mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600

Massimo

mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600
Hallo mensen,

Nog nooit eerder vertoond (bij mij tenminste): Ik wilde even de
nieuwste drivers+Avivo installeren voor mijn AMD Radeon HD2600
videokaart. Versie 9.8 dus gedownload. Ik bedacht dat ik het eens
netjes wilde doen en heb dus eerst met cat-uninstaller.exe de oude
driver verwijderd (in Veilige Mode) en begon daarna met het
installeren van het driverpakket en het Avivopakket (in gewone modus).

Dat ging flink mis! Tijdens de installatie van het driverpakket werd
deze onderbroken met de volgende melding:
Installatietoepassing. Kan het pakket niet installeren.

En daarna:
Kan bestand of assembly MOM.Implementation, Version=2.0.3482.36898,
Culture=neutral, Publickey Token=90ba9c70f846762e of een van de
afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegeven
bestand niet vinden.

Ik verliet het installatieprogram en zag intussen dat mijn hele
Windowsthema verdwenen was, de resolutie veel te klein was, etc.
Daarom probeerde ik via rechtklikken op het scherm en het Catalyst
Control Center de resolutie te veranderen, maar het CCC was niet
toegankelijk, melding:

--------------------------
Kan bestand of assembly CLI.Implementation, Version (etc. de rest van
de melding is gelijk aan de bovenstaande).

Een 2de poging liep -uiteraard- hetzelfde af.

Ik ga natuurlijk contact hierover opnemen met de jongens van
AMD-support, maar heeft een van jullie misschien een advies?

Massimo
Leen

Re: mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600

"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht

> Ik ga natuurlijk contact hierover opnemen met de jongens van
> AMD-support, maar heeft een van jullie misschien een advies?

Ja. Installeer nooit een nieuwere video driver tenzij je een (voor jou
relevant) probleem hebt waarvan je zeker weet dat de nieuwere versie die
oplost.

NVIDIA of ATI en nieuwe videodrivers (zelfs de WHQL via Windows Update)..
het blijft de gevaarlijkste installaties die er bestaan..

> Massimo

Massimo

Re: mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600
Hallo Leen,

On Wed, 19 Aug 2009 13:35:14 +0200, "Leen"
<ms_windows_2000@hotmail.com> wrote:

> [...]

>Ja. Installeer nooit een nieuwere video driver tenzij je een (voor jou
>relevant) probleem hebt waarvan je zeker weet dat de nieuwere versie die

Dat is toch een al te behoudende opstelling voor mij. :-)
Ik hoopte dat misschien deze update voor een wat minder stoterige
weergave van mijn BluRay's zou zorgen maar heb niet de hele waslijst
aan verbeteringen erop nageslagen.

>NVIDIA of ATI en nieuwe videodrivers (zelfs de WHQL via Windows Update)..
>het blijft de gevaarlijkste installaties die er bestaan..

Dit is wel de eerste keer dat zoiets bij mij mislukt, voor zover ik me
kan herinneren.

Toch dank voor de raad.
Overigens heb ik via systeemherstel mijn oude config weer
teruggekregen.

Massimo

Massimo

Re: mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600
Hallo,

Maar even een niet onbelangrijke aanvulling op mijn (onderstaande)
originele posting: Ik heb maar eieren voor mijn geld gekozen en via
systeemherstel de boel in de oude toestand hersteld.

Zou het gebruik van cat-uninstaller de mislukking van de instal van de
nieuwe videokaartdriver hebben kunnen veroorzaakt? Anders zou ik het
niet weten.

Massimo
========

On Wed, 19 Aug 2009 13:19:26 +0200, Massimo
<och@tisnietwaar.nl.invalid> wrote:

> [...]
>
>Ik ga natuurlijk contact hierover opnemen met de jongens van
>AMD-support, maar heeft een van jullie misschien een advies?

Machiel de Wit

in news:5arn85t0ll1glagaqg093g37bjo9of0h6n@4ax.com

> [...]
>
> Zou het gebruik van cat-uninstaller de mislukking van de instal van de
> nieuwe videokaartdriver hebben kunnen veroorzaakt? Anders zou ik het

Dat zit er dik in. Het is helemaal niet nodig een oude driver te
verwijderen, na een update kun je altijd nog kiezen om de vorige weer te
gebruiken.

--
MdW.

Massimo

Re: mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600
Hallo,

On Wed, 19 Aug 2009 18:24:19 +0200, "Machiel de Wit"
<reply-to-ng.machiel.dewit@xs4all.nl> wrote:

> [...]

>Dat zit er dik in. Het is helemaal niet nodig een oude driver te
>verwijderen, na een update kun je altijd nog kiezen om de vorige weer te

Je zult best gelijk hebben maar er waren ooit nieuwsgroepers die
beweerden dat resten van de oude installatie voor problemen kunnen
zorgen na een nieuwe. Nou ja, en het is ook netjes. :-)

Maar dit zal ik niet gauw meer doen.

Massimo

Indy

> [...]

> Ik ga natuurlijk contact hierover opnemen met de jongens van
> AMD-support, maar heeft een van jullie misschien een advies?

Ik zit op ditogenblik ook methetzelfde om de videodrivers onieuw te
installeren van de Ati Radeon HD2600
Maar ik kan deze driver niet vinden.Waar isijn die te downloaden ???
Als ik op een bepaald momentdenk:"Nu heb ik'm" dan blijkt het een verkeerde
te zijn.
Dan is ie b.v. voor een AtiRadeon HD5400 of zoiets.
Krijg daarna van CCC de melding dat de driver niet bij de kaart hoort en dat
ik dit even moet veranderen.
Ik zal m'n heil moeten zoeken bij eenreserveCD die bij de videokaart hoortof
anders koop ik een nieuwe videokaart met de bijpassende videodrivers

Indy

FredW

Re: mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600

Hier al gekeken:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Ik heb ook een ATI Radeon.

--
Groeten van Fred W. te H.
Begon de dag met tien goede voornemens,
Massimo

wrote:

> [...]

>Ik zal m'n heil moeten zoeken bij eenreserveCD die bij de videokaart hoortof
>anders koop ik een nieuwe videokaart met de bijpassende videodrivers

Hé Indy, wat krijgen we nou?? Jij bent toch al een oudgediende op
usenet? Ga me nou niet vertellen dat jij niet overweg kan met Google
(of andere zoekmachine natuurlijk).
Enfin, Fred heeft je al de juiste tip gegeven. :-)

Massimo

Indy

Re: mislukte installatie nieuwere ati-driver voor HD2600
"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef in bericht

> Hier al gekeken:
> http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

a ..iinderdaad die had ik daarook al gevonden en was toen in de
veronderstelling dat dit de juiste was..
Helaas...pindakaas.Verkeerd !!