Windows Complete PC Backup

~~GC~~

Windows Complete PC Backup
Dag,
Kan er iemand zijn ervaringen en bevindingen delen betreffende het gebuik
van :
De in vista aanwezige module, Windows Complete PC Backup .
Na eerdere minder gelukkige ervaringen met Norton Ghost en ook met Norton
Save & Restore en Acronis.
heb ik een complete pc backup gemaakt met de eerder aangehaalde module en
deze op een andere,vrije partitie gezet.
Het maken van deze Backup verliep probleemloos, maar leg mij eens uit hoe ik
een backup moet terugzetten
wanneer b.v. een systeemcrash optreed en zodoende de pc niet meer in vista
kan booten .

Graag lees ik hier de ervaringen van gebruikers van deze backup module.

Veel dank GC

Hans Schuts

Re: Windows Complete PC Backup
Op Fri, 14 Aug 2009 20:25:40 +0200, "~~GC~~" <gcgc@invalid.telenet.be>
schreef:

> [...]
>een backup moet terugzetten
>wanneer b.v. een systeemcrash optreed en zodoende de pc niet meer in vista

dan heb je een probleem, want dan kun je de backup niet terugzetten.
Maar welke problemen heb je dan met Acronis gehad? Heb je wel minimaal
versie 11 gebruikt? Zelf heb ik hele goede ervaringen met Acronis,
eerst met XP, lateer met Vista en nu ook weer met Windows 7. En ik
weet zeker dat ik daar niet alleen mee sta.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
GJ.Oomens

Re: Windows Complete PC Backup
On Fri, 14 Aug 2009 20:25:40 +0200, "~~GC~~" <gcgc@invalid.telenet.be>
wrote:

> [...]
>een backup moet terugzetten
>wanneer b.v. een systeemcrash optreed en zodoende de pc niet meer in vista

Opstarten vanaf installatie disk. Zie verder:
http://bertk.mvps.org/html/pcbackupv.html

>Graag lees ik hier de ervaringen van gebruikers van deze backup module.

Heb het twee keer uitgeprobeerd om te testen en het werkte verder
prima.
--
Gérard
~~GC~~

Re: Windows Complete PC Backup

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht

> [...]
> http://bertk.mvps.org/html/pcbackupv.html

> Heb het twee keer uitgeprobeerd om te testen en het werkte verder

Dank U Gerard, deze info maakt veel duidelijk.
Groeten GC

DRIESSEN Michel

Re: Windows Complete PC Backup
GC,

Ik ben tenzeerste verbaasd dat je blijkbaar problemen hebt gehad met Norton
Ghost. Welke problemen waren dit ?

Ik gebruik Norton Ghost al jaren. Ik heb enkele PC's en ik maak wekelijks
een imagebackup van deze PC's op een externe harde schijf.

Al enkele keren is het gebeurd dat ik deze image moest terugplaatsen (crash
harddisk enz.) en dit geen steeds probleemloos.

Ik heb al enkele gelijkaardige systemen gezien maar tot nu toe zag ik niets
beters dan Norton Ghost.

Succes.

Michel D.
Genk (Belgium)

"~~GC~~" <gcgc@invalid.telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> kan booten .
>
> Graag lees ik hier de ervaringen van gebruikers van deze backup module.

~~GC~~

Re: Windows Complete PC Backup

"DRIESSEN Michel" <michel.driessen@ma-consult.be> schreef in bericht
> [...]
> (crash harddisk enz.) en dit geen steeds probleemloos.
>
> Ik heb al enkele gelijkaardige systemen gezien maar tot nu toe zag ik

Als ik Ghost of Save & Restore gebruik, 2 bijna dezelfde programma's, dan
krijg ik op mijn pc steeds een foutmelding op het einde van het image nemen:
dit is de text van de foutmelding :

FOUT ED800012e interne structuur van het imageebestand (CRC check)
is ongeldig, beschadigd of word niet ondersteund.

Wanneer ik dezelfde Norton Ghost of Norton Save & Restore gebruik op de
ander desktop en de 3 laptops
hier in huis werkt het nemen en terugzetten van de images perfect.
Ik heb intussen reeds een andere Hard Disk en een nieuwe installatie van
Vista gedaan op mijn Desktop
maar werken bovengenoemde programma's steeds met die foutmelding.
Op het internet kan ik geen duidelijke oplossing vinden, daarom iedere info
aangaande is welkom.

Daarom heb ik nu een image gemaakt met Acronis True Image home
en een backup met het programma uit Vista .
Maar ze nog niet uitgetest ( vrees om weerom foutlopen)

Ik denk maar zo, wanneer het foutloopt, probeer ik éérst met Acronis een
image terug te zetten, lukt het, ok dan.
lukt het niet dan probeer ik de backup uit Vista terug te zetten.

Groeten GC uit Genk.

]-[oRus

Re: Windows Complete PC Backup
~~GC~~ vertrouwde ons het volgende toe:

> [...]

> een image terug te zetten, lukt het, ok dan.
> lukt het niet dan probeer ik de backup uit Vista terug te zetten.

Ik had ook problemen met het gebruiken van partitie-backups.
Het bleek dat ik de backup-bestanden op een partitie moest zetten die
fat is geformatteerd omdat de backups werden gemaakt onder DRDos.
Daarna geen problemen meer (hoewel ik ze nog niet nodig heb
gehad....).
Ik kan ze nu wel browsen.
Misschien is dat bij jou ook aan de hand....

--

Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.smallsystemservice.nl

Huib

> [...]

> http://bertk.mvps.org/html/pcbackupv.html

> Heb het twee keer uitgeprobeerd om te testen en het werkte verder

Dag Gérard;
Een aanvullend vraagje.
Als men dit uitvoert dan is het toch als een clean restart? Juist?
Dan is men toch alle latere installatie van SW met zijn instelling kwijt of
zijn daar nog opties?

mvg
Huib

GJ.Oomens

Re: Windows Complete PC Backup
On Sat, 15 Aug 2009 20:14:34 +0200, "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>Als men dit uitvoert dan is het toch als een clean restart? Juist?
>Dan is men toch alle latere installatie van SW met zijn instelling kwijt of

Je kunt toch later een backup maken, inclusief de gewenste software...
--
Gérard
GJ.Oomens

Re: Windows Complete PC Backup
On Sun, 16 Aug 2009 01:04:42 +0200, GJ.Oomens <gj.news@inter.nl.net>
wrote:

>Je kunt toch later een backup maken, inclusief de gewenste software...

Even de link nog vergeten, want daar staat het toch netjes op een
rijtje:
http://bertk.mvps.org/html/pcbackupv.html
[q]
Back up your programs, system settings, and files with Windows
Complete PC Backup.........
[/q]
--
Gérard