Gebruiker weg?

Ooypunk is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Gebruiker weg?
Kan het zijn dat Vista niet alle gebruikers laat zien?

Het zit namelijk zo: ik probeer PostgreSQL te installeren. Op een gegeven moment vraagt deze om het wachtwoord van de "postgres"-user; als ik deze leeglaat zou de installatie de user aan moeten maken.
Laat ik het wachtwoordveld leeg, dan krijg ik de vraag een wachtwoord in te vullen; vul ik een wachtwoord in, dan krijg ik de melding dat deze incorrect is.

Ergo: de gebruiker bestaat al en ik moet het wachtwoord aanpassen. Maar als ik dan kijk bij Gebruikersaccounts (Nederlandse versie, ja) zie ik daar alleen mijzelf, geen andere gebruikers.

Bij voorbaat dank voor de hulp!
Mike

Re: Gebruiker weg?

"Ooypunk" <Ooypunk.3wwxc3@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef:

> [...]
> als ik dan kijk bij Gebruikersaccounts (Nederlandse versie, ja) zie ik
> daar alleen mijzelf, geen andere gebruikers.

Volgens mij moet (!) je gewoon een wachtwoord invullen, dat natuurlijk uniek
is, en in het tweede scherm herhalen.
Later kun je de postgres inlognaam veranderen.

Heeft niets met Vista gebruikersaccounts te maken, IMHO.

Sparcoİ1963

Re: Gebruiker weg?
On Fri, 14 Aug 2009 15:12:56 +0100, Ooypunk
<Ooypunk.3wwxc3@no-mx.forums.vistaheads.com> wrote:

> [...]
>als ik dan kijk bij Gebruikersaccounts (Nederlandse versie, ja) zie ik
>daar alleen mijzelf, geen andere gebruikers.

Kijk eens op:

http://wiki.postgresql.org/wiki/Runn...tive_Window s

Succes

Jos

Ooypunk is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Gebruiker weg?
@Mike:
Quote:
Originally Posted by Ooypunk View Post
vul ik een wachtwoord in, dan krijg ik de melding dat deze incorrect is.
@Jos: bedankt! Dit was de oplossing: Running & Installing PostgreSQL On Native Windows - PostgreSQL Wiki

Blijkbaar worden er dus echt gebruikers verborgen. Nu weet ik nog niet hoe ze zichtbaar te maken zijn, maar dat maakt nu niet meer zoveel uit: het probleem waar het mee begon is wel opgelost.

Bedankt allebei!

Ooypunk is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Gebruiker weg?
Oh, nog 1 ding: Jos, waar had je op gezocht?
Ik had echt wel gegoogled, maar was die pagina nog niet tegengekomen.
Sparcoİ1963

Re: Gebruiker weg?
On Fri, 14 Aug 2009 19:22:35 +0100, Ooypunk
<Ooypunk.3wx8g3@no-mx.forums.vistaheads.com> wrote:

> [...]
>hoe ze zichtbaar te maken zijn, maar dat maakt nu niet meer zoveel uit:
>het probleem waar het mee begon is wel opgelost.

Helaas alleen een Engelstalige link:

http://www.vistax64.com/tutorials/94...ount-hide.html

Succes

Jos