traag, trager, traagst

Harry

traag, trager, traagst
Vista was al traag, maar sinds een paar weken is het echt een ramp. Opstarten
duurt 5 minuten (afsluiten langer), iedere applicatie, die ik start begint
met "reageert niet", kortom een regelrechte ellende. Ik heb alle denkbare
virusscanners, mal- en spyware programma's er doorgehaald, maar 't is en
blijft traag, trager, traagst.
Iemand een idee om dit te verbeteren? 't Is een Asus laptop met 1 Gb geheugen.
--
Harry
karelV [MS MVP]

Re: traag, trager, traagst
Harry schreef op 11-8-2009 22:17:
> [...]
> blijft traag, trager, traagst.
> Iemand een idee om dit te verbeteren? 't Is een Asus laptop met 1 Gb geheugen.

En als je opstart in Veilige Modus, ook zo traag?

Hans Schuts

Re: traag, trager, traagst
Op Tue, 11 Aug 2009 13:17:01 -0700, Harry
<Harry@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>blijft traag, trager, traagst.
>Iemand een idee om dit te verbeteren? 't Is een Asus laptop met 1 Gb geheugen.

En dan vind je het vreemd als Vista traag werkt. Begin eens met je
geheugen te verdubbelen.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
CounterstrikeFreak®

Re: traag, trager, traagst
Hans Schuts drukte met precisie uit :

> En dan vind je het vreemd als Vista traag werkt. Begin eens met je
> geheugen te verdubbelen.

Vista draait hier met 1 gig al vloeiend zat.
Het kan inderdaad een probleem als er teveel op de achtergrond mee
draait.
Maar klakkeloos dingen roepen is wel heel voorbarig terwijl er nog
genoeg andere dingen zouden kunnen wezen die dit probleem veroorzaken.

Cs-Freak

Walther

Re: traag, trager, traagst

"Harry" <Harry@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> blijft traag, trager, traagst.
> Iemand een idee om dit te verbeteren? 't Is een Asus laptop met 1 Gb

Als mijn Vista laptop traag wordt draai ik het programmaatje CCleaner en
meestal is het dan volledig opgelost.
Probeer maar eens. Is nog gratis ook.

Walther

Harry

Re: traag, trager, traagst
In veilige modus is ie wat sneller, maar niet echt om over naar huis te
schrijven. Ccleaner is er weer doorgehaald, maar......je raadt het al.

Geheugen uitbreiden is een laatste optie natuurlijk. Liever zonder kosten,
toch?
--
Harry

"Walther" wrote:

> "Harry" <Harry@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Als mijn Vista laptop traag wordt draai ik het programmaatje CCleaner en
> [...]

PetervB

> [...]
> schrijven. Ccleaner is er weer doorgehaald, maar......je raadt het al.
>
> Geheugen uitbreiden is een laatste optie natuurlijk. Liever zonder kosten,

Ik moest doordat ik sp2 niet kon downloaden Vista er opnieuw opzetten.
Daarna liep alles als een trein.
vr gr Peter

Mamamegs [MVP]

Re: traag, trager, traagst
Op woensdag 12-8-2009 tiepte Harry de volgende wijze woorden :
> [...]
> het al.
>
> Geheugen uitbreiden is een laatste optie natuurlijk. Liever zonder

Nou kost een sodimmetje van 2 GB je ongeveer ¤25,- tegenwoordig, dus
dat zijn ook de kosten niet en je heb er veel voordeel van. Bij de
meeste laptops is plaatsen ook goed zelf te doen.

Maar goed, is je systeem virus en malwarevrij?
Eens testen met Malwarebytes:
http://www.malwarebytes.org/

En Spicy Lemon (gratis scanner van ESET):
http://www.spicylemon.nl/

Verder, kijk eens via Start > msconfig typen > enter > tabblad
Opstarten
wat er allemaal opstart. Items die je niet nodig hebt kun je
uitschakelen.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Harry

Re: traag, trager, traagst
Systeem is volkomen vrij van welke vorm van ellende dan ook (behalve
traagheid dan). Mijn informatie, voor ik dit forum bezocht, was, dat een
geheugen van 4GB nodig was, en da's kostbaar.....

VIsta heb ik niet op cd of dvd, helaas.
--
Harry

"Mamamegs [MVP]" wrote:

> [...]

> Opstarten
> wat er allemaal opstart. Items die je niet nodig hebt kun je

Massimo

Re: traag, trager, traagst
Hallo,

On Wed, 12 Aug 2009 09:37:01 -0700, Harry
<Harry@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>traagheid dan). Mijn informatie, voor ik dit forum bezocht, was, dat een
>geheugen van 4GB nodig was, en da's kostbaar.....

Met geheugen is het net zo als met trainen :-)
Als je begint maak je de grootste vooruitgang per inspanning.
Doe maar 1GB erbij en je zult dat al echt merken.
Behalve -natuurlijk- als die traagheid door iets anders dan
geheugengebrek vooroorzaakt wordt en gezien de melding die je krijgt
'reageert niet' o.i.d. ligt het denk ik niet aan een gebrek aan
geheugen maar dat merk je dan vanzelf en extra geheugen als je zo
weinig hebt als jouw laptop, is altijd nuttig.

Massimo