USB of externe HDD?

Huib

USB of externe HDD?
Hallo,

Men kan een back-up nemen op een USB of een externe HDD.

Mijn vraag is, uiteraard buiten de opslagcapaciteit, of de kwaliteit van een
USB-stick even goed is als deze van een HDD disk.

mvg
Huib

Massimo

Re: USB of externe HDD?
Hallo,

On Mon, 17 Aug 2009 21:24:17 +0200, "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>
>Mijn vraag is, uiteraard buiten de opslagcapaciteit, of de kwaliteit van een
>USB-stick even goed is als deze van een HDD disk.

Huib, ik denk dat ik zelf niet een antwoord op je vraag heb, maar ik
heb wel een opmerking: Definieer 'kwaliteit'. :-)

Massimo
Huib

Re: USB of externe HDD?

"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht
> Hallo,

> Huib, ik denk dat ik zelf niet een antwoord op je vraag heb, maar ik
> heb wel een opmerking: Definieer 'kwaliteit'. :-)
>
> Massimo

Hallo,
Ik denk hier vooral aan de levensduur, het is toch geweten dat een
herschrijfbare CD of een diskette na een aantal malen de geest kan geven.
Is dit ook het geval met een USB-stick?

Mvg
Huib

Jawade

Re: USB of externe HDD?
Op Maandag 17 Augustus 2009 21:37:03 +0200, schreef Huib <anonymous@discussions.microsoft.com> in artikel <4a89b160$0$2853$ba620e4c@news.skynet.be>:

> [...]

> Ik denk hier vooral aan de levensduur, het is toch geweten dat een
> herschrijfbare CD of een diskette na een aantal malen de geest kan geven.

Ik heb nog een oude stick van 128MB. Deze zit altijd in m'n zak en is
tot nu toe altijd betrouwbaar gebleken. Maar als ik een stick als
backup-medium gebruik, stop ik die voor de zekerheid toch niet in m'n
zak. Ik denk dat een stick zeker zo betrouwbaar is als een externe
drive.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Huib

Re: USB of externe HDD?

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux +Engels), ClrMBR, SDir(DIRsize), POP3lezer,
> Console-filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Bedankt voor de info.
mvg
Huib

Massimo

Re: USB of externe HDD?
Hallo,

On Mon, 17 Aug 2009 21:37:03 +0200, "Huib"
> [...]

>Ik denk hier vooral aan de levensduur, het is toch geweten dat een
>herschrijfbare CD of een diskette na een aantal malen de geest kan geven.

Een diskette is het aller onbetrouwbaarste medium dat ik ken.
Een herschrijfbare cd komt daarna.

Ik kan alleen maar zeggen dat in theorie een usb-stick niet zo vaak
kan worden beschreven als een hdd maar of je tegen die grens aan gaat
lopen als je hem voor backup gebruikt is de vraag. Ik denk het niet.
Verder is een hdd kwetsbaarder doordat ie met een precisiemechanisme
werkt en (dus) ook heel schokgevoelig is.

Tenslotte: ik heb 3 sticks waarvan ik er 2 al jaren in gebruik heb en
ze zijn steeds betrouwbaar gebleken. Koop er wel een die snel is -en
dus duurder- want anders erger je je kapot aan zijn traagheid. Let
vooral op de snelheid waarmee het ding *beschreven* wordt. De
fabrikanten van usb-sticks noemen meestal expres de schrijfsnelheid
niet en wel de altijd hogere leessnelheid.

Merken Corsair en Trekstor kan ik aanbevelen. :-)

>Mvg
>Huib

Groet,

> [...]

> niet en wel de altijd hogere leessnelheid.
>
> Merken Corsair en Trekstor kan ik aanbevelen. :-)

Hallo,
Bedankt Massimo.
Ik zou zeker voor een HDD gaan doch mijn zoon had het advies gekregen om een
USB-stick te nemen.
Ik heb hem jouw info doorgespeeld en hij moet nu maar zelf beslissen.
Mvg
Huib

Massimo

Re: USB of externe HDD?
Hallo,

On Tue, 18 Aug 2009 22:18:46 +0200, "Huib"
> [...]

>USB-stick te nemen.
>Ik heb hem jouw info doorgespeeld en hij moet nu maar zelf beslissen.

Zo is het maar net. :-)

>Mvg
>Huib

Massimo