wachttijd

Theo

wachttijd
Beste lezers,

Mijn Vista moet bij het aanzetten van de computer eerst een minuut of 3
nadenken of hij wel verbinding met het Internet wil maken.
In die tijd staat er een rood kruis door het icoontje, bestaande uit twee
beeldscherpjes achter elkaar.
Na de wachttijd verdwijnt het kruis en heb ik gewoon de verbinding.
Heeft iemand een idee wat er in die minuten gebeurt, en of ik dat kan
omzeilen of uitzetten?

Theo

KeesC

Re: wachttijd

"Theo" <GHT.Hoeben@xmsnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> Na de wachttijd verdwijnt het kruis en heb ik gewoon de verbinding.
> Heeft iemand een idee wat er in die minuten gebeurt, en of ik dat kan

Bedraad of draadloos? In het laatste geval heb ik dit opgelost door WPA2
encryptie terug te zetten naar WPA encryptie.

Kees.

WalterVB

> [...]

> Na de wachttijd verdwijnt het kruis en heb ik gewoon de verbinding.
> Heeft iemand een idee wat er in die minuten gebeurt, en of ik dat kan

Heb hetzelfde probleem. Werk niet draadloos. Zou ook wel eens willen weten
wat die computer allemaal uitvoert. Misschien een of andere scan?

WalterVB

Ria Hendriks

Re: wachttijd

"WalterVB" <walter.vb@telenet.be> schreef in bericht

> [...]
>>

> Heb hetzelfde probleem. Werk niet draadloos. Zou ook wel eens willen weten
> wat die computer allemaal uitvoert. Misschien een of andere scan?

Als je geen andere computers in een netwerk hebt, kun je eens proberen in
het Netwerkcentrum de netwerkdetectie uit te schakelen. dat scheelt bij mij
veel opstarttijd.

Ria Hendriks (nieuw in deze groep)

WalterVB

Re: wachttijd

"Ria Hendriks" <ms_hendriks48 verwijder dit @hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> Als je geen andere computers in een netwerk hebt, kun je eens proberen in
> het Netwerkcentrum de netwerkdetectie uit te schakelen. dat scheelt bij

Is bij mij al gebeurd, maar die 3 minuten blijven. Ik heb dit probleem pas
sinds ongeveer 2 maanden, voordien was de wachttijd normaal (ong 30 sec).
Moet via een Windows-update zijn binnengekomen ...?

WalterVB

Mamamegs [MVP]

Re: wachttijd
Op vrijdag 14-8-2009 tiepte WalterVB de volgende wijze woorden :
> [...]

> probleem pas sinds ongeveer 2 maanden, voordien was de wachttijd
> normaal (ong 30 sec). Moet via een Windows-update zijn binnengekomen

Ben dit al vaker tegengekomen, ook op m'n eigen PC. Alleen had ik wel
verbinding, ondanks dat er een rood kruisje stond. Dit was met een LAN
verbinding. Ook op de laptop van een buurvrouw doet zich dit voor, dan
met WLAN. Ook hier is er ondanks het kruisje gewoon verbinding. Na een
paar minuten verdwijnt het kruisje vanzelf.

Zie ook dit artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/945925

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

WalterVB

Re: wachttijd

"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> [...]

> met WLAN. Ook hier is er ondanks het kruisje gewoon verbinding. Na een
> paar minuten verdwijnt het kruisje vanzelf.

Zolang het rode kruisje aanwezig is op het netwerl-icon is er GEEN
verbinding met het internet mogelijk.
Pas als het verdwenen is (na 3-4 min) dan is de weg vrij.

WalterVB

Leen

Re: wachttijd
Zou het kunnen zijn dat het netwerk pas beschikbaar komt als de nodige
(systeem) beveiliging actief is en dat daar een probleem is?
Zou logisch klinken omdat het een beetje zonde is als de netwerkverbinding
gemaakt wordt, maar de noodzakelijke beveiliging pas daarna gaat werken.
Dan zou daar naar een oorzaak gezocht kunnen worden.

Have a nice day!

> Zolang het rode kruisje aanwezig is op het netwerl-icon is er GEEN
> verbinding met het internet mogelijk.
> Pas als het verdwenen is (na 3-4 min) dan is de weg vrij.
>
> WalterVB

WalterVB

Re: wachttijd

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> gemaakt wordt, maar de noodzakelijke beveiliging pas daarna gaat werken.
> Dan zou daar naar een oorzaak gezocht kunnen worden.

Ik vermoed inderdaad dat een veiligheids-scan die lange wachttijd
veroorzaakt. Anderzijds is het raar dat het probleem pas sinds enkele weken
is opgedoken, voordien was alles normaal.

WalterVB

Happy Live

Re: wachttijd
KeesC zei het volgende op 13-8-2009 21:48:
> "Theo"<GHT.Hoeben@xmsnet.nl> schreef in bericht

> Bedraad of draadloos? In het laatste geval heb ik dit opgelost door WPA2
> encryptie terug te zetten naar WPA encryptie.
>
> Kees.

Dat zou ik niet doen!

Happy Live (gkbnews at xs4all dot nl)

Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding.