Partitie uitbreiden

SLe

Partitie uitbreiden
Dag allen,
Kan iemand mij adviseren over het volgende probleem?
Ik probeer de ruimte van een oude partitie, die ik niet meer gebruik
terug te geven aan C: en dat lukt steeds niet.
Ik kan de oude partitie wel verwijderen en dan ontstaat er een lege
ruimte (zwarte balk), maar daarna rechtsklikken op C: biedt niet de
mogelijkheid van uitbreiden van C:
Wat te doen?

Bij voorbaat dank, Sjef.
Jawade

Re: Partitie uitbreiden
Op Maandag 17 Augustus 2009 12:58:47 -0700 (PDT), schreef SLe <sjefleermakers@gmail.com> in artikel <c0cf9f0b-7246-4d0c-812c-8108f0fa5a8e@32g2000yqj.googlegroups.com>:
> [...]
> Ik kan de oude partitie wel verwijderen en dan ontstaat er een lege
> ruimte (zwarte balk), maar daarna rechtsklikken op C: biedt niet de

Zit er misschien een hele kleine partitie rechts van C:? Dan die ook
verwijderen.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
SLe

Re: Partitie uitbreiden
On 17 aug, 22:05, Jawade <Henk_Jaw...@hotmail.com> wrote:
> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux +Engels), ClrMBR, SDir(DIRsize), POP3lezer,
> Console-filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Ik heb nog 2 andere partities in gebruik. Die wil ik graag houden.
karelV [MS MVP]

Re: Partitie uitbreiden
SLe schreef op 17-8-2009 21:58:
> [...]
> Ik kan de oude partitie wel verwijderen en dan ontstaat er een lege
> ruimte (zwarte balk), maar daarna rechtsklikken op C: biedt niet de

De c:-partitie op deze manier uitbreiden kan alleen als die lege ruimte
direct rechts grenst aan c:.
Als daar nog andere partities tussen zitten zul je aan de slag moeten
met een 3rd party partitie manager.

SLe

Re: Partitie uitbreiden
On 17 aug, 22:47, "karelV [MS MVP]" <kar...@deGroeten.local> wrote:

> De c:-partitie op deze manier uitbreiden kan alleen als die lege ruimte
> direct rechts grenst aan c:.
> Als daar nog andere partities tussen zitten zul je aan de slag moeten
> met een 3rd party partitie manager.

Affijn, ik dus op zoek naar zo'n partitie manager en heb er inmiddels
3 geprobeerd: Easeus, Paragon Partition Manager en Pmagic.
Alle drie zetten ze bij hun aankondiging (free) achter het programma.
Dan ga je downloaden en installeren. Het verwijderen van je lege
partitie lukt ook nog, totdat.......je op o.k. klikt. Dan krijg je een
boodschap die erop neer komt dat je eerst moet betalen.
Omdat het bij mij slechts om een eenmalige en simpele handeling gaat,
heb ik geen zin daarvoor € 38,- of meer neer te tellen.
Iemand nog een ander idee?
Bvd Sjef.
Leen

Re: Partitie uitbreiden
Tja....

Wat dacht je ervan om met een schone schijf te beginnen?
Als dat niet gaat, dan is het een minder simpele handeling dan dat je
suggereert..
En voor die paar knaken.. je werkt zelf ook gratis?

Have a nice day!

SLe schreef op 19-8-2009 13:28:

> [...]
> Omdat het bij mij slechts om een eenmalige en simpele handeling gaat,
> heb ik geen zin daarvoor € 38,- of meer neer te tellen.

Easeus Partition Manager Home Edition zou toch echt freeware moeten zijn:
http://download.chip.eu/nl/Easeus-Pa...0_4561345.html

en anders zeker PartEd
http://www.gnu.org/software/parted/index.shtml

SLe

Re: Partitie uitbreiden
On 19 aug, 15:31, "karelV [MS MVP]" <kar...@deGroeten.local> wrote:

> Easeus Partition Manager Home Edition zou toch echt freeware moeten zijn:http://download.chip.eu/nl/Easeus-Pa...e-Edition-3.0_...
>
> en anders zeker PartEdhttp://www.gnu.org/software/parted/index.shtml
>
> --
> karelV- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

YES !!! Gelukt. En wel met EASEUS. IK kon daarmee weliswaar niet de C:
partitie uitbreiden, maar wel de niet toegewezen ruimte verplaatsen,
zodat die rechts naast C: kwam te liggen. Daarna kon ik met Windows
zelf (Config.scherm > Systeem) de C: partitie wel uitbreiden. Was wel
spannend toen hij na activeren van EASEUS heel erg lang over het
rebooten deed (1 uur). Maar het is dus allemaal goed gekomen.
Waarom het eerst met EASEUS niet lukte? Ik denk dat ik per ongeluk een
demo- of pro- versie heb gedownload. Kwam ook van een heel andere
site.
Alle adviseurs (m.n. KarelV) HARTELIJK DANK. Baaideweei Karel, ben
jij nog steeds met die Isabella van Portugal, of heb je alweer een
ander liefje?
Groet, Sjef