discs vs OEM versie van Acer

Joe1816

discs vs OEM versie van Acer
Ik heb op mijn Acer M5500 een OEM versie van Windows Vista Home Premium, maar
geen installatie-DVD. Aangezien ik flinke ruzie heb met Windows Installer 4.5
en herinstallatie daarvan niet lukt, overweeg ik een schone installatie. Een
geldige licentie heb ik, maar geen DVD. Kennelijk kun je die wel kopen voor
een gering bedrag, alleen kom ik er niet achter hoe die te bestellen is.
Iemand die mij verder kan helpen?
Ron Kloek

Re: discs vs OEM versie van Acer

"Joe1816" <Joe1816@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> voor
> een gering bedrag, alleen kom ik er niet achter hoe die te bestellen is.

Hallo
Als het goed is en je de comp/laptop aanzet en je ziet het logo van
Acer(post) dan druk je op f10 dan wordt als het goed is van een verborgen
file je windows opnieuw geinstalleerd (schone install).
Om in je bios te komen druk je bij post op f2.
vergeet geen backup te maken van je balangrijke documenten en files.

succes mvg Ron

Mamamegs [MVP]

Re: discs vs OEM versie van Acer
Op woensdag 12-8-2009 tiepte Joe1816 de volgende wijze woorden :
> [...]
> maar geen DVD. Kennelijk kun je die wel kopen voor een gering
> bedrag, alleen kom ik er niet achter hoe die te bestellen is. Iemand

Waarschijnlijk heb je een verborgen herstelpartitie op je systeem.
Daarmee kun je een image van een schone install met alle benodigde Acer
drivers terugzetten. Als ik het goed heb kan dat via Acer Empowering
Utilities, of door op Alt-F10 te drukken tijdens het opstarten. Als het
goed is kun je trouwens via Empowering ook een recovery disk maken,
waarmee je de PC kunt opstarten en een recovery kunt uitvoeren.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

FredW

Re: discs vs OEM versie van Acer
On Wed, 12 Aug 2009 13:03:01 -0700, Joe1816
<Joe1816@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>een gering bedrag, alleen kom ik er niet achter hoe die te bestellen is.

Je zou een (al dan niet hidden) recovery partitie op je harde schijf
moeten hebben, dat is tegenwoordig gebruikelijk op "mark" PC's.
Daarmee kun je sofware-matig terug naar de situatie "af fabriek".
(zie bericht Ron Kloek)

Als het goed is, had je ook zelf een Recovery DVD moeten aanmaken.
Na de nieuwe herinstallatie alsnog nog maar even doen?

--
Groeten van Fred W. te H.
De dialogen die ik met mezelf voer,
> [...]

> voor
> een gering bedrag, alleen kom ik er niet achter hoe die te bestellen is.

hallo hier ben ik weer hier heb je de link voor je computerdrivers etc.

http://www.acer.nl/acer/service.do?L...&CRC=187756396

mvg ron

FredW

Re: discs vs OEM versie van Acer
On Wed, 12 Aug 2009 22:59:31 +0200, "Ron Kloek" <r.kloek@zonnet.nl>
wrote:

>"Joe1816" <Joe1816@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

>hallo hier ben ik weer hier heb je de link voor je computerdrivers etc.

Laat OP eerst maar eens een gewone recovery doen.
Hij zoekt een DVD met Windows (Vista) en geen drivers.

--
Groeten van Fred W. te H.
De dialogen die ik met mezelf voer,
zijn altijd het beste.
Loesje.
Mamamegs [MVP]

Re: discs vs OEM versie van Acer
Op woensdag 12-8-2009 tiepte FredW de volgende wijze woorden :

> Laat OP eerst maar eens een gewone recovery doen.
> Hij zoekt een DVD met Windows (Vista) en geen drivers.

Ach, is altijd handig om na een recovery eens te kijken of er nieuwere
drivers beschikbaar zijn. ;-)

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl