Ledje HD knippert steeds

Jos

Ledje HD knippert steeds
Hallo,
Ik gebruik Windows Vista Home Premium.
Het ledje van de HD-werking knippert bijna constant, ook als ik met geen
enkel programma bezig ben. Als ik met de taskmanager kijk naar de processen
is het enige die taskmanager zelf.
Zou dat iets met indexen kunnen te maken hebben?
Hoe kan ik dat te weten komen, weet er daar soms iemand iets meer over?

Alvast bedankt,
Jos

Massimo

Re: Ledje HD knippert steeds
Hallo,

On Tue, 18 Aug 2009 01:36:50 +0200, "Jos" <jos@inval.id> wrote:

> [...]
>Zou dat iets met indexen kunnen te maken hebben?
>Hoe kan ik dat te weten komen, weet er daar soms iemand iets meer over?

Ja, daar kunnen verscheidene processen achter zitten en die stomme
taakbeheerder laat dat gewoon niet zien, is me opgevallen. Heb je ook
gemerkt als je hem inschakelt dat hij dan *even* een hoog gebruik
toont en daarna onmiddellijk overgaat op 1% o.i.d.? De gluiperd.

In aanmerking komen, misschien onder andere:
- de virusscanner (die je *niet* moet uitzetten)
- de defragmenteerder (die in Vista standaard op 'automatisch
bijwerken' staat en die je uit kan zetten. Je moet dan wel eens in de
zoveel maanden zelf kijken of er gedefragd moet worden)
- de indexing service (die je uit kan zetten)

En misschien is er meer. Kijk even welke processen met Windows mee
opstarten, b.v. met het gratis program Process Explorer van
Sysinternals.

Massimo
Jos

Re: Ledje HD knippert steeds
"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht
> [...]

> En misschien is er meer. Kijk even welke processen met Windows mee
> opstarten, b.v. met het gratis program Process Explorer van

Bedankt !
Jos

Massimo

Re: Ledje HD knippert steeds
Hallo,

On Wed, 19 Aug 2009 01:42:59 +0200, "Jos" <jos@inval.id> wrote:

>"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht
>news:75pk8552mt03mhtls9dba8s6mv7i1l8fn7@4ax.com.. .

>Bedankt !
>Jos

Graag gedaan, hoopt dat het helpt...

Massimo
J. de Vriendt

Re: Ledje HD knippert steeds

"Jos" <jos@inval.id> schreef in bericht
> [...]
> Zou dat iets met indexen kunnen te maken hebben?
> Hoe kan ik dat te weten komen, weet er daar soms iemand iets meer over?

hopelijk heb je geen Packard Bell PC. Deze heben nl ook volkomen overbodige
taken die elk uur de boel aan de gang zetten. Kijk eens bij de Taakplanner
en schakel deze taken uit.