Nieuwsgroepen en Vista

ngai moko

Nieuwsgroepen en Vista
Hi

Sinds jaren via Win XP en OE maak ik gebruik van nieuwsgroepen zoals
news.skynet.be en anderen.
Op mijn nieuwe laptop staat nuVista (home), hoe ga ik tewerk om daar de
nieuwsgroepen te installeren.
Stap per stap aub want ben een absolute newbie in Vista.
Alvast hartelijke dank voor de moeite
William

]-[oRus

Re: Nieuwsgroepen en Vista
ngai moko vertrouwde ons het volgende toe:

> [...]
> de nieuwsgroepen te installeren.
> Stap per stap aub want ben een absolute newbie in Vista.

Dat gaat in Windows Mail nagenoeg hetzelfde als in OE: gewoon een
nieuwsgroep account aanmaken en je groepen kiezen.

--

Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.smallsystemservice.nl

janbesar

Re: Nieuwsgroepen en Vista
Op Sun, 16 Aug 2009 12:46:46 +0200, "ngai moko" <mwambe88@hotmail.com>
schreef:

> [...]
>nieuwsgroepen te installeren.
>Stap per stap aub want ben een absolute newbie in Vista.

In Vista is "Windows Live Mail" aanwezig.
Hierin kun je je gelijk in OE aanmelden voor nieuwsgroepen.
Suks6
Jan
--
In Tenebris Lucens
ngai moko

Re: Nieuwsgroepen en Vista

"janbesar" <opa@fastmail.fm> schreef in bericht
news2qf85h3ddumhkfhhvgasnlsuhrqo6b5jd@4ax.com...

> In Vista is "Windows Live Mail" aanwezig.
> Hierin kun je je gelijk in OE aanmelden voor nieuwsgroepen.
> [...]

Zo simpel weeral, dankje
William

~PCfreak ©~

Re: Nieuwsgroepen en Vista
Op Sun, 16 Aug 2009 13:08:56 +0200, schreef janbesar <opa@fastmail.fm>
het volgende.

>In Vista is "Windows Live Mail" aanwezig.
>Hierin kun je je gelijk in OE aanmelden voor nieuwsgroepen.
>Suks6
>Jan

Je bedoelt Windows Mail...

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
janbesar

Re: Nieuwsgroepen en Vista

Fauwtje.
Bedankt, maar het kan wel
Jan
--
+++ Ik ben een metafoor, als het ware +++
Massimo

Re: Nieuwsgroepen en Vista
Hallo,

On Sun, 16 Aug 2009 13:10:48 +0200, "ngai moko" <mwambe88@hotmail.com>
wrote:

>"janbesar" <opa@fastmail.fm> schreef in bericht
>news2qf85h3ddumhkfhhvgasnlsuhrqo6b5jd@4ax.com.. .

In Vista is Windows Mail aanwezig maar in Windows 7 dat straks uitkomt
zit dat weer niet meer, daar zit nl. helemaal geen e-mailprogram meer
in. Daarom zou ik je aanraden om alvast de overstap te maken naar
Windows *Live* Mail dat meer mogelijkheden dan Windows Mail biedt
(zegt men), dat apart downloadbaar is en dat je ook straks in Windows7
kunt gebruiken. Dan hoef je straks niet wéér en ander e-mailprogram te
gebruiken waar je opnieuw aan moet wennen.

>Zo simpel weeral, dankje
>William

Massimo
FredW

Re: Nieuwsgroepen en Vista
On Sun, 16 Aug 2009 22:40:52 +0200, Massimo <och@tisnietwaar.nl.invalid>
> [...]

>In Vista is Windows Mail aanwezig maar in Windows 7 dat straks uitkomt
>zit dat weer niet meer, daar zit nl. helemaal geen e-mailprogram meer

Je bedoelt Internet Explorer (8) ?
En de plannen van Microsoft zijn al weer veranderd ................
http://webwereld.nl/nieuws/62465/eur...windows-7.html

> [...]
>kunt gebruiken. Dan hoef je straks niet wéér en ander e-mailprogram te
>gebruiken waar je opnieuw aan moet wennen.

Ik gebruik al jaren Mozilla Firefox en Mozilla Thunderbird.
(en voor nieuwsgroepen een aparte nieuwslezer.)

Ik gebruik tegenwoordig Windows Vista en het heeft enkele maanden
geduurd, voor ik er achter kwam dat deze Windows helemaal geen Outlook
Express meer heeft en dat ik dan Windows Live Mail zou moeten gebruiken.

Ik zoek nog wel eens uit hoe het zit met dat Windows Live Mail,
maar voorlopig interesseert het mij bar weinig.
;-)

--
Groeten van Fred W. te H.
Begon de dag met tien goede voornemens,
Massimo

Re: Nieuwsgroepen en Vista
Hallo Fred,

On Sun, 16 Aug 2009 23:35:46 +0200, FredW <fredw@ninmule.invalid>
wrote:

>On Sun, 16 Aug 2009 22:40:52 +0200, Massimo <och@tisnietwaar.nl.invalid>

>Je bedoelt Internet Explorer (8) ?

?? Nee, ik heb het over de aanwezigheid van een e-mailprogram, niet
over dat van een browser...

>En de plannen van Microsoft zijn al weer veranderd ................
>http://webwereld.nl/nieuws/62465/eur...windows-7.html

Dat slaat op de browser, niet op het e-mailprogram...

>Ik gebruik al jaren Mozilla Firefox en Mozilla Thunderbird.
>(en voor nieuwsgroepen een aparte nieuwslezer.)

Dat kan natuurlijk ook. Ik gebruik zelf op mijn 2 computers geen
e-mailprogram. E-mailen doe ik met Thunderbyte Portable vanaf een
usb-stick. Voor browsen gebruik ik IE7 (IE8 vind ik nog te buggy) en
soms Firefox (ook vanaf die stick). Voor nieuwsgroepen heb ik
voorlopig de laatst verschenen free version van (Free)Agent
geïnstalleerd op een van de computers.

Ik raadde het voor een eenvoudige gebruiker meest voor de hand
liggende alternatief voor Windows Mail en Outlook Express aan en dat
is m.i. Windows Live Mail. Maar goed, hij kan natuurlijk ook voor de
hier genoemde alternatieven kiezen.

>Ik gebruik tegenwoordig Windows Vista en het heeft enkele maanden
>geduurd, voor ik er achter kwam dat deze Windows helemaal geen Outlook
>Express meer heeft en dat ik dan Windows Live Mail zou moeten gebruiken.

:-)

>Ik zoek nog wel eens uit hoe het zit met dat Windows Live Mail,
>maar voorlopig interesseert het mij bar weinig.
> ;-)

Logisch, met jouw alternatieven. :-)

Massimo