervoor moet je te rade gaan bij de producent van het moederbord.

Dat had ik OP al verteld, dus dat is oud nieuws.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Hans Schuts

Op Mon, 24 Aug 2009 17:28:05 +0200, Rudolpho <a@b.invalid> schreef:

>Jij weet blijkbaar niet dat er een BIOS-wachtwoord is en een Windows
>wachtwoord. Jouw tip werkt alleen bij het niet meer weten van het
>Windows-wachtwoord.

Reken er maar op dat jij ook beschuldigd gaat worden van agressiviteit
:-) Overigens blijkt uit zijn reactie dat hij wel degelijk dat
verschil weet, maar dat hij gewoon de vraag van OP niet goed genoeg
gelezen heeft.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl