gebruiker is map "gebruikers" maar niet in "gebuikers accounts"

A.Translator

gebruiker is map "gebruikers" maar niet in "gebuikers accounts"
Mijn desktop (een HP Pavilion) is door HP gerepareerd. Ze hebben
Windows Vista Home Premium er helemaal fris opgezet, en zichzelf met de
naam HP als Gebruiker opgegeven.

Aangezien ik geen HP heet, heb ik een gebruiker aangemaakt die wel mijn
naam heeft. Dat is nu de enige gebuiker die je ziet via
Congiguratiepaneel > gebruikers accounts.

Maar in de Windows verkenner zie ik onder "gebruikers" alleen HP staan,
niet mijn eigen naam. Als ik HP open, zie ik alle documenten etc. die
ik ingelogd onder mijn eigen naam heb bewaard.

Ik heb via het register de eigenaar van de computer veranderd: daar
stond namelijk ook HP. Daarna opnieuw opgestart. Maar ik zie nog steeds
alleen HP in de Verkenner. Dat irriteert me, want nu is het pad naar
bijvoorbeeld mijn documenten steeds "C:\Users\HP\Documents".

Hoe krijg ik daar mijn eigen naam in plaats van HP?

Vast dank!

--
Groet,
Adriana

Azy

Re: gebruiker is map "gebruikers" maar niet in "gebuikers accounts"

ik had dit ook, en kwam er ook niet uit
het bleef maar die gebruikersnaam die er al inzat toen ik hem kocht, wat ik
er ook aan deed
ik heb toen vista er opnieuw opgezet, met de recovery cd, en dan geef je de
naam in die je wilt gebruiken
toen pas was het weg

gr Azy

"A.Translator" <transVUILlatoria@yaNIShoo.com> schreef in bericht
> [...]

> Groet,
> Adriana
> [ gooi de vuilnis weg als je me wilt mailen ]

A.Translator

Re: gebruiker is map "gebruikers" maar niet in "gebuikers accounts"
Azy schreef op 17/08/2009
> ik heb toen vista er opnieuw opgezet, met de recovery cd, en dan geef je de
> naam in die je wilt gebruiken
> toen pas was het weg

Dank je! Alleen heeft het me drie dagen gekost om alles erop te zetten
zoals ik het wilde, en ik heb geen zin om dat nog eens te doen. Ik
dacht dat ik dat HP wel makkelijk weg zou kunnen krijgen... Niet dus.

--
Groet,
Adriana
[ gooi de vuilnis weg als je me wilt mailen ]
www.spinsister.nl

karelV [MS MVP]

A.Translator schreef op 17-8-2009 15:43:
> [...]

> zoals ik het wilde, en ik heb geen zin om dat nog eens te doen. Ik dacht
> dat ik dat HP wel makkelijk weg zou kunnen krijgen... Niet dus.

Vast wel ... Maak via ConfScherm - Gebruikersaccounts een echt nieuw
account aan en copieer de gegevens van HP daar naartoe, zie voor de
werkwijze:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...2001e1043.mspx

A.Translator

Re: gebruiker is map "gebruikers" maar niet in "gebuikers accounts"
karelV [MS MVP] schreef op 17/08/2009
> Vast wel ... Maak via ConfScherm - Gebruikersaccounts een echt nieuw account
> aan en copieer de gegevens van HP daar naartoe, zie voor de werkwijze:
> http://windowshelp.microsoft.com/Win...2001e1043.mspx

Bij het uitvoeren van de stappen stuit ik bij punt 8 op het probleem
dat de nieuwe gebruikersnaam niet in de Verkenner verschijnt. Dat was
nu juist het punt. De gebruikers zijn alleen te zien via ConfScherm >
Gebruikers.

[...]

A.Translator schreef op 17/08/2009

> [...]
> nieuwe gebruikersnaam niet in de Verkenner verschijnt. Dat was nu juist het
> punt. De gebruikers zijn alleen te zien via ConfScherm > Gebruikers.

Laat me daaraan toevoegen dat de "gebruiker" HP juist *niet* te zien is
via ConfScherm > Gebruikers.

--
> [...]
www.spinsister.nl

A.Translator

Re: gebruiker is map "gebruikers" maar niet in "gebuikers accounts"

Ik ben er inmiddels wel uit: wij hadden alleen de gebruiker hernoemd. Dan log
je in als XXX, want zo had ik HP hernoemd, maar dat verandert niets in de
Verkenner.

Oplossing: eerst een new account aanmaken, en als die nieuwe gebruiker
inloggen, dan pas documenten importeren.